کد خبر: 734830
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
«قفل سفارت بريتانيا مي‌شكند»، «پيشنهاد گاردين در آستانه بازگشايي سفارت انگليس درتهران»، «بازگشايي سفارت انگليس پس از 4 سال»، «قفل سفارت باز مي‌شود»، «روز بازگشايي در روابط ايران و انگلستان»، «فردا بازگشايي سفارت انگليس در تهران» و «وزير خارجه انگليس پس از دومين بار حضور در تهران پس از انقلاب؛ سفارت انگليس بازگشايي مي‌شود» اينها بخشي از تيترهاي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي جريان تجديدنظرطلب است
«قفل سفارت بريتانيا مي‌شكند»، «پيشنهاد گاردين در آستانه بازگشايي سفارت انگليس درتهران»، «بازگشايي سفارت انگليس پس از 4 سال»، «قفل سفارت باز مي‌شود»، «روز بازگشايي در روابط ايران و انگلستان»، «فردا بازگشايي سفارت انگليس در تهران» و «وزير خارجه انگليس پس از دومين بار حضور در تهران پس از انقلاب؛ سفارت انگليس بازگشايي مي‌شود» اينها بخشي از تيترهاي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي جريان تجديدنظرطلب است كه در آن ذوق و هيجان از بازگشايي سفارت انگلستان موج مي‌زند. رسانه‌هاي مكتوب جناح مدعي اصلاح‌طلبي روز گذشته در دهها يادداشت و گزارش نسبت به بازگشايي سفارت كشور انگليس ابراز خوشحالي كرده و آن را مقدمه‌اي براي ايجاد روابط صميمانه و دوسويه براي دو كشور ناميده‌اند بدون توجه به اينكه مقامات اين كشور طي بيش از 7 دهه حضور در خاك ايران چه ضرباتي بر منافع و مصالح كشور زده‌اند. به عنوان نمونه روزنامه ابتكار تيتر يك خود را به همين موضوع اختصاص داده و نوشته:«روابط ديپلماتيك ايران پس از توافق هر روز بهتر مي‌شود. بسياري از مقامات ارشد اروپايي از جمله وزيران خارجه فرانسه و ايتاليا، معاون صدراعظم آلمان و فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران سفر كرده‌اند و بسياري نيز اعلام كرده‌اند كه به زودي به ايران سفر خواهند كرد. در ميان رقابت كشورهاي مختلف براي سفر به ايران و ايجاد زمينه‌اي مساعد براي همكاري با كشورمان، اين بار خبر سفر وزير خارجه انگليس بازتاب گسترده‌اي به دنبال داشته است.»
 
 ذوق‌زدگي زنجيره‌اي‌ها از بازگشايي جاسوسخانه
يا روزنامه آرمان رسانه نزديك به خانواده هاشمي‌رفسنجاني در گزارشي به همين موضوع پرداخته و اين اتفاق را نقطه عطفي در سياست خارجه جمهوري اسلامي ايران مي‌داند و مي‌نويسد:«يليپ هاموند به تهران مي‌آيد. اين خبر داغ آخر هفته رسانه‌هاي بين‌المللي بود. هاموند دومين وزير خارجه انگليس است كه در تاريخ پرفراز‌و‌نشيب روابط ايران و انگليس پس از پيروزي انقلاب به ايران سفر مي‌كند. اولين وزير خارجه، جك استراو بود كه پنج بار به ايران سفر كرد و لقب جك تهراني را از سوي رسانه‌هاي انگليسي دريافت كرد...آنچنان كه شاهديم وزير امور خارجه انگليس را در اين سفر علاوه بر سايمون گس مدير كل سياسي وزارت خارجه انگليس جمعي از فعالان اقتصادي و رؤساي شركت‌هاي سرشناس انگليسي كه گفته مي‌شود مدير گروه رويال داچ‌شل غول نفتي جهاني نيز از جمله آنان است، همراهي مي‌كنند و از طرف ديگر گفته شده كه در سفر هاموند به تهران علاوه بر رئيس‌جمهوري و وزير خارجه، وي با وزير نفت، وزير اقتصاد و وزير صنعت و معدن و تجارت نيز ديدار خواهد داشت. ديدار با وزراي كليدي اقتصادي خود گواه آن است كه علاوه بر ابعاد مهم سياسي اين سفر، بسط و توسعه همكاري‌هاي اقتصادي در شرايط پساتحريم نيز از اولويت‌هاي ويژه سفر تاريخي وزير خارجه انگليس به تهران است.» اعتماد هم مانند آرمان آنگونه از هيئت اقتصادي و سياسي همراه وزير امور خارجه انگليس سخن به ميان مي‌آورد كه گويي همه تحريم‌ها با اين سفر لغو خواهد شد و مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم به كلي مرتفع خواهند شد:«اكنون هاموند پس از آنكه پرونده هسته‌اي ايران پس از ١٢ سال به سرمنزل توافق رسيده است با هيئت تجاري كوچكي و با شعار سياسي به پايتخت ايران مي‌آيد تا از فرانسوي‌ها و آلماني‌ها در قافله عادي‌سازي رابطه با تهران عقب نماند. چهار سال پس از روزي كه پرچم انگلستان توسط معترضان در تهران به آتش كشيده شد، هاموند مي‌آيد تا پرچم را در سفارتخانه كشور خود در تهران بالا برده و از شروع رابطه‌اي جديد با تهران سخن بگويد.» حال در شرايطي كه سفارتخانه انگليس در حال بازگشايي است و جرياني در داخل به شكل هماهنگ اين اتفاق را تحولي بزرگ ! در عرصه سياست خارجه عنوان مي‌كنند، مي‌توان بخش كوتاهي از فعاليت‌هاي ضد حاكميتي سفارت انگليس در سال 88 را كه دخالت مستقيم و تلاش براي براندازي نظام بود، به نقل از يكي از كاركنان اين سفارتخانه در تهران بار ديگر مرور كنيم؛ فتنه‌اي كه به تعبير مقام معظم رهبري سر اصلي آن در خارج از كشور و توسط دشمنان قسم‌‌خورده خارجي هدايت مي‌شد.

   لابي‌هاي خاص انگليسي‌ها با تجديدنظرطلبان
حسين رسام، يكي از بازداشت‌شدگان فتنه 88 كه كارمند سفارت انگليس در تهران بود، اعترافات بسيار تكان‌دهنده‌اي در اين زمينه دارد. وي در اين اعترافات خود از ارتباط‌گيري سفارت با اصلاح‌طلبان، نفوذ در ستاد كانديداهاي انتخابات، حضور فعال در اغتشاشات و برنامه‌ريزي درازمدت انگليسي‌ها براي تأثيرگذاري در روند سياسي كشور سخن مي‌گويد. در بخشي از اين اعترافات آمده:  ... «من در طول پنج سالي كه در سفارت انگلستان كار مي‌كردم حدود 130 مرتبط داشتم و متعهد شده بودم كه در سال گذشته و همچنين امسال با افزايش حدود 50نفري آنها تعدادشان را به 180 نفر برسانم. بخش عمده مرتبطين ما را افراد به ‌اصطلاح روشنگر و كساني كه به‌نوعي نسبت به حاكميت فعلي داراي زاويه بودند تشكيل مي‌داد و در همين رابطه بيشتر ارتباط ما با اصلاح‌طلباني مثل آقاي عطريانفر، آقاي شمس‌‌الواعظين و آقاي سعيد ليلاز بود كه البته من اينجا بايد بگويم كه متأسفانه دوستاني مثل اين آقايان به‌راحتي با ديپلمات‌‌‌هاي ‌خارجي و خبرنگاران خارجي صحبت مي‌كردند و اين مشكلي بود كه ايجاد مي‌شد كه ما هم به‌هرحال با اينها ارتباط‌گيري كرده بوديم. همچنين سفارت انگليس براي گسترش شبكه مرتبطين خودش از يك شيوه ديگر هم استفاده مي‌كرد كه من الان خدمتتان توضيح مي‌دهم، آن در واقع استفاده ‌از بخش VIP سفارت بود، اين شيوه ديگر بود. سفارت سعي مي‌كرد از افرادي كه داراي دسترسي در حوزه‌هاي مختلف باشند، به‌خصوص افرادي كه از جناح اصلاح‌طلب باشند، بخشي را به‏‌نام بخش VIP در كنسولگري سفارت انگليس كه متصدي امور ويزاست، تأسيس كند. اين بخش تأسيس شد و توسط ديپلمات‌‌هاي بخش سياسي كه بعضاً ظاهراً مظنون به فعاليت‌هاي اطلاعاتي هستند به‌همراه ديپلمات‌هايي از بخش ويزا، از افرادي كه متقاضي ويزاي انگلستان بودند، حالا براي خودشان يا براي بستگانشان دعوت مي‌شد كه بيايند بخش ويزا، بخش VIP تا با آنها گفت‌‌وگو بشود.»
رسام ادامه مي‌دهد: «به ‌اين ترتيب يك ارتباط اوليه‌اي برقرار مي‌شد و ضمن بررسي وضعيت فكري و ديدگاه‌هاي اين افراد و همچنين ميزان علاقه‌مندي آنها به ادامه ارتباط به‌نوعي ترتيباتي انجام مي‌شد كه ملاقات‌‌هاي بعدي هم با آنها بتواند صورت بگيرد و بعد از اين مرحله كه ملاقات‌‌هاي اوليه انجام مي‌شد تماس‌ها عمدتاً به خارج از سفارت منتقل مي‌شد.»

  دستورالعمل انتخابات لندن براي ايران!
وي در ادامه اعترافات مي‌گويد: «اگر اجازه بفرماييد رياست محترم دادگاه، من در مورد تحركات سفارت انگلستان هم در انتخابات و همين دوره رياست جمهوري مسائل پس از انتخابات خدمتتان عرايضي داشته باشم. حدود چهار ماه قبل از انتخابات جلسه‌اي تشكيل شد در سفارت انگلستان با حضور ديپلمات‌ها و كارمندان بخش سياسي سفارت و با تدوين دستورالعمل دريافتي كه از لندن رسيده بود، بررسي تحولات انتخاباتي در دستور كار تمامي‌ كارمندان محلي بخش سياسي قرار گرفت كه در همين رابطه طي ملاقات‌‌هاي متعدد با مرتبطان در اماكن بيرون از سفارت از جمله رستوران‌ها، كافي‌شاپ‌ها كه پيش‌تر عرض كردم خدمتتان و دفاتر برخي از فعالان سياسي به‌ويژه جناح اصلاح‌طلب، جمع‌آوري‌‌هاي اطلاعات و اخبار از آنان انجام مي‌شد و جلساتي به‌صورت منظم و روزانه در سفارت تشكيل مي‌شد كه در اين جلسات روزانه‌اي كه ما در سفارت داشتيم، اين اطلاعات و اخبار جمع‌آوري شده مورد بررسي قرار مي‌گرفتند، تحليل مي‌شدند و براي لندن ارسال مي‌شدند.»
   سفارت انگليس با مشاور موسوي ارتباط مستمر داشت
رسام در قسمت ديگري ابراز مي‌كند: «از اين قسمت كه بگذريم، از ديگر برنامه‌هاي سفارت انگلستان در موضوع انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، ملاقات الكس‌پين‌فيلد دبير اوّل‏ سياسي سفارت انگلستان با برخي نفرات وابسته به حزب اعتماد ملي و دفاتر تبليغاتي آقاي ميرحسين موسوي بود. همينطور ما با يكي از مشاوران ستاد انتخاباتي آقاي موسوي پيرو مسائل مرتبط با انتخابات و همينطور اتفاقات مربوط به بعد از انتخابات و اغتشاشات تماس‌‌‌هاي ‌مستمري داشتيم و از طريق من بعد از انتخابات اين تماس‌‌ها ادامه پيدا كرده بود كه در يكي از اين ملاقات‌‌هايي هم كه ما داشتيم يك روند پيگيري مسائل انتخاباتي را پيش از انتخابات داشتيم و بعد از آن هم تقريباً اين روند ادامه پيدا كرد، حوادث بعد از آن هم همينطور و طبق دستور سفارت از كارمندان محلي خواسته شده بود كه حضور فعال داشته باشند در تجمعات و اغتشاشات غيرقانوني همراه با ديپلمات انگليسي كه به‌خصوص دو ديپلمات اخراج شده آقاي تام برن و پل ‌بِلمي كه ‌اينجا مي‌توانم به آنها اشاره بكنم، آقاي تام ‌برن از بخش سياسي و آقاي پل ‌بِلمي ‌از بخش ويزا و حالا من مصاديقي را هم در مورد حضور اين ديپلمات‌‌ها در اين تجمعات مي‌توانم خدمتتان بگويم.»
هر چند صد‌‌ها سند تاريخي و معتبر از خباثت‌هاي انگليس در طول تاريخ عليه مردم ايران مي‌توان ذكر كرد اما لازم است برخي از مسئولان ارشد دولت پاسخ دهند كه با حجم قابل توجه فعاليت‌هاي دخالت‌جويانه انگليسي‌‌ها در كشور و تلاش براي غائله‌آفريني طي سال 88 چگونه بدون آنكه انگليسي‌‌ها از رفتار گذشته خود ابراز ندامت و پشيماني نكرده‌اند و در شرايطي كه بسياري از دلسوزان و منتخبان ملت در مجلس مخالف چنين عملي هستند، جاسوس‌خانه انگليس بار ديگر بايد به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد. آيا بهتر نبود پس از عذرخواهي رسمي انگليسي‌‌ها چنين موضوعي رنگ تحقق به خود مي‌گرفت؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
+ * * * * * * ! ? Javan
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
انگلیس خبیث مادر جریان اصلاح طلب ، سازمان مجاهدین ، حزب مشارکت ( انحطاط ملی ) ، فرا ماسون ها ، لیبرال ها ، سکولارها ، تجدید نظر طلبان ، خائنان و وطن فروشان است !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار