کد خبر: 734825
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
جشنواره سراسري تئاتر رضوي در دوره دهم با معرفي، تقدير و تجليل از برگزيدگان به كار خود پايان داد و دو اثر نمايشي نيز به جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر معرفي شدند.
جشنواره سراسري تئاتر رضوي در دوره دهم با معرفي، تقدير و تجليل از برگزيدگان به كار خود پايان داد و دو اثر نمايشي نيز به جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر معرفي شدند.
به گزارش «جوان»، مراسم اختتاميه اين رويداد هنري شامگاه پنج‌شنبه 29 مرداد با حضور مسئولان استاني، مديران فرهنگي و هنرمندان عرصه هنرهاي نمايشي از سراسر كشور در تالار گلشن بجنورد برگزار شد و برگزيدگان در هفت رشته مختلف با لوح تقدير، تنديس و جايزه نقدي مورد تقدير قرار گرفتند.  در ابتداي اين مراسم دبير دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي، با اشاره به اينكه 150 اثر به دبيرخانه دهمين جشنواره رسيده، تصريح كرد: 12 اثر در بخش مسابقه، سه نمايش ويژه، يك اثر از كارگردانان سه استان خراسان شمالي، رضوي و جنوبي و يك اثر مشترك ميان هنرمندان ايران و تاجيكستان به نمايش درآمد.  ثابت‌قدم خواستار حمايت از بين‌المللي شدن جشنواره تئاتر رضوي و تبديل شدن استان خراسان شمالي به پايگاه تئاتر ديني كشور شد و تأكيد كرد: نبايد آثاري كه با زحمت بسيار آماده شده و در جشنواره دهم شركت كردند، در آرشيو بمانند؛ بلكه لازم است مورد حمايت براي اجراي عمومي قرار گيرند و در طول سال در شهرهاي مختلف به اجرا درآيند.  در ادامه قاسم زارع از داوران دهمين جشنواره تئاتر رضوي، بيانيه هيئت داوران را قرائت كرد و برگزيدگان بخش‌هاي مختلف به شرح زير انتخاب شدند: ميثمِ مولازينل طراحِ لباس نمايش چهار قدم، حسين كارگر طراحِ صحنه‌ نمايش بيداري در خواب هزار من، آرش خوشنام آهنگسازِ نمايش آسا برنده تنديس جشنواره شدند. تجليلِ ويژه هيئت داوران شامل تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و جايزه‌ نقدي به مبلغِ يك و نيم ميليون تومان به دليلِ تلاش‌هاي مستمر و بي‌چشمداشت به هنرمند پيشكسوت و ارزنده‌ تئاتر كشور، عزت‌الله مهرآوران اهدا شد.  در بخش بازيگري مرد، رتبه‌ سوم به صورت مشترك به سامان حيدريان بازيگر نمايش عكسِ اتفاقِ عزيز و محسن خدادادي بازيگر نمايش آسا داده شد. رتبه‌ دوم به صورت مشترك به حسين شفيعي بازيگر نمايش مسلخ عشق و جمال ساقي‌نژاد بازيگر نمايش سفر رسيد و رتبه نخست را ميثم گودرزي بازيگر نمايش چهار قدم از آن خود كرد.
در بخش بازيگري زن، رتبه‌ سوم به صورت مشترك به سودابه جعفرزاده بازيگر نمايش‌ آش با طعمِ زهر، سعيده حامد بازيگر نمايش سفر و سميه مهري بازيگر نمايش روزهاي اتفاق تعلق گرفت. رتبه‌ دوم را سارا مشعل بازيگر نمايش آسا و مهنوش بليان بازيگر نمايش آسا به دست آوردند و رتبه نخست به بهاره كاظمي بازيگر نمايش چهار قدم اهدا شد. در بخش نمايشنامه‌نويسي نيز رتبه‌ سوم به مهدي آشوغ نويسنده‌ نمايش آسا رسيد و پويان اصغري نويسنده‌ نمايش چهار قدم دوم شد و رتبه‌ نخست به علي ميرزاعمادي نويسنده نمايش سفر تقديم شد. در بخش كارگرداني، رتبه‌ سوم به صورت مشترك به محمد حسن‌زاده كارگردان نمايش تاكسي زرد و سعيد نوروزي كارگردان نمايش عكسِ اتفاقِ عزيز اهدا شد؛ رتبه‌ دوم به صورت مشترك به محمد رسائلي كارگردان نمايش‌ آش با طعمِ زهر و حسين كارگر كارگردان نمايش بيداري در خوابِ هزار من داده شد. رتبه‌ نخست جشنواره را نيز يعقوب صديق جمالي كارگردان نمايش سفر از آن خود كرد.  همچنين هيئت داوران دو نمايش را به جشنواره‌ بين‌المللي تئاتر فجر معرفي كرد كه عبارتند از: نمايش ‌آش با طعمِ زهر به كارگرداني محمد رسائلي از شهرستان رشت و نمايش سفر به كارگرداني يعقوب صديق جمالي از شهرستان تبريز.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار