کد خبر: 734660
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
با معرفی برترین ها:
با شعرخوانی شاعران برتر داخلی و خارجی در جوار مرقد دعبل خزاعی و معرفی برگزیدگان، ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی به کار خود پایان داد.
معصومه صالحی

ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) شامگاه جمعه 30 مرداد در شهرستان شوش و در جوار مرقد شاعر اهل بیت(ع) دعبل خزاعی به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره  که با حضور شاعران داخلی و خارجی و دریافت 342 اثر همراه بود، در مجموع 25 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

از میان شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره 10 نفر از شاعران خوزستانی و 15 نفر از شاعران بین المللی به عنوان شاعران برتر جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه شهرستان شوش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از شاعران داخلی و خارجی برگزار شد.

در این مراسم محمد عسکر شاعر یمنی، عقیل اللواتی شاعر عمانی، ارکان التمیمی شاعر عراقی، سالم ساری، فرحان چنانی، مهدی ناصری  و عادل صخراوی شاعران خوزستانی اشعار خود را در مدح امام رضا(ع) قرائت کردند که این اشعار با استقبال گسترده حاضران در مراسم افتتاحیه همراه بود.

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره امسال با استقبال زیاد شاعران داخلی و خارجی همراه بود به طوری که حضور شاعران خارجی نقطه عطفی در تاریخ برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه از میان شاعران خارجی شرکت کننده در جشنواره 15 نفر به عنوان شاعران برتر انتخاب شده اند، افزود: احمد راضی از بحرین، ارکان تمیمی از عراق، ایمان دعبل از بحرین، حسین آل ‌عمار از عربستان سعودی، سمر محمود از سوریه، سمیر فرج از مصر، سید علی السندی از لبنان، عبدالقوی محب‌الدین از یمن، عبدالکریم آل‌زرع از عربستان سعدی، عقیل اللواتی از عمان، عقیل المسکین از عمان، مبارک النجاه از کویت، محمدحسین طالب از لبنان، نادیا الملاح از بحرین و سیده هاشمیه موسوی از عمان برگزیدگان این جشنواره در بخش خارجی و بین الملل هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بخش داخلی 10 نفر به عنوان شاعران برتر انتخاب شده اند، اضافه کرد: فرحان چنانی، عادل صخراوی، مهدی ناصری، سالم ساری، یوسف شرهانی، زهرا بن یباره، سلمان حمیداوی، محمد لویمی، حسین ساری، ایوب کربلاوی در این بخش معرفی و تقدیر شدند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، با بیان اینکه بیش از 340 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: آثار این دوره از جشنواره توسط عباس حزباوی، عدنان غزی، سید شبر حسینی و علی عفراوی داوری شده است.

ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری بنیاد فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) برگزار شد.

برگزاری این جشنواره در راستای گرامیداشت میلاد امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و فاطمه معصومه(س)؛ کریمه هل‌ بیت(ع) و به شکرانه ورود شکوهمند امام رضا(ع) به خاک خوزستان و کشور ایران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر