کد خبر: 734314
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
رییس اتحادیه چایکاران کشور از خرید حدود 60 هزار تن برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران و آغاز برداشت برگ سبز چای خبر داد.

ایرج هوسمی در رودسر گفت: از دهم اردیبهشت ماه امسال همزمان با آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون، حدود 60 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.وی افزود: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده بطور تقریبی 14 هزار تن چای خشک استحصال شده است.
برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد.
رییس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به میزان پرداخت مطالبات چایکاران ادامه داد: کل مطالبات چایکاران در چین اول و بخشی نیز از برداشت دور دوم، به چایکاران پرداخت شده است.هوسمی از آغاز برداشت مرحله سوم برداشت برگ سبز طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در صورت شرایط مناسب آب و هوا و بارش نزولات آسمانی، میزان کل برداشت تا پایان فصل بهره برداری به 80هزار تن می رسد.وي افزود: برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت ماه آغاز شده و در چهار مرحله و بعد از 45 تا 50 روز در هر مرحله قابل برداشت است. هوسمي گفت: در استان های گیلان و مازندران حدود 34هزار هکتار باغ چای با بیش از 60 هزار خانوار بهره بردار وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار