کد خبر: 731587
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
روحاني در جمع مردم اسلامشهر:
حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران روز پنج‌شنبه به منطقه جنوب غرب تهران و شهرستان اسلامشهر رفت تا روند سفرهاي درون استاني خود را در داخل تهران تكميل كند.
حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران روز پنج‌شنبه به منطقه جنوب غرب تهران و شهرستان اسلامشهر رفت تا روند سفرهاي درون استاني خود را در داخل تهران تكميل كند.
سفري كه نشان مي‌دهد تهران و شهرهاي همجوار آن به لحاظ موقعيتي و همچنين پايگاه انتخاباتي براي روحاني اهميتي صد چندان داشته و در ادامه سفر چندي پيش وي به منطقه غرب تهران و شهر شهريار قرار مي‌گيرد. البته نمي‌توان اين نكته را از نظر دور داشت كه روحاني همانند ساير رؤساي جمهور سفر به استان‌ها را نيز در دستور كار خود قرار داده است، اما هنوز از لحاظ تعداد و تنوع سفرها نتوانسته ركورد رئيس‌جمهور پيشين را بشكند و شايد هم چنين قصدي نداشته باشد. روحاني تا پايان رياست جمهوري دور اول خود به تمام استان‌ها سفر خواهد، اما باز هم نمي‌تواند نقش تهران را به عنوان پر جمعيت‌ترين استان كشور در صحنه سياسي فراموش كند.
 
  از دانشمندان هسته‌اي تشكر مي‌كنم
روحاني در سفر خود به منطقه جنوب غرب تهران در جمع مردم اسلامشهر و شهرستان‌هاي تابعه از جمله رباط كريم حضور پيدا كرد و به بيان برخي از دغدغه‌هاي دولت خود پرداخت كه شايد مهم‌ترين آن بحث‌هاي اقتصادي بود. البته اولين اولويت به حوزه توافق ايران و كشورهاي عضو 5+1 اختصاص يافت. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه «از توافق بزرگ هسته‌اي، به‌جز صهيونيست‌ها و جنگ‌طلب‌ها در امريكا، همه ملت‌هاي منطقه خوشحال هستند»، گفت: امروز دروازه‌اي كه دشمنان اسلام و ايران به‌روي اين ملت بسته بودند تا نتوانيم با دنيا در تعامل باشيم و محصولات خود را صادر كنيم، باز شده است. وي تصريح كرد: دولت تدبير و اميد خادمي كوچك در مسير اراده مردم بزرگ ايران است و امروز بايد از تمام استعداد و توان خود براي آباداني ايران و توليد و صدور محصولات ايراني به منطقه و جهان استفاده كنيم.
رئيس‌جمهور گفت: اگر تا امروز دستاوردي داشته‌ايم به‌خاطر مشاركت، حضور، وحدت و ايستادگي و استقامت مردم بوده است و ترديد ندارم تا زماني كه ملت در صحنه است به همه اهداف اقتصادي، فرهنگي و سياسي دست خواهيم يافت زيرا اصلي‌ترين انرژي، انرژي ملت ايران است. روحاني از ملت ايران به‌خاطر ايستادگي، دلاوري، صبر و مقاومت در طول سال‌هاي گذشته براي احقاق حق خود و آمادگي براي توسعه همه‌جانبه ايران تشكر و قدرداني كرد و گفت: ملت ايران در ماه‌هاي گذشته بخشي از قدرت و توان فوق‌العاده‌اش را به رخ جهانيان كشاند. وي اظهار داشت: اين ملت در دوران دفاع مقدس با ايستادگي در برابر همه قدرت‌ها و تجهيزات و تسليحات آنها، قدرت خود را به رخ جهانيان كشاند.

   نمي‌توانم بپذيرم جوان تحصيلكرده پس از سه سال همچنان بيكار باشد
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه «ما مي‌توانيم به قله‌هاي بلند فتح و پيروزي به‌اميد حق دست پيدا كنيم» از حضور و حمايت پرشور مردم در استقبال از هيئت دولت در اين روز گرم تابستان، تشكر و قدرداني كرد و گفت: من از طرف شما از دانشمندان هسته‌اي كه از سال 1376 تلاش كردند، به‌خاطر تلاش، ايثار و ايستادگي‌شان به‌ويژه از شهداي هسته‌اي كه در مسير پيشرفت و توسعه كشور جان خود را فدا كردند، تشكر مي‌كنم. من در ضمن از ديپلمات‌هاي ورزيده، دانشمند و هنرمند قدرداني مي‌كنم كه در صحنه ديپلماسي براي ما با وجود همه دشواري‌ها با منطق و استدلال غرور آفريدند و حقوق ملت ما را در اوج قدرت و عزت به منصه ظهور رساندند.
روحاني اظهار داشت: قطعنامه‌هايي كه به‌غلط مي‌گفتند ايران حق دستيابي به فناوري هسته‌اي ندارد امروز با درايت ديپلمات‌هاي كشورمان لغو شده و در همان سازمان ملل و شوراي امنيت و در قالب قطعنامه 2231، اين حق هسته‌اي ايران در سايه تلاش سياستمداران دلاور اين سرزمين به رسميت شناخته شده است. وي با اشاره به اينكه اراده ملت ايران تنها براي در هم شكستن قفل و زنجير تحريم و لغو قطعنامه‌ها نبود، گفت: شما با قدرتتان سايه شوم جنگ را از سر كشور برداشتيد و از امروز به بعد در سايه پس از توافق، ملت ايران بايد در فضاي ايجاد شده دست در دست هم بدهند و توليد را رونق بخشند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه «ما پاي ميز مذاكره نشستيم تا فضايي براي تعامل و همكاري با كشورها باز كنيم» اظهار داشت: بزرگ‌ترين هدف از مذاكرات هسته‌اي ايجاد فضاي مناسب براي توليد و اشتغال بود زيرا غم و غصه ما بيكاري جامعه ايران بود. روحاني ادامه داد: به‌عنوان رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران نمي‌توانم بپذيرم كه جوان تحصيلكرده و بادانش ما كه داراي مدرك مهندسي است پس از سه سال همچنان بيكار باشد. وي با انتقاد از سخني كه مي‌گويد اشتغال فقط براي پسران ايجاد شود، اين سخن را باطل خواند و گفت: مردم ايران اعم از زن و مرد، پسر و دختر فرقي با يكديگر ندارند، همه در صف واحد و پاي درس يك استاد بوده و استعداد و هنر ايراني را دارند. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز زمان وحدت، اتحاد و همدلي براي كار، تلاش و توسعه كشور ايران است، گفت: مهم‌ترين نعمت خداوند به اين سرزمين، ملت بزرگ و اخلاق‌مدار است؛
ملتي كه به اسلام، قرآن، پيامبر(ص)، امامان(ع) و ايران افتخار مي‌كند.

  مبناي كار با خارجي‌ها صادرات مشترك است
بخش ديگري از سفر روحاني به مناطق غربي تهران به حضور در جلسه شوراي اداري اين استان اختصاص داشت كه باز هم مهم‌ترين بخش آن بحث اقتصاد و رونق آن بود. بخشي از سخنان روحاني در اين جلسه مختص به انتقاداتي بود كه به خصوص از دولت درباره استقبال فراوان از هيئت‌هاي خارجي و سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده آنان مطرح مي‌شد.
رئيس‌جمهور در جلسه شوراي اداري سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌كريم با تأكيد بر اينكه درآمدهاي نفتي بايد در بخش زيرساخت‌ها و اجراي طرح‌هاي كلان براي نسل‌هاي آينده هزينه شود، از استانداران و فرمانداران كشور خواست تا با به كار بستن همه توان خود به‌دنبال راهكارهايي باشند كه منجر به سرمايه‌گذاري غيردولتي و افزايش توليد بدون اتكا به بودجه دولتي شود. وي افزود: امروز و پس از توافق وين دولت وظيفه خود مي‌داند كه شرايط را براي رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال بيش از پيش فراهم سازد.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه نظام اقتصادي كشور بايد مبتني بر توليد باشد و نه توزيع، اظهار داشت: بايد مديران همه بخش‌ها بينديشند كه چگونه مي‌توانند مولد باشند و مركز توليد را تقويت كنند.
روحاني با اشاره به اينكه«نيروهاي مسلح و امنيتي ما بايد فضا را براي كار و توليد، امن نگه دارند و وزرا و مديران بايد با برداشتن موانع، كار را براي حضور سرمايه‌گذاران و كارآفرينان تسهيل كنند» اظهار داشت: پول نفت نبايد صرف هزينه‌هاي جاري نظير حقوق كارمندان شود، بلكه بايد اين درآمدها تبديل به سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي كلان براي نسل‌هاي آينده شود. وي افزود: در ديدار مقام‌ها و هيئت‌هاي خارجي كه در روزهاي اخير افزايش داشته است به‌صراحت گفته‌ايم مبناي كار اين است كه سرمايه و فناوري به ايران آورده شود و با يكديگر صادرات مشترك داشته باشيم. رئيس‌جمهور با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌كريم گفت: هدف ما اجراي طرح‌هاي زيربنايي بوده و از تخصيص‌هاي انجام شده به طرح‌هاي حمل و نقل و ايجاد شبكه فاضلاب شهري با توجه به اهميت تردد مردم به تهران و كمبود آب در منطقه و كشور مي‌توان به اين موضوع پي برد. در بخش ديگري از اين جلسه از طريق ويدئوكنفرانس و با دستور رئيس‌جمهور، طرح احداث كمربندي جنوبي اسلامشهر، بهارستان و رباط‌كريم آغاز و نمايشگاه دائمي صنعت مبل و صنايع وابسته به‌طور رسمي افتتاح شد تا خدمات آن در اختيار مردم اين مناطق قرار بگيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
سلام خوب شما چطوری به انگلیس رفتی مدرک گرفتی بعدرفتی سرکار ماراهم بفرست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار