کد خبر: 730900
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس بر اين باور است كه دولت بايد پس از رفع تحريم ها شرايط را در ابتدا براي سرمايه گذاران داخلي و سپس براي سرمايه گذاران ايراني خارج از كشور و نهايتا براي سرمايه گذاران خارجي كه مي خواهند در كشور سرمايه گذاري كنند، فراهم كند و بروكراسي هاي اداري در اين زمينه را نيز كاهش دهد.
جوان‌آنلاين: حجت الاسلام روح اله بیگی اینانلو در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص ميزان تاثير توافق هسته اي در وضعيت اقتصادي كشور اظهارداشت: اين شرايط يك زمينه خوبي است براي ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در كشور چرا كه امروز يكي از بزرگترين مشكل و معضل و بحران ما بحران بيكاري است كه طبيعتا اگر بتوانيم سرمايه گذاران را به ايران دعوت كنيم يقينا براي ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در كشورمان بهتر و مفيدتر خواهد بود.

وي تصريح كرد: البته اين دعوت نبايد به گونه اي باشد كه ضربه اي به توليد داخلي و اقتصاد ما بزند و به گونه اي بايد باشد كه ما توليد داخلي مان را به خوبي مديريت كنيم. بنابراين اگر بتوان اين زمينه را براي سرمايه گذاري سرمايه گذاران براي ايجاد اشتغال در كشور فراهم كرد، مخصوصا در عرصه صادرات بتوانيم قدم هايي را برداريم يقينا به سود مملكت خواهد بود البته بستگي دارد به اينكه چگونه شرايط را مديريت كنيم تا توليد ملي ما نخوابد و از توليد داخلي و ملي خودمان غافل نباشيم.


نايب رئيس كميسيون اقتصادي عنوان كرد: ابتدا بايد شرايط را براي سرمايه گذاران داخلي سپس سرمايه گذاران ايراني در خارج از كشور و پس از آن شرايط را براي سرمايه گذاران خارجي كه قصد سرمايه گذاري در ايران را دارند، فراهم كنيم كه يقينا اين مسئله به نفع اقتصاد و اشتغال كشور خواهد بود و زمينه كار و فعاليت و پويايي بيشتر را در جامعه مهيا مي كند.


بيگي افزود: دولت بايد بسترهاي لازم را فراهم كند و بوروكراسي هاي اداري را نيز كاهش دهد؛ همچنين زمينه را براي مشاركت و سرمايه گذاري فراهم كند و طوري نباشد كه سرمايه گذار فرار را بر قرار ترجيح دهد يا عطايش را به لقايش ببخشد بلكه مكالمات و مذاكرات را به حداقل برسانيم تا بتوانيم يك نتيجه مطلوب و دلخواه را بگيريم.


وي همچنين با اشاره به اقتصاد مقاومتی، آن را راه برون رفت از بحران‌هاي اقتصادي كشور دانست و گفت: حل مشكلات اقتصادي ما در گرو اقتصاد مقاومتي است بنابراين بايد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، بدون سیاسی ‌کاری قدم‌های عملیاتی و اجرایی را برداريم تا به اهداف مورد نظر دست يابيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
متاسفانه باسرگرم کردن مردم به مذاکرات وجدالها ی سیاسی تا الانش هم ضربه زیادی بتولید ومسایل فرهنگی داخلی زده شده نمونه اش وضع بورس زیاد شدن کارتن خوابها ومعتادین وتگدی گری وبی بندوباری کاهش ازدواج وافزایش طلاق و.....شمارا به خدا بیدار شید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار