کد خبر: 729904
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
به بهانه پخش مستندي از منافقين از شبكه 3 سيما
فيلم مستند «آنجا آنها» به روايت علي‌محمد خاتمي كه حاوي تصاوير و اطلاعات تازه‌تري درباره سازمان منافقين و بالاخص كمپ اشرف بود...
مصطفي شاه‌كرمي
فيلم مستند «آنجا آنها» به روايت علي‌محمد خاتمي كه حاوي تصاوير و اطلاعات تازه‌تري درباره سازمان منافقين و بالاخص كمپ اشرف بود، يك‌شنبه شب و به مناسبت سالگرد عمليات مهم و سرنوشت‌ساز «مرصاد» از شبكه 3 سيما پخش شد.
 
 مستند «آنجا آنها» يكي از چندين و چند مستندي است كه طي ماه‌ها و سال‌هاي اخير و مصادف با اخراج آنها از كمپ اشرف و كشور عراق درباره اين گروهك مفلوك و منفور توليد و پخش شده است. اين مستند 44 دقيقه‌اي همانند مستندهاي ديگري كه در رابطه با اوضاع و احوال سازمان منافقين و جنايت‌ها و خيانت‌هاي اعضاي آن‌كه در حق مردم و كشورمان مرتكب شده‌اند، حاوي اطلاعات تازه و نمايش برخي مكان‌هاي ويژه و خاص اردوگاه اشرف بود كه تا به حال درباره آنها كمتر صحبت شده بود. از جمله مكان‌هاي جالب و درس‌انگيزي كه در اين مستند به تصوير كشيده شده بود، مي‌توان به محل اختفاي رجوي سركرده ترسو و خائن گروهك منافقين در كمپ اشرف اشاره كرد. دوربين پشت سر يكي از اعضاي جدا شده سازمان منافقين حركت مي‌كرد و پس از پايين رفتن 20 متر از سطح زمين به راهروهاي تودرتو و پازل‌مانندي وارد شد كه داراي اتاق‌هاي بسيار زيادي بود.
همانگونه كه راوي اين مستند روايت مي‌كرد مسعود رجوي اوقاتي را كه در كمپ اردوگاه اشرف حاضر بوده، در اين محل زندگي مي‌كرده است. براي رسيدن به اتاق اصلي محل اختفاي رجوي، دوربين و راوي بايد از هشت در فولادي ضدانفجار و بسيار ضخيم و سنگين و راهروهاي متعدد و پيچ در پيچ عبور كنند. از نمايش قبرستان‌هاي مخفي و متعدد در كمپ اشرف، برخي راه‌هاي مخفي و راهروهاي خروج اضطراري كه به غير از رجوي ملعون فقط تعداد كمي از سران اين گروهك جنايتكار از وجودشان مطلع بودند، گرفته تا نمايش برخي بناها و ساختمان‌هايي مشابه برخي مكان‌هاي تاريخي كشورمان مانند ساخت يك حافظيه قلابي، بخشي از بناي باستاني تخت جمشيد، بناي ساختماني با ورودي شبيه به سردر كاخ سفيد و... از نكات  جالب اين مستند است. با راه‌اندازي شبكه افق توسط مسئولان صداوسيما و توليد و پخش چنين آثاري در اين شبكه و ديگر شبكه‌هاي تلويزيون، انتظارات مخاطبان جهت تبيين و تشريح زواياي تاريك يا كمتر پرداخته شده بسياري از اتفاقات و حوادث در كشورمان را به وجود آورده است كه اميدواريم تلويزيون بتواند براي اين مسير ضمن طراحي نقشه راه از توليدكنندگان آثار نيز حمايت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار