کد خبر: 729850
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
براي دانشجويان دانشگاه شهيد باهنر كرمان آزاردهنده‌تر از مشكلات صنفي و كمبود امكانات رفاهي مسئله تبعيض ميان دانشجويان مختلف در فعاليت‌هاي فرهنگي و نگاه فرهنگي كاناليزه شده است.
محمدعلي عسگري*

معاونت فرهنگي دانشگاه متأسفانه براي برگزاري كنسرت‌هاي خارج از عرف در دانشگاه مسيرها را هموار مي‌كند. با استدلال‌هاي خنده‌داري همچون: اگر اين كنسرت‌ها در دانشگاه برگزار شود مفسده كمتري دارد، مي‌توانيم از اين راه براي دانشگاه كسب درآمد داشته باشيم. همچنين اين معاونت به اعتراض دانشجويان هيچ توجهي نمي‌كند و براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي كه خود دانشجويان متقاضي برگزاري آن هستند بايد كفش‌ها پاره شود تا قانع شوند. اين مشكل از آنجا ناشي مي‌شود كه معاونت فرهنگي دانشگاه هيچ برنامه و نقشه جامع فرهنگي براي امور فرهنگي دانشگاه ندارد و در بسيار از موارد صرفا براساس يك سليقه خاص رفتار مي‌شود. البته نمي‌توان گفت كه اقدامات مديران فرهنگي دانشگاه صرفا سليقه‌اي است بلكه بايد گفت اقدامات مديران فرهنگي بر اساس نگاه سياسي است.

به عنوان مثال تشكل سياسي تدبير و اميد كه بعد از روي كار آمدن دولت آقاي روحاني و بر اساس شعار دولت در دانشگاه فعاليت خود را آغاز كرده است براي برگزاري برنامه‌هايش با هيچ مشكلي مواجه نمي‌شود و حتي معاونت فرهنگي دانشگاه در برابر ساختارشكني‌هاي اين تشكل شبه دولتي كه براي برگزاري برخي از برنامه‌هايش به علت نداشتن بدنه دانشجويي برخي از دانشجويان ديگر دانشگاه‌هاي شهر كرمان را وارد دانشگاه مي‌كند تا سالن را همسو با خود جلوه دهد و دانشجويان منتقد را از سالن اخراج مي‌كند، نه تنها موضعي نمي‌گيرد بلكه به صورت غير قانوني از آنها نيز حمايت مي‌كند.

نگاه سياسي و كاناليزه مديران فرهنگي تا آنجا پيش مي‌رود كه در محرم بنا بر رسم مرسوم دانشجويان فعال دانشگاه مقداري پارچه سياه را بدون هيچ اسم و رسم و عنواني در سطح دانشگاه نصب كرده بودند اما مديريت فرهنگي در اقدامي نامناسب براي ليست بيلان كاري‌اش پارچه‌هاي سياه بدون اسم و عنوان را به طرز فجيعي از ديوار جدا كرد و براي نمايش خود و مصادره امام حسين(ع) پارچه‌هاي مشكي با لگو و عنوان مديريت فرهنگي دانشگاه را نصب كردند كه حاشيه‌هايي هم در دانشگاه ايجاد كرد. متأسفانه اين نوع نگاه فضاي دانشگاه را متشنج كرده و باعث ايجاد دلسردي در دانشجويان شده است. البته نبايد از انصاف گذشت چراكه رياست دانشگاه بعد از اعتراض دانشجويان به برخي از ناعدالتي‌ها و نگاه‌هاي سياست‌زده، به اين موضوعات رسيدگي مي‌كند به عنوان مثال در موضوع كنسرت‌ها پس از اعتراضات، رئيس دانشگاه بعد از در جريان قرار گرفتن از مواضع رهبري در اين موضوع ديگر اجازه برگزاري كنسرت در دانشگاه را نداده است.

* مسئول بسيج دانشجويي

دانشگاه شهيد باهنر كرمان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار