کد خبر: 728243
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئيس‌جمهور با اشاره به غيرقابل اعتماد بودن برخي از 6 دولت مذاكره‌كننده:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در خصوص مذاكرات هسته‌اي، با تشكر از زحمات فراوان رئيس‌جمهور و با قدرداني از تلاش پيگير و پرطاقت هيئت مذاكره‌كننده هسته‌اي، به سرانجام رسيدن اين مذاكرات را گامي مهم خواندند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در خصوص مذاكرات هسته‌اي، با تشكر از زحمات فراوان رئيس‌جمهور و با قدرداني از تلاش پيگير و پرطاقت هيئت مذاكره‌كننده هسته‌اي، به سرانجام رسيدن اين مذاكرات را گامي مهم خواندند و با اشاره به غيرقابل اعتماد بودن برخي از شش دولت طرف مقابل در مذاكرات، تأكيد كردند: لازم است متني كه فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسير قانوني پيش‌بيني شده قرار گيرد و آنگاه در صورت تصويب، مراقبت از نقض عهدهاي محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
رهبر معظم انقلاب همچنين تأكيد كردند كه از ملت عزيز انتظار دارم كه همچنان وحدت و متانت خود را حفظ كنند تا بتوان در فضاي آرام و خردمندانه به منافع ملي دست يافت.  متن نامه رئيس‌جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
 محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مدظله‌العالي
با سلام و تحيات وافره
خداوند عزيز و عزت بخش را شاكرم كه توفيق آن را نصيب كرد كه پايان موفقيت‌آميز و عزتمندانه مذاكرات هسته‌اي را به حضور ملت سربلند ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام نمايم. اين توفيق الهي كه حاصل حضور و استقامت تمام‌عيار ملت بزرگ ايران و هدايت رهبر فرزانه انقلاب بوده است، به بركت حماسه سياسي مردم و انتخاب رويكرد تعامل سازنده با جهان، و در پي بيست و سه ماه تلاش مداوم در عرصه‌هاي اقتصادي و سياست خارجي، ايران اسلامي را در تثبيت حقوق هسته‌اي خود به پيروزي رساند و شرايط را براي رفع تحريم ظالمانه و حركت پرشتاب كشور در مسير توسعه و پيشرفت و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي فراهم نمود.
اين دستاوردها وقتي حاصل شد كه قدرت‌هاي بزرگ متوجه شدند سلاح تحريم نه قادر است سرمايه اجتماعي را از بين ببرد و نه مي‌تواند مانع از پيشرفت‌هاي ايران در عرصه هسته‌اي شود. رمز موفقيت ما در اين عرصه، اتحاد و اجماع داخلي و تلاش و حركت تحت ارشادات رهبر معظم انقلاب بود. اين تجربه، بار ديگر اهميت نقش بي‌بديل رهبري به عنوان محور وحدت جامعه را در هدايت كشور در شرايط طوفاني نشان داد. اين پيروزي بيش از همه، مرهون فداكاري‌هاي مردم شريف ايران، و به ويژه شهداي مظلوم صنعت هسته‌اي است كه پس از سال‌ها استقامت و شكيبايي، ثمره شيرين مجاهدت‌هاي خود را خواهند چشيد.
در حالي كه دشمنان كشور در پي آن بودند كه با پيش بردن پروژه ايران هراسي، كشور را در عرصه جهاني منزوي و آسيب پذير كنند، ما نه تنها پروژه ايران هراسي را با شكست مواجه كرديم بلكه طي اين فرايند، موقعيت بين‌المللي كشور چنان ارتقا پيدا كرد كه جامعه جهاني اكنون مشتاقانه در پي آن است تا در زمينه‌هاي مختلف وارد گفت‌وگو و همكاري با ايران شود. اين توافق به خوبي نشان داد كه ما مي‌توانيم در عين حفظ عزت كشور و با رعايت خطوط قرمز نظام، با قدرت‌هاي جهاني وارد گفت‌وگو شويم و با برخورداري از اعتماد به نفس مبتني بر حقانيت مواضع و توانمندي‌هاي ديپلماتيك، قدرت‌هاي جهاني را به پذيرش مواضع منطقي خود ناگزير سازيم. اين دستاورد بي‌نظير در تاريخ روابط بين‌الملل كه همه قطعنامه‌هاي تهديدآميز شوراي امنيت را در نتيجه مذاكره كنار مي‌نهد و زمينه را براي همكاري بين‌المللي - حتي در حوزه هسته‌اي- مي‌گشايد، درس بزرگي براي منطقه ما نيز به همراه دارد كه راه حل مشكلات سياسي منطقه نيز نه با تجاوز و كشتار و تروريسم، بلكه با مذاكره و مشاركت واقعي مردم به دست خواهد آمد.
لازم مي‌دانم با سپاس از هدايت‌هاي هوشمندانه و حمايت‌هاي مستمر و صريح جنابعالي از گروه مذاكره‌كننده كه با صلابت و كفايت توانستند همه سياست‌هاي ابلاغي و خط قرمزهاي تعيين شده نظام را با تلاش خستگي ناپذير خود رعايت كنند و سربلندي مردم صبور و فداكار ايران را در سنگرهاي مذاكراتي به نمايش بگذارند تشكر نمايم.
بي شك براي دستيابي به مراحل بعدي اين حركت و اجراي مراحل مختلف اين توافق تا رسيدن به همه خواسته‌هاي ملت و رفع كامل همه تحريم‌هاي ظالمانه، همچنان نيازمند وحدت و انسجام داخلي و ايستادگي و مقاومت و اقدام هوشمندانه تحت زعامت حضرتعالي مي‌باشيم. ترديد ندارم كه با هوشياري ملي و همدلي و همزباني ملت و دولت، عنايت و نصرت الهي همچون هميشه شامل حال اين نظام مقدس خواهد بود و اين ملت نجيب و صبور را به اهداف بلند خود خواهد رساند. من الله التوفيق و عليه التكلان.
و السلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته
حسن روحاني
23/ تير/1394
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي رئيس‌جمهور
با سلام و تحيت و تشكر از زحمات فراوان جنابعالي، اولا لازم مي‌دانم از تلاش پيگير و پر طاقت هيئت مذاكره‌كننده هسته‌اي صميمانه تشكر و قدرداني كنم و پاداش الهي را براي آنان مسئلت نمايم، سپس، به سرانجام رسيدن اين مذاكرات، گام مهمي است، با اين حال لازم است متني كه فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسير قانوني پيش‌بيني شده قرار گيرد و آنگاه در صورت تصويب، مراقبت از نقض عهدهاي محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبي مي‌دانيم كه برخي از شش دولت طرف مقابل به هيچ رو قابل اعتماد نيستند.
از ملت عزيز انتظار دارم كه همچنان وحدت و متانت خود را حفظ كنند تا بتوان در فضاي آرام و خردمندانه به منافع ملي دست يافت.
والسلام عليكم و رحمه‌الله
سيد علي خامنه‌اي24/ تير/1394
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
0
سلام پیرونظر رهبری باید وزارت خارجه از برخی شش دولت طرف مقابل بخواهد تا اعتماد سازی نمایند.بعبارت دیگر اینده روایط سیاسی وسطح ان بر اساس میزان اعتماد سازی انهاست.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
همه توپ را به زمین مجلس انداختند، ببینیم مجلس چه می کند، اینها که می گفتند ظریف ...است. به نظرم بهتر است مجلس کلیات توافقنامه را تصویب کند تا تنش بین المللی ایجاد نشود ولی از دولت بخواهد مواردی که منافع ملی رعایت نشده اند (آن خط قرمزها) دوباره مذاکره شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار