کد خبر: 728016
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
رئيس مجلس از مذاكرات هسته‌اي به عنوان دستاوردي مطلوب براي ملت ياد كرد و گفت: اميدواريم كه مذاكرات دستاوردهاي بسياري براي مردم داشته باشد و جمع بندي صورت گرفته در مرحله اجرا نيز به خوبي محقق شود. 
به گزارش فارس، علي لاريجاني ديشب در گردهمايي كاركنان آموزش و پرورش استان قم افزود: امروز مذاكرات هسته‌اي توفيقي براي ملت ايران داشته و بعد از سال‌ها به نتيجه رسيده است و در اين زمينه بايد از وزير خارجه و تيم دولت تشكر كنيم چراكه وقت كافي گذاشته و مسائل را مورد بررسي قرار دادند.  وي با اشاره به اينكه در مقاطع مختلف فراز و نشيب در مذاكرات هسته‌اي مشاهده شده است بيان كرد: در اين دوره با تلاش صورت گرفته حركت نتيجه‌بخشي انجام شده و اميدواريم اين حركت مشكلات پيچيده كشور را حل كند و برنامه‌هاي تنظيم شده به خوبي اجرايي شود.  رئيس مجلس در ادامه با بيان اينكه معلمان و فرهنگيان از اقشار زحمتكش جامعه اسلامي هستند اظهار كرد: اميدواريم در ماه مبارك رمضان به بركت رحمت‌هاي الهي نعمت و بركت ويژه قسمت فرهنگيان شود. 
لاريجاني اضافه كرد: با وجود سختي‌هايي كه براي تأمين منابع در بخش آموزش و پرورش وجود دارد اما مسئولان اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم تاكنون گام‌هاي مناسبي در راستاي آموزش و تربيت دانش‌آموزان قمي انجام داده‌اند. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مجموعه آموزش و پرورش مقوله مهمي را پيگيري مي‌كند تصريح كرد: اين سازمان بايد مشكلات بسياري را تحمل كند اما با توجه به دستاوردهايي كه در استان قم شاهد بوديم مي‌توانيم بگوييم در استان قم مسئولان استاني عملكرد مطلوبي در اين زمينه داشته‌اند. 
وي از مشكلات حوزه آموزش و پرورش ياد كرد و گفت: مسئولان كشوري نسبت به آموزش و پرورش نگاه ويژه دارند اما گاهي كاستي‌هاي كشوري مانع از توجه‌ها مي‌شود؛ موضوع آموزش و پرورش در نزد مسئولان كشوري به عنوان يك ركن توسعه مورد توجه قرار گرفته است.  لاريجاني يادآور شد: نمايندگان مجلس تلاش مي‌كنند كه براي تأمين منابع آموزش و پرورش حركت‌هاي لازم را انجام دهند اما مشكلاتي در كشور وجود دارد به همين علت بايد كمي نسبت به كاستي‌ها توجه كنيم. 
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در جامعه اسلامي وضعيت مطلوبي ندارد مطرح كرد: ميان نيازهاي كشور و ظرفيت آموزش و پرورش ارتباط مستقيمي وجود ندارد در صورتي كه اگر به آموزش‌هاي فني توجه داشته باشيم مي‌توانيم به نتيجه مطلوب‌تري برسيم.  وي ادامه داد: سرمايه‌گذاري در ابعاد مختلف بايد به سمت گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي افزايش يابد و در اين زمينه بايد مسئولان مختلف استاني و ملي همكاري داشته باشند. 
لاريجاني با تأكيد بر اينكه وزير آموزش و پرورش دولت يازدهم نيز بر گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تأكيد دارد ابراز كرد: تعريف آموزش و پرورش در نظام‌هاي توسعه دنيا بسيار با اهميت است زيرا اطلاعات گسترده‌تري در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرند و استفاده از ابزارهاي نوين گسترش مي‌يابد. 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار