کد خبر: 727793
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
سخنگوی قوه قضائیه:
سخنگوي دستگاه قضا در هشتاد و يكمين نشست خبري ‌ مسائلي همچون ممنوع‌الخروج شد سه نفر از اصحاب فتنه، ادامه بررسي پرونده جيسون رضائيان، دستگيري هشت وكيل و كارمند دستگاه قضا، صدور حكم ۵۰ ميليارد دلاري عليه دولت امريكا، بازداشت يك نفر در پرونده دكل نفتي گمشده و جرم بودن بي‌حجابي را تشريح كرد.
محمد اسماعيلي
سخنگوي دستگاه قضا در هشتاد و يكمين نشست خبري ‌ مسائلي همچون ممنوع‌الخروج شد سه نفر از اصحاب فتنه، ادامه بررسي پرونده جيسون رضائيان، دستگيري هشت وكيل و كارمند دستگاه قضا، صدور حكم ۵۰ ميليارد دلاري عليه دولت امريكا، بازداشت يك نفر در پرونده دكل نفتي گمشده و جرم بودن بي‌حجابي را تشريح كرد.
‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محسني‌اژه‌اي ديروز در جمع خبرنگاران افزود: در فاصله زماني جلسه قبلي تا امروز پنج نفر از كساني كه در فتنه 88 فعاليت داشتند چه آنهايي كه در خارج از كشور بودند و برگشتند و چه آنهايي كه در داخل بودند، پرونده‌شان به دادگاه رفته و در دادگاه بدوي محكوم شدند.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: دو سه نفر از افراد جديدي كه مسائل‌شان روشن شد نيز ممنوع‌الخروج شدند و افرادي هم تحت تعقيب قرار گرفتند كه برخي از آنها خارج از كشورند كه اگر نيايند به طور غيابي و اگر بيايند به طور حضوري محاكمه مي‌شوند، همچنين براي يكي از فراري‌ها كيفرخواست صادر شده است.
محسني‌اژه‌اي ادامه داد: افرادي كه در فضاي مجازي، نشر اكاذيب و توهين به مقدسات و نهادها را انجام مي‌دادند، توسط پليس فتاي ناجا شناسايي و بازداشت شدند.
وي ادامه داد: افرادي كه در فضاي مجازي فعاليت مي‌كنند، تصورشان اين است كه قابل تعقيب و شناسايي نيستند، اما اشتباه مي‌كنند و من به افرادي كه از طريق فضاي مجازي به اقدامات مجرمانه ادامه مي‌دهند، هشدار مي‌دهم كه دير يا زود دستگير مي‌شوند و اگر كسي هنوز دستگير نشده، به اين معنا نيست كه شناسايي نشده است.  ‌
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در ادامه گفت: امروز پرونده جيسون رضاييان دادگاهش برگزار شد و جلسه بعدي هم ادامه دارد كه مطلع مي‌شويد و اگر حكم صادر شود حكم به اطلاع شما مي‌رسد.

    به دنبال حفظ بنيان خانواده و كاهش طلاق هستيم

محسني اژه‌اي در رابطه با موضوع طلاق توافقي و تبليغات در اين حوزه گفت: قوه قضائيه در حال تدبير تمهيداتي است تا اين مشكل را حل كند و در اين راستا حتي اگر لازم باشد به فكر ايجاد قانون است و شما در آينده شاهد اقدامات قوه قضائيه خواهيد بود.
وي تصريح كرد: در اين موضوع فقط نبايد يك اقدام صورت گيرد، بلكه اقدامات زيادي از جمله فرهنگسازي توسط رسانه‌ها، تعليم مشاوران در دادگاه‌ها و اقداماتي از اين قبيل صورت گيرد.
وي گفت: امروز همه مسلمانان حس مي‌كنند كه هر چه كانون خانواده گرم‌تر و مستحكم‌تر باشد، به نفع كل جامعه است، بنابراين در اينجا بايد به اين موضوع نظر داشته باشيم كه چه عاملي باعث ايجاد اين نوع طلاق است.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: آنچه كه در طلاق توافقي مطرح است و قانون و شرع نيز بر آن نظر دارد، اين است كه در ابتدا اگر كار به جايي رسيد كه دو طرف نتوانستند با يكديگر زندگي كنند، دو نفر از دو طرف انتخاب شوند تا براي صلح و سازش تلاش كنند و چنانچه اين موضوع نتيجه نداد، اقدامات ديگر صورت گيرد و طلاق، آخرين اقدام باشد و قوه قضائيه اين روزها در مقام اين است كه چگونه طلاق توافقي به سادگي صورت نگيرد.
  
 انتشار جزئيات پرونده قضايي بقايي در اين مرحله خلاف قانون است

سخنگوي دستگاه قضا در رابطه با سؤالي مبني بر جزئيات بيشتر از پرونده بقايي و اينكه آيا نام فرد مسئول ديگري از دولت سابق به عنوان معاونت در اين پرونده مطرح شده است، گفت: تا مراحل نهايي پرونده يا دست كم مراحل نيمه نهايي پرونده نمي‌توان عناويني را اگر وجود داشته باشد مطرح كرد، چراكه ممكن است اتهامات كنوني پرونده تا پايان رسيدگي رفع شود يا ممكن است بازپرس افرادي را به عنوان مطلع احضار كند.
وي تأكيد كرد: اگر كسي محتويات پرونده قضايي را طرح كند خلاف كرده است و اگر كسي اطلاعاتي در رابطه با پرونده بقايي داده باشد، بعيد مي‌دانم از پرونده قضايي اين اطلاعات را داده باشند.
     صدور حكم 50 ميليارد دلاري عليه دولت امريكا بابت خسارت و غرامت واردشده به ايرانيان

حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه بررسي‌ها نشان داده كه دادگاهي در دستگاه قضايي تشكيل شده كه به يك سري پرونده بين‌المللي با شكايت افراد ايراني رسيدگي مي‌كند و اين دادگاه نظير همان چيزي است كه امريكايي‌ها و غربي‌ها دارند و ما را محكوم مي‌كنند و حتي احكامي در اين زمينه صادر شده است كه اژه‌اي گفت: نمي‌دانم دقيقا چه دادگاهي را مي‌گوييد اما كساني كه عليه امريكا شكايت داشتند به شكايت‌شان رسيدگي شده است.  وي با اشاره به رسيدگي به تعدادي پرونده كه عليه دولت امريكا بوده گفت: در اين راستا براي دولت امريكا بابت خسارت و غرامت حدود 50 ميليارد دلار حكم صادر شده است.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: براساس قانون اگر عليه امريكا شكايتي به ما برسد رسيدگي مي‌كنيم و در حال حاضر هم چند پرونده در حال رسيدگي است.

    پرونده دكل مفقود شده تشكيل شده و در دادسراي تهران است

محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد پرونده دكل مفقودشده گفت: پرونده هنوز به پايان نرسيده و معلوم نيست كه آيا كلاه گذاشته‌اند يا با آن شركت خارجي تباني بوده است و اگر بگوييم مفقود شده‌اند درست نيست.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: گزارش‌هايي در مراحل مختلف انجام شده؛ گزارشي هم در دو سه مرحله آمده و نهايي‌اش هم آمده، پرونده تشكيل شده، در دادسراي تهران است، يك نفر بازداشت است و تحقيقات ادامه دارد.
اژه‌اي در مورد مركز مشاوران اظهار داشت: من نگفتم قوه قضائيه مركز مشاوران باشد، مجموعه اقداماتي كه مشاوران انتخاب مي‌شوند، صوري نباشد و در جهت سازش باشد و مجموعه اقدامات نتيجه‌اش آن باشد كه طلاق را كاهش داده و استحكام خانواده را افزايش دهد.  محسني اژه‌اي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني براينكه قوه قضائيه چه برنامه‌اي براي بعد از تحريم‌ها و حفظ امنيت سرمايه‌گذاران خارجي در ايران دارد، گفت: دولت به دنبال اين است كه موانع را بررسي كند.
وي افزود: چه در رابطه با سرمايه‌گذاران خارجي و چه در رابطه با سرمايه‌گذاران داخلي هر زمان و در هر جايي كه نياز به كمك و حمايت قوه قضائيه باشد، دستگاه قضايي ورود پيدا مي‌كند.
سخنگوي قوه قضائيه در خصوص موضوع بورسيه‌ها و اينكه آيا تاكنون كسي با اين عنوان كه اسمش بي‌دليل در ليست بورسيه‌ها مطرح شده شكايتي به قوه قضائيه كرده است يا خير، گفت: تا آنجايي كه من مي‌دانم و اطلاع دارم شكايتي تحت اين عنوان به دستگاه قضايي وارد نشده اما كساني هستند كه از سوي آن كميته‌اي كه تعيين شده بود بورسيه‌شان لغو شده يا اينكه به آنها گفته‌اند مي‌توانيد ادامه تحصيل بدهد اما بايد هزينه آن را هم پرداخت كند.
وي گفت: در اينجا قوه قضائيه ورود نداشته چراكه براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ديوان عدالت اداري اجازه ورود به اين موضوع را ندارند.

    درخواست طرفين پرونده كهريزك براي حضور احمدي‌مقدم و رادان در دادگاه

غلامحسين محسني اژه‌اي با اشاره به صدور حكم دادگاه بدوي رئيس عرفان حلقه گفت: اين حكم قابل اعتراض است و در دادگاه تجديدنظر قابل تغيير است.  اژه‌اي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر تقاضاي اعاده دادرسي توسط مهدي هاشمي گفت: در اين مورد چيزي نشنيده‌ام.
سخنگوي دستگاه قضا در رابطه با پرونده ستاد سوخت نيز گفت: اينكه آيا اين پرونده به دادگاه رفته يا نرفته است خبري ندارم.
محسني اژه‌اي افزود: طرفين در پرونده كهريزك از رئيس دادگاه خواسته‌اند سردار احمدي‌مقدم و سردار رادان به عنوان مطلع در دادگاه حضور يابند.
محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد ديدار اخير رهبري با دانشجويان و دغدغه اصلي دانشگاه‌ها كه تخلف در حيطه دانشگاه‌ها را وزارت علوم بررسي مي‌كند و اينكه آيا دستگاه قضايي تاكنون در اين زمينه تلاشي انجام داده يا نه، اظهار داشت: دستگاه قضا تا الان كاري انجام نداده، تخلفات و مسائل انضباطي همه جا غيرقضايي است و همان سيستم انضباطي دستگاه‌ها با آن برخورد مي‌كند، اما اگر جرمي باشد دستگاه قضايي رسيدگي مي‌كند.

   بي‌حجابي جرم است‌

اژه‌اي در رابطه با افرادي كه به علت بدحجابي دستگير مي‌شوند و مجازات آنها در پايان نشست خبري خود گفت: افرادي كه رعايت عفت را نمي‌كنند متفاوت هستند، يعني برخي فقط بدحجاب هستند ولي برخي در ديد مردم تظاهر به بدحجابي مي‌كنند و گاهي جرايم ديگر دارند، ولي در كل بي‌حجابي جرم است و با آن برخورد مي‌شود ولي بستگي به آن دارد كه فرد چه كار خلافي انجام داده باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
1
كاش در هر شهر حداقل ماهيانه چند نفر از افراد بي حجاب را مجازات نموده و در صدا و سيما اعلام كنند مثلا ما فلان تعداد بي حجاب را در فلان شهر مجازات كرديم . آن وقت ببينيد چقدر از بي حجابي كاهش مي يابد ؟! جناب آقاي اژه اي روز به روز بر تعداد و نحوه بي حجابي افزايش مي يابد . اكنون برخي از زنان گوش هاي خود را بيرون گذاشته و مو هاي خود را در لو و پشت سر در معرض ديد نامحرمان قرار مي دهند . لباس هاي چسبان پوششي عادي شده و دختران 12 - 10 ساله و گاهي بالاتر بدون روسري در خيابان ها ظاهر مي شوند و احدي با آنان برخورد نمي كند . كاش برخورد شديدتري با اين پايمال كنندگان حكم خدا صورت گيرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
باید اعدامشون کنن
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
باید ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار