کد خبر: 727615
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی:
مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت:نگاه بسیج به این طرح صرفا یک نگاه سازندگی و عمرانی نیست بلکه در کنار این کار، بحث تاثیر گذاری فرهنگی برای دانش آموزان با برنامه هایی از قبیل تشکیل حلقات صالحین، برگزاری صبحگاه، کلاس های قرآن، مسابقات ورزشی و اردو مد نظر این سازمان می باشد.

محمدتقی امینی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان مرکزی ضمن ارائه گزارش سال گذشته طرح جهادی هجرت بسیج دانش آموزی پرداخت و گفت: این طرح با عنوان مرمت و بهسازی مدارس در قالب اردوهای ۱۰ روزه و ۱روزه با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه استان و با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج طلاب برگزار و انجام می پذیرد.

وی به طرح های انجام شده در سطح مدارس اشاره کردو افزود: درسال ۹۳ در سطح استان با توجه به مشکلات موجود موفق به انجام رنگ آمیزی ۹۵هزار ۵۷۱ متر کلاس های مدارس و ۸هزار و ۱۴۰ متر دیوار نویسی، تعمیر بیش از ۳۰۰۰ میز و صندلی ورنگ آمیزی درب و پنجره ، رنگ آمیزی و خط کشی زمین محوطه حیاط مدارس ، لوازم ورزشی از قبیل میله های والیبال و دروازه فوتبال و... ، طراحی و نقاشی دیوارهای مدارس و... شده ایم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان مرکزی در ادامه بیان کرد: نگاه بسیج به این طرح صرفا یک نگاه سازندگی و عمرانی نیست بلکه در کنار این کار، بحث تاثیر گذاری فرهنگی برای دانش آموزان با برنامه هایی از قبیل تشکیل حلقات صالحین، برگزاری صبحگاه، کلاس های قرآن، مسابقات ورزشی و اردو مد نظر این سازمان می باشد.

وی اظهار داشت: در اردوهای ۱۰ روزه، دانش آموزان ۲ هزارو ۴۰ نفرروز و دراردوهای ۱ روزه ۲ هزار و۵۳ نفرروز شرکت کردند و عرصه هایی که دراردوهای یک روزه مد نظراست خدمات رسانی به خانواده های شهداء در روستا، برگزاری کلاس های تقویتی به شکل ۱ روزه ، دیوار نویسی حیاط مدارس روستایی، پاک سازی محیط زیست، جمع آوری محصولات کشاورزی، کمک و بازسازی بنای امامزاده، کمک به حرص درختان، مرتب کردن کتابخانه هاو... می باشد.

وی در ادامه به برنامه های سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد:جلساتی با مسئولین آموزش و پرورش و بسیج باعنوان ستاد هماهنگی و پشتیبانی جهت هماهنگی برگزار شده است و بر اساس برنامه ابلاغی به تعداد هزار و ۶۰۰ نفر روز در قالب اردو های ۱۰ روزه و ۵۰۰ نفر روز در قالب اردوهای یکروزه طرح هجرت بسیج دانش آموزی از ابتدای مرداد ماه اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار