کد خبر: 725922
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
محسن سیدی و بابک برزویه از تجربه عکاسی «رستاخیز» می گویند
فیلم سینمایی «رستاخیز» به جهت تولید یکی از بزرگترینپروژه های تاریخی - مذهبی است که در ثبت صحنه های فیلم محسن سیدی و بابک برزویه به عنوان عکاس حضور داشتند و هر دو حضور در این پروژه سینمایی را از تجربه های متفاوت خود می دانند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی روزنامه جوان،محسن سیدی از عکاسان «رستاخیز» معتقد است فیلمنامه این اثر سینمایی به لحاظ پرداختن به جزئیات دقیق نوشته شده و درباره چگونگی پیوستن به تیم تولید این اثر سینمایی گفت: آشنایی من با احمدرضا درویش به سالهای دور برمی گردد و آقای درویش با شناخت کاملی که از کارم داشت مرا به عنوان یکی از عکاسان این پروژه سینمایی دعوت کرد و یکی از بهترین تجربه های کاری ام با «رستاخیز» رقم خورد.

وی متذکر شد: علاوه بر فیلمنامه دقیق «رستاخیز»،احمدرضا درویش نیز در کارگردانی دقیق و میزانسن ها بی نقص و انرژی درویش از آغاز تا انتهای پروژه یکسان بود.

سیدی با اشاره به فیلمنامه این فیلم سینمایی گفت: فیلمنامه «رستاخیز» به لحاظ پرداخت به جزئیات دقیق نوشته شده و به عنوان یک شیعه مسلمان آن را دوست دارم و در طول کار تصور می کردم که در بخشی از تاریخ اسلام قدم می زنم.

عکاس فیلم سینمایی «رستاخیز» افزود: به عنوان یک عکاس همواره دوست دارم واقعیت موجود در صحنه را عکاسی کنمچراکه اعتقاد دارم طراحی میزانسن و چیدن بازیگران در صحنه برای عکاسی به نوعی دست کاری در واقعیت است و حقیقت صحنه را به مخاطب منتقل نمی کند.

سیدی در پایان صحبت های خود به شرایط کار در این فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری «رستاخیز» در دشت های وسیع انجام شد و برای عکاسی از صحنه باید از زاویه نگاه فیلمبردار به صحنه نگاه می کردم؛ زاویه ای که همواره اصل مطلب را به مخاطب نشان می دهد و من به عنوان یکی از عکاسان فیلم«رستاخیز» باید در زاویه دوربین فیلمبرداری قرار می گرفتم و اساسا چنین شیوه عکاسی موردنظر من است.

همچنین بابک برزویه یکی دیگر از عکاسان فیلم سینمایی«رستاخیز» جذابیت حضور در این فیلم سینمایی را ثبت لحظه و زندگی پشت صحنه «رستاخیز» عنوان کرد.

این عکاس سینمای ایران با اشاره به حضور در یک فیلم تاریخی گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز»یک اثر تاریخی و مذهبی با پروداکشن سنگین و گسترده بود در نتیجه شرایط کار در پروژه هایی از این دست با پروژه های معمول سینما متفاوت است.

برزویه ادامه داد: آنچه برای من به عنوان عکاس این فیلم سینمایی مهم بود، جذابیت حضور در فیلم «رستاخیز» و ثبت لحظه ها و ماجراهای پشت صحنه این اثر سینمایی بود.اساسا عکاسی پشت صحنه برای من مهمتر از خود صحنه است و از همان پله نخست سراغ زندگی پشت صحنه «رستاخیز» رفتم.

این عکاس سینمای ایران درباره شرایط کار در فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: اغلب در فضای کویری کار می کردیم و شرایط تولید سنگین در روند کار موثر بود و عوامل هم بر اساس این شرایط کنار هم چیده شده بودند.

ویمتذکر شد: من در فیلم ها و سریال های تاریخی و با تولید سنگین مانند «پهلوانان نمی میرند» و یا «ملاصدرا» حضور داشته ام و تجربه کار در پروژه های بزرگ با تولید سنگین و پر کاراکتر را داشته ام بنابراین با مشکل خاصی برای عکاسی فیلم «رستاخیز» مواجه نشدم.

بابک برزویه در پایان صحبت های خود گفت: واقعیت این است وقتی آقای درویش اطمینان می کرد دیگر نگرانی از بابت نوع کاری که قرار است انجام شود نداشت و کار را تمام و کمال به فرد می سپرد و در ادامه کار به راحتی پیش می رفت.

عوامل اصلی تولید فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: احمدرضا درویش، تهیه کننده: تقی علیقلی زاده، مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان، طراح صحنه و لباس:مجید میرفخرایی، طراح چهره پردازی:میرمحسن موسوی مدنی، مدیر تولید: علی قائم مقامی، صدابردار:یدالله نجفی، جلوه های ویژه میدانی: حمیدرضا سلیمانی، جلوه های بصری: سایمون فریم، تدوین: طریق انوار، موسیقی: استفان واربک، طراحی صدا، صداگذاری و میکس: جرمی پرایز، دان جانسون، امیرحسین قاسمی،ریچارد کانوی، فیلمبردار: علیرضا برازنده، برنامه ریز و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، مدیر امور پس از فیلمبرداری:کامران سحرخیز، تهیه کننده جلوه های بصری: بهروز پاک نهاد، محسن هاشمی مدیر برنامه ریزی و طراحی آمیزه اطلاع رسانی و بازاریابی، نازنین دهقانی مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع رسانی و بازاریابی، مدیر ستاد خبری: نغمه دانش آشتیانی، همکاران ستاد خبری: پریسا ساسانی و عطیه موذن. عکاسان: محسن سیدی و بابک برزویه.

در این فیلم در کنار تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده شده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود.

سایتفارسی فیلم«رستاخیز»بهآدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار