وی متذکر شد: علاوه بر فیلمنامه دقیق «رستاخیز»،احمدرضا درویش نیز در کارگردانی دقیق و میزانسن ها بی نقص و انرژی درویش از آغاز تا انتهای پروژه یکسان بود.
سیدی با اشاره به فیلمنامه این فیلم سینمایی گفت: فیلمنامه «رستاخیز» به لحاظ پرداخت به جزئیات دقیق نوشته شده و به عنوان یک شیعه مسلمان آن را دوست دارم و در طول کار تصور می کردم که در بخشی از تاریخ اسلام قدم می زنم.
عکاس فیلم سینمایی «رستاخیز» افزود: به عنوان یک عکاس همواره دوست دارم واقعیت موجود در صحنه را عکاسی کنمچراکه اعتقاد دارم طراحی میزانسن و چیدن بازیگران در صحنه برای عکاسی به نوعی دست کاری در واقعیت است و حقیقت صحنه را به مخاطب منتقل نمی کند.
سیدی در پایان صحبت های خود به شرایط کار در این فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری «رستاخیز» در دشت های وسیع انجام شد و برای عکاسی از صحنه باید از زاویه نگاه فیلمبردار به صحنه نگاه می کردم؛ زاویه ای که همواره اصل مطلب را به مخاطب نشان می دهد و من به عنوان یکی از عکاسان فیلم«رستاخیز» باید در زاویه دوربین فیلمبرداری قرار می گرفتم و اساسا چنین شیوه عکاسی موردنظر من است.
همچنین بابک برزویه یکی دیگر از عکاسان فیلم سینمایی«رستاخیز» جذابیت حضور در این فیلم سینمایی را ثبت لحظه و زندگی پشت صحنه «رستاخیز» عنوان کرد.
این عکاس سینمای ایران با اشاره به حضور در یک فیلم تاریخی گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز»یک اثر تاریخی و مذهبی با پروداکشن سنگین و گسترده بود در نتیجه شرایط کار در پروژه هایی از این دست با پروژه های معمول سینما متفاوت است.
برزویه ادامه داد: آنچه برای من به عنوان عکاس این فیلم سینمایی مهم بود، جذابیت حضور در فیلم «رستاخیز» و ثبت لحظه ها و ماجراهای پشت صحنه این اثر سینمایی بود.اساسا عکاسی پشت صحنه برای من مهمتر از خود صحنه است و از همان پله نخست سراغ زندگی پشت صحنه «رستاخیز» رفتم.
این عکاس سینمای ایران درباره شرایط کار در فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: اغلب در فضای کویری کار می کردیم و شرایط تولید سنگین در روند کار موثر بود و عوامل هم بر اساس این شرایط کنار هم چیده شده بودند.
ویمتذکر شد: من در فیلم ها و سریال های تاریخی و با تولید سنگین مانند «پهلوانان نمی میرند» و یا «ملاصدرا» حضور داشته ام و تجربه کار در پروژه های بزرگ با تولید سنگین و پر کاراکتر را داشته ام بنابراین با مشکل خاصی برای عکاسی فیلم «رستاخیز» مواجه نشدم.
بابک برزویه در پایان صحبت های خود گفت: واقعیت این است وقتی آقای درویش اطمینان می کرد دیگر نگرانی از بابت نوع کاری که قرار است انجام شود نداشت و کار را تمام و کمال به فرد می سپرد و در ادامه کار به راحتی پیش می رفت.
عوامل اصلی تولید فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: احمدرضا درویش، تهیه کننده: تقی علیقلی زاده، مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان، طراح صحنه و لباس:مجید میرفخرایی، طراح چهره پردازی:میرمحسن موسوی مدنی، مدیر تولید: علی قائم مقامی، صدابردار:یدالله نجفی، جلوه های ویژه میدانی: حمیدرضا سلیمانی، جلوه های بصری: سایمون فریم، تدوین: طریق انوار، موسیقی: استفان واربک، طراحی صدا، صداگذاری و میکس: جرمی پرایز، دان جانسون، امیرحسین قاسمی،ریچارد کانوی، فیلمبردار: علیرضا برازنده، برنامه ریز و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، مدیر امور پس از فیلمبرداری:کامران سحرخیز، تهیه کننده جلوه های بصری: بهروز پاک نهاد، محسن هاشمی مدیر برنامه ریزی و طراحی آمیزه اطلاع رسانی و بازاریابی، نازنین دهقانی مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع رسانی و بازاریابی، مدیر ستاد خبری: نغمه دانش آشتیانی، همکاران ستاد خبری: پریسا ساسانی و عطیه موذن. عکاسان: محسن سیدی و بابک برزویه.
در این فیلم در کنار تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده شده است.
این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود.
سایتفارسی فیلم«رستاخیز»بهآدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است.