کد خبر: 724873
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
شيلي و پرو در نيمه نهايي كوپا امه‌ريكا
مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي كوپا امه‌ريكا در حالي پنج‌شنبه آغاز شد كه شيلي، ميزبان اين رقابت‌ها اولين تيم صعود‌كننده به نيمه‌نهايي لقب گرفت.
دنیا حیدری
مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي كوپا امه‌ريكا در حالي پنج‌شنبه آغاز شد كه شيلي، ميزبان اين رقابت‌ها اولين تيم صعود‌كننده به نيمه‌نهايي لقب گرفت.

  صعود ميزبان

 در نخستين ديدار از مرحله يك‌چهارم نهايي كوپا امه‌ريكا شيلي، ميزبان رقابت‌ها بامداد پنج‌شنبه با گل دقيقه ۸۱ مائوريسيو ايسلا اروگوئه را شكست داد و به عنوان اولين تيم حاضر در نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها معرفي شد. ميزبان چهل و چهارمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي امريكاي جنوبي در اين بازي پربرخورد كه شش كارت زرد داشت و ادينسون كاواني در دقيقه 63 و خورخه فوسيله در دقيقه 90 از تركيب اروگوئه اخراج شدند با كسب پيروزي يك بر صفر، به نيمه‌نهايي اين جام راه يافت و در دور بعد بايد به مصاف پرو برود. در پايان ديدار تيم‌هاي شيلي و اروگوئه مسئولان برگزاري مسابقات جايزه بهترين بازيكن ميدان را به الكسيس سانچز، مهاجم تيم‌ملي شيلي و باشگاه آرسنال اهدا كردند.
بعد از اين شكست، اسكار تابارز، سرمربي تيم‌ملي اروگوئه اشتباهات داوري را در رقم خوردن نتيجه يك بر صفر تيمش برابر ميزبان تأثيرگذار خواند: «مي‌دانستيم ورزشگاه پر از تماشاگر روي تصميمات داور تأثيرگذار خواهد بود و اخراج اشتباه كاواني نشان از اين واقعيت داشت. اما اي‌كاش طور ديگري شكست مي‌خورديم. بابت اين نتيجه و حذف ناباورانه تيمم از هواداران عذرخواهي مي‌كنم.» خورخه سامپائولي، سرمربي شيلي كه قبل از مصاف با اروگوئه گفته بود: «اين بازي براي ما حكم فينال را دارد، شيلي در تاريخ 99 ساله مسابقات جام ملت‌هاي امريكاي جنوبي هرگز موفق به فتح اين رقابت‌ها نشده است ولي عملكرد خوب اين تيم در مرحله گروهي چهل‌ و‌ چهارمين دوره كوپا امه‌ريكا و زدن 10 گل به حريفان در گروه A، اين تيم را تبديل به يكي از مدعيان اصلي قهرماني اين دوره آن هم در خاك خود كرده است.» بعد از راهيابي به نيمه‌نهايي گفت: «شكست دادن اروگوئه، لحظه سرنوشت‌ساز و گامي مهم است. چون كنار زدن اروگوئه در اين سطح از مسابقات به واقع كاري دشوار براي اين تيم است و ما مقابل تيمي برنده شديم كه هيچ‌گاه دست از تلاش برنداشت.»

  پرو حريف شيلي شد

دومين ديدار يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي كوپا‌ امه‌ريكا بامداد جمعه در حالي آغاز شد كه پرو و بوليوي براي رسيدن به نيمه‌نهايي تلاش مي‌كردند. اما در نهايت اين پرو بود كه با يك برد پر گل سه بر يك توانست به مرحله بعد صعود كند. پرو با هت‌تريك خوسه پائلو گوئررو در دقايق 21، 23 و 75 اميد بوليوي را براي رسيدن به نيمه‌نهايي از بين برد، به طوري‌كه تك‌گل مارلو مورنو در دقيقه 84 از روي نقطه پنالتي هم نتوانست باعث خوشحالي اين تيم شود و پرو كه در دوره قبلي نيز به نيمه‌نهايي راه يافته بود، با شكست بوليوي براي دومين مرتبه به طور متوالي به نيمه‌نهايي راه يافت. اين در حالي است كه بوليوي از سال 1997، براي اولين بار بود كه به جمع هشت تيم برتر اين رقابت‌ها راه يافته بود. در پي اين برد، پرو در مرحله نيمه‌نهايي حريف شيلي، ميزبان چهل‌و‌چهارمين دوره مسابقات كوپا امه‌ريكا شد. پرو در دوره قبل كه سال 2011 برگزار شد، به عنوان سومي اين جام دست يافت.

 برزيل – پاراگوئه

بعد از آنكه دو تيم آرژانتين و كلمبيا بامداد امروز به مصاف هم رفتند، تكليف آخرين تيم مرحله نيمه‌نهايي كوپا امه‌ريكا نيز بامداد فردا با مصاف برزيل و پاراگوئه مشخص مي‌شود. برزيل كه با كسب دو برد و يك باخت، به عنوان صدرنشين گروه C به يك‌چهارم نهايي صعود كرده، اكنون بايد براي رسيدن به نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها پاراگوئه، تيم دوم جدول رده‌بندي گروه B را از سد راه بردارد.
پاراگوئه كه در پي تساوي با اروگوئه به اين مرحله صعود كرد، براي چهارمين مرتبه پي در پي است كه حضور در يك‌چهارم نهايي كوپا امه‌ريكا را تجربه مي‌كند و دو مرتبه نيز موفق شده جام قهرماني اين رقابت‌ها را بالاي سر ببرد، اين در حالي است كه برزيل تاكنون هشت مرتبه جام قهرماني اين رقابت‌ها را بالاي سر برده، ضمن اينكه 11 مرتبه نايب‌قهرمان شده و هفت مرتبه به عنوان سومي اين مسابقات دست يافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار