کد خبر: 724533
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی:
محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی این استان از جمله واحدهای بزرگ دچار آسیب جدی هستند و شرایط آن ها اورژانسی است که باید در کوتاهترین زمان ممکن به مشکل آن ها رسیدگی شود.
وی بیان کرد: مشکلات یابی کارشناسی این واحدها به ویژه واحدهای بالای 50 نفر نیرو،برای ارایه نسخه کارآمد درمان ضروری است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نمی تواند بی خبر از اوضاع اطراف خود باشد و باید در زمینه امور مربوط به این کارگروه از جمله توزیع اعتبارات، تخصیص و اشتغال آفرینی نظارت ویژه و پیگیری موثر داشته باشد.

زمانی قمی اظهار کرد: مدیران باید بر وضعیت اشتغال های جدید به صورت ذره بینی نظارت کنند و آمار و برنامه های این بخش را شفاف و واقعی دنبال کنند.

وی گفت: مدیران و مسوولان برای خروج از وضعیت موجود و توسعه اشتغال در جامعه، راه حل های ابداعی را نیز با جدیت دنبال کنند.

استاندار استان مرکزی افزود: سرمایه گذاری در استان مرکزی باید با جدیت تمام دنبال شود و مدیران باید اولویت اول خود را در تکالیف بر جذب سرمایه گذار و سهیل امور برای آن ها بگذارند.

زمانی قمی ادامه داد: انتظار است کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با رویکردی جدید زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتری را در این استان فراهم سازد.

استاندار مرکزی، از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست مصوبات و موضوعات مطرح شده در نشست های مختلف را با جدیت رصد کنند و پیگیر مسایل باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از بهمن ماه سال 92 مقرر شد برای سال های 93 و 94 این استان یک برنامه عملیاتی در زمینه اشتغال با توجه به شرایط موجود تدوین شود.

ناصر شیخی افزود: ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای سال 93 در این استان مطرح شد که تا پایان این سال 14 هزار و 424 اشتغال جدید فراهم شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود برای سال جاری نیز حداقل 11 هزار و 674 فرصت شغلی در 10 بخش در نظر گرفته شده که سهم شهرستان ها مشخص و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 نرخ بیکاری این استان 11 و 9 دهم درصد بوده که پیش بینی می شود با محقق شدن اشتغال های در نظر گرفته شده این نرخ تا پایان سال جاری به هشت و یک دهم درصد برسد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار