کد خبر: 724382
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
جاوداني خبر داد:
طرح تلاوت نور با قرائت شبی یک صفحه از قرآن کریم با حضور عموم مردم در یکهزار و 667مرکز مجری این طرح در مساجد برگزار می شود.
سهيل جاني پور
احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در یکهزار و 667 مرکز مجری این طرح در سراسر استان، اظهار داشت: طرح تلاوت نور باقرائت یک صفحه از قرآن به جهت احیای جلسات سنتی قرآن بعد از اقامه نماز با حضور عموم مردم در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمازگزاران خواهر و برادر در طول سال با استفاده از قرآن های متحدالشکل اهتمام ویژه نسبت به اجرای این طرح را دارند، گفت: همچنین امام جماعت مرکز مجری طرح به تفسیر آیات قرائت شده می پردازد.

جاودانی با بیان اینکه می بایست علاوه بر تلاوت آیات به ترجمه و تفسیر این آیات الهی بپردازیم، افزود: تلاوت قرآن برای اثرگذاری در اذهان اقشار مختلف جامعه باید همراه با تفکر، تدبر و عمل همراه باشد.

وی از مساجد و کانون های فرهنگی و هنری که در جوار مساجد فعالیت می کنند به عنوان پایگاه مناسبی جهت نشر و ترویج قرآن، معجزه رسول خدا(ص) یاد کرد و یادآورشد: به جهت پویایی این طرح، قرآن و کمک هزینه هایی به مجریان تلاوت نور در این استان اهدا می شود.

جاودانی با اشاره به اجرای موفق سه همایش تجلیل از خادمین تلاوت نور در شهرهای ساری، بابل و تنکابن، خاطرنشان کرد: اساتید جلسات سنتی قرآن، مفسران، اساتید، قاریان، مدیران و مربیان قرآنی کانون های تخصصی قرآن و خانه های نور که در طرح تلاوت نور مخاطبین این همایش ها بودند که برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به موفقیت مجریان تلاوت نور در این استان امسال 9نفر از اساتید قرآن، ائمه جماعات، قاریان و مدیران کانون تخصصی به همایش ملی تجلیل از خادمین تلاوت نور در مشهد مقدس اعزام شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر