کد خبر: 724379
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
امريكا هرگز به ايران حمله نمي‌كند
مايكل اورن نوشته است: در سال 2012 به اين نتيجه قاطع رسيديم كه اوباما هرگز به ايران حمله نمي‌كند و سخنان بي‌پايان او درباره بودن همه گزينه‌هاي روي ميز صرفاً يك تهديد زباني است.
مايكل اورن نوشته است: در سال 2012 به اين نتيجه قاطع رسيديم كه اوباما هرگز به ايران حمله نمي‌كند و سخنان بي‌پايان او درباره بودن همه گزينه‌هاي روي ميز صرفاً يك تهديد زباني است.
به گزارش فارس، كتاب مايكل اورن، سفير سابق رژيم صهيونيستي در امريكا كه قرار است با نام «متحد» هفته آينده به بازار كتاب بيايد يكي از بحث برانگيزترين كتاب‌هايي است كه در هفته اخير رسانه‌هاي غربي به آن پرداخته‌اند.  اين كتاب كه به اعتقاد بسياري از صاحبنظران بيشتر از پيش تاثير لابي صهيونيستي بر سياست‌هاي دولت امريكا را نشان مي‌دهد به افشاي بعضي واقعيت‌ها پرداخته كه به گفته رسانه‌هاي غربي در روابط ديپلماتيك بين دو كشور بسيار غير معمول است. اورن كه ارتباط بسيار نزديكي هم با نتانياهو و هم سران كشور امريكا و رژيم اشغالگر دارد، به بعضي نكات جالب در كتابش اشاره كرده كه در ادامه مروري داريم بر تعدادي از اين نكات:
1- بي‌اعتمادي رسانه‌هاي داخلي رژيم اشغالگر به نتانياهو: اورن نقل مي‌كند كه سخنان نتانياهو با انتقاد گسترده رسانه‌هاي داخلي روبه‌رو مي‌شود تا جايي كه خودش معتقد است حتي اگر روزي  روي آب راه برود، روزنامه‌ها مي‌نويسند نتانياهو بلد نيست شنا كند!
2- دليل اصلي مخالفت غرب با ايران هسته‌اي: سفير سابق رژيم صهيونيستي در امريكا كه ارتباط بسيار نزديكي با سران امريكا و اسرائيل دارد به روشني در كتابش اقرار مي‌كند كه دليل اصلي سنگ اندازي امريكا و غرب مقابل برنامه هسته‌اي ايران، هيچ چيز نيست جز پايان هژموني امريكا در خاورميانه با يك ايران هسته‌اي. او يك روز اين موضوع را با هنري كسينجر، وزير سابق امور خارجه امريكا در ميان مي‌گذارد. كسينجر كه از رويكرد دولت اوباما نسبت به ايران ناراحت است در پاسخ با تأييد اين نكته مي‌گويد اما امروز واقعا چه كسي در كاخ سفيد به هژموني امريكا اهميت مي‌دهد؟
3- محمود عباس و صلح: نويسنده از قول جو بايدن معاون سابق رئيس‌جمهور امريكا نقل مي‌كند در ديدار سال 2010 او از اسرائيل از محمود عباس رئيس دولت خودگردان فلسطين خواسته در چشمان او نگاه كند و قول دهد كه با اسرائيل صلح كند اما محمود عباس از اين كار امتناع مي‌كند!
4- درهاي بسته كاخ سفيد براي نتانياهو: اورن نقل مي‌كند رابرت گيتس وزير دفاع سابق ايالات متحده به طور محسوسي از نتانياهو بدش مي‌آمده و همواره او را به عنوان فردي سطحي، چرب زبان، متكبر و بلند پرواز توصيف مي‌كرده است و اين اعتقاد تا جايي پيش رفته كه در زمان بوش پدر وقتي گيتس مشاور رئيس‌جمهور بود، ورود نتانياهو جوان به كاخ سفيد ممنوع اعلام مي‌شود!
5- اوباما هرگز به ايران حمله نمي‌كند: سفير سابق رژيم صهيونيستي در امريكا در اين كتاب نوشته است در سال 2012 به اين نتيجه قاطع رسيديم كه اوباما هرگز به ايران حمله نمي‌كند و سخنان بي‌پايان او درباره بودن همه گزينه‌هاي روي ميز صرفاً يك تهديد زباني است و آنها به دنبال راه‌هاي ديپلماتيك هستند و هرگز با حمله به ايران خطر نمي‌كنند.
6- پنجره بسته ايران: در حالي كه نتانياهو همچنان تأكيد مي‌كند كه در صورت لزوم مي‌تواند برنامه‌هاي هسته‌اي ايران را متوقف و خنثي كند، اورن در كتابش نوشته است كه تابستان 2012 آخرين فرصت اسرائيل براي متوقف كردن ايران و حتي حمله  به اين كشور بود و بعد از آن به خاطر سرعت پيشرفت برنامه‌هاي هسته‌اي ايران اين فرصت از دست رفت. همچنين اورن مي‌نويسند وقتي نتانياهو در سازمان ملل سخنراني كرد و كارتون معروف بمب ايران را به حضار نشان داد، اوباما بعد از سخنراني به او زنگ زد و با صدايي كه اورن آن را بسيار رها و رسا توصيف مي‌كند به نخست وزير رژيم اشغالگر گفت: اين اوج حمله و تهديد اسرائيل عليه ايران بود!
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار