کد خبر: 724340
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
قائم‌مقام معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران:
در حوزه فرهنگ ما در ميانه جنگ هستيم، مديراني با تفكرات سكولار و منفعل در برابر تهاجم فرهنگي غرب نمي‌توانند كمكي به پيشبرد اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي كنند، متأسفانه برخي از اين افراد امروزه در بخش‌هاي فرهنگي كشور حضور دارند.
آرمان محمدي

در حوزه فرهنگ ما در ميانه جنگ هستيم، مديراني با تفكرات سكولار و منفعل در برابر تهاجم فرهنگي غرب نمي‌توانند كمكي به پيشبرد اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي كنند، متأسفانه برخي از اين افراد امروزه در بخش‌هاي فرهنگي كشور حضور دارند.
علي‌محمد نائيني، قائم‌مقام معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينكه جنگ فرهنگي جدي است، اظهار داشت: اولاً بايد بدانيم در حوزه فرهنگ در ميانه جنگ هستيم و به تعبير مقام معظم رهبري آن كس كه از اين جنگ بي‌اطلاع باشد، يعني نداند دشمن در صدد حمله است و اين حمله از كجا و چگونه است، خواب خواهد ماند و مطمئن باشيد، شكست خواهد خورد.
ثانياً بدانيم كه ماهيت اين جنگ، يك جنگ تمام عيار سياسي، فرهنگي و اقتصادي است. مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهران با تأكيد بر اينكه امروز در مواجهه با جنگ فرهنگي نياز به جهاد فرهنگي است، خاطرنشان كرد: هرگاه در برابر دشمن خدا، در هر عرصه‌اي جبهه آرايي شود، جهاد في سبيل‌الله معني و مفهوم پيدا مي‌كند.
جهاد في سبيل‌الله فقط قتال و جنگ سخت نيست. از خواص نظام ولايي اين است كه وقتي پرچم ولايت بلند مي‌شود، ساير فعاليت‌ها هم جهاد مي‌شود. با ولايت است كه جهاد علمي، اقتصادي و فرهنگي معني پيدا مي‌كند.
نائيني در ادامه افزود: امروز مهم‌ترين راهبرد دشمن جنگ فرهنگي است. راه مواجهه فعالانه با جنگ فرهنگي، جهاد و تلاش فرهنگي است. در اين جهاد بايد موازنه قدرت فرهنگي را با توليد فرهنگي تغيير داد. كار جهادي در عرصه فرهنگي بايد هدفمند و بي‌وقفه باشد. تلاش فرهنگي امروز بايد خستگي‌ناپذير باشد و اين تلاش بايد در برابر دشمن در موقعيت جنگ نرم و در راه خدا باشد تا خدا نصرت دهد. قطعاً خداوند متعال به آدم‌هاي تنبل و بي‌خيال نصرت نمي‌دهد. بنابراين لازمه مديريت جهادي در عرصه فرهنگ، خود را در برابر دشمن ديدن است كه بايد در نگاه، احساس و عمل ديده شود. مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهران با بيان اينكه مشكل اصلي در كار فرهنگي، برخي افراد فعال در اين عرصه هستند، گفت: مفهوم مديريت انقلابي در عرصه فرهنگي اين است كه جنگ فرهنگي را باور كنيم، توانمندي‌هاي مردمي و جبهه مؤمن فرهنگي را در ايجاد تغيير در محيط باور كنيم. مديراني با تفكرات سكولار و منفعل در برابر تهاجم فرهنگي غرب نمي‌توانند كمكي به پيشبرد اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي كنند كه متأسفانه اين افراد امروز در برخي بخش‌هاي فرهنگي حضور دارند. وي با اشاره به اينكه براي مؤثر بودن فعاليت‌هاي فرهنگي نبايد مرعوب فضاهاي روشنفكري شد، گفت: بچه حزب‌اللهي‌ها را بايد حقيقتاً باور كرد. كساني كه بچه حزب‌اللهي‌هاي جناح مؤمن انقلاب را باور ندارند، تحت تأثير فضاهاي روشنفكري قرار دارند كه مي‌خواهند چنين القا كنند كه بچه حزب‌اللهي‌ها كاربلد نيستند. اينها از گذشته با بچه حزب‌‌اللهي‌ها تعارض داشتند. در حالي كه بچه حزب‌اللهي‌هاي كارآمد، در كار فرهنگي اهل محاسبه سياسي و سياسي‌كاري نيستند؛ آنها به اهداف و جهت‌گيري‌هاي انقلاب اسلامي مي‌انديشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار