کد خبر: 723916
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خبر داد:
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح توانمندسازی معلولان و حضور بیشتر این قشر در جامعه خبر داد.
سهيل جاني پور
علیرضا قلندری گفت: این میزان اعتبار که از سال گذشته اختصاص داده شده و بخشی از آن درسال جاری پرداخت خواهد شد ، به ایجاد اشتغال و مناسب سازی مسکن معلولان و نیز وسایل توانبخشی معلولان هزینه خواهد شد.
وی افزود: طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی شهرستان های آمل وبابل به صورت پایلوت توسط انجمن معلولان توانای شهرستان آمل در حال اجرا است که این طرح نمونه کشوری نیز شده است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران ادامه داد: باید برای انگیزه دادن و خودباوری بیشتر معلولان در جامعه، سازمان های مردم نهاد وانجمن های حمایتی در کنار بهزیستی فعال تر شوند. 
قلندری تصریح کرد: باید با همکاری سازمان های مردم نهاد وانجمن های حمایت از معلولان در راستای توانمندسازی و اشتغال معلولان به عنوان مطالبه به حق این قشر پیگیری کرد. 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از معلولان جسمی وحرکتی در سالهای اخیر در بخش های مختلف ثابت کردند که محرومیت جسمی آنها دلیل بر محدودیت در میان سایراقشارجامعه نیست ، تاکید کرد: ایجاد کارگاه های تولیدی واشتغالزایی برای معلولان می تواند به توانمندسازی ، اشتغال ودرآمدزایی خانواده معلولان کمک زیادی کند. 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران ، مهم ترین مشکل معلولان را نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانست و ادامه داد : مسوولان باید شرایط و بستر لازم را برای رشد و شکوفائی این افراد ورزشکار فراهم کنند تا با درخشش در مسابقات مختلف جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، موجب افتخار و غرور مردم را فراهم کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر