کد خبر: 723848
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کوثری:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه دسترسي‌هاي مديريت شده در پروتكل وجود ندارد و نبايد به آنها اجازه دهيم به مراكز نظامي ما نزديك شوند، از رئيس‌جمهور خواست با برخي اظهارات آدرس غلط به غربي‌ها ندهد.
محمد اسماعيل كوثري، در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به چگونگي پذيرش پروتكل الحاقي از سوي تيم مذاكره‌كننده، گفت: تيم مذاكره‌كننده بايد در توافقنامه ذكر كند كه به هيچ عنوان بازديد و بازرسي غير از مراكز هسته‌اي را قبول نمي‌كند. وي در ادامه با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در اين زمينه فرمودند كه به هيچ عنوان اجازه چنين كاري را نخواهند داد، ابراز داشت: آقاي عراقچي هم در اين مسئله اشتباه مي‌كنند كه مي‌گويند دسترسي‌هاي مديريت شده و اصلاً چنين مسئله‌اي وجود ندارد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مجلس شوراي اسلامي اين مسئله را با قاطعيت دنبال خواهد كرد، اظهار داشت: تيم مذاكره‌كننده بايد نسبت به اين مسئله حساسيت نشان دهد.
عضو كميسيون امنيت ملي و  سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: قرار بود دولت محترم فكت‌شيت را به صورت مكتوب به مردم ارائه كند ولي متأسفانه رئيس‌جمهور جلوي انتشار آن را گرفته و لذا متن توافق براي همه مبهم هست و اين‌كه رئيس‌جمهور مي‌گويد فكت شيت در بيان مسئولان بوده و بارها آقاي عراقچي آن را اعلام كرده اين نمي‌تواند ملاك خوبي باشد. كوثري ابراز داشت: به خاطر اينكه رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان جزئيات را به مردم ارائه دهند و تيم مذاكره‌كننده و رئيس‌جمهور محترم اين كار را نكردند ما نقد بسيار جدي به دولت داريم و به هيچ وجه هم در اين مسئله كوتاه نخواهيم آمد.
وي با بيان اينكه بايد فكت شيت ارائه شود تا بتوانيم آن را بررسي كنيم، اظهار داشت: در رابطه با اين موضوع هر قرارداد يا تفاهمنامه‌اي قرار است با كشورهاي ديگر به امضا برسد بايد اول به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار