کد خبر: 723766
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
اتاق خبر 24 گزارش می‌دهد
با وجود اینکه فرقه رجوی معمولاً برای برگزاری جشن‌های سالیانه‌اش به کاخ الیزه دلگرم است، دولت فرانسه برای نخستین بار با لحنی تند از سازمان منافقین انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

*** عقده‌گشایی "قجر عضدانلو" در جشن سالیانه

مریم قجر عضدانلو سرکرده گروهک تروریستی رجوی، روز شنبه 23 خرداد 94 (13 ژوئن 2015) طی مراسمی در پایتخت فرانسه به تکرار عقده‌گشایی‌های این فرقه در خصوص نظام جمهوری اسلامی پرداخت. این مراسم سالی یک بار توسط دولت فرانسه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی می‌شود.

"من به دولت‌های غرب هشدار می‌دهم هر توافقی که بساط بمب‌سازی ایران را جمع نکند، قابل‌قبول نیست. غنی‌سازی اورانیوم باید متوقف شود. بازرسی‌ها از تمام سایت‌های نظامی و غیرنظامی باید انجام شود. مقام‌های 1+5  باید مماشات با رژیم ایران را متوقف کنند."

 
رجوی

 

این گوشه‌ای از ادعاهای یاوه‌گویانۀ قجر عضدانلو در جمع حضار بود که آشکارا حکایت از نگرانی‌های این فرقۀ تروریستی نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 دارد؛ مذاکراتی که اکنون در مراحل حساس خود قرار دارد و هفته آینده برای تدوین متن نهایی، در وین پیگیری خواهد شد.

اظهارات مریم رجوی، حتی در بسیاری جملات، عیناً تداعی‌کنندۀ صحبت‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات و هشدار به غرب برای توافق نکردن با ایران بود.

وی همچنین نتوانست عصبیت خود نسبت به اثرگذاری ایران در سه جنگ خاورمیانه (سوریه، عراق، یمن) را پنهان کند؛ لذا تلویحاً به نقش مهم ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و باز هم از دولت‌های غربی‌ خواست که نگذارند خاورمیانه تحت تأثیر قدرت ایران باشد.

از میان شخصیت‌های شرکت کننده در این جشن، نمایندگانی از آمریکا و انگلستان و ایتالیا و فرانسه و اتحادیه اروپا حضور داشتند.

همزمان با اجرای شوی سالانۀ مریم رجوی و باند جنایتکارش، ده‌ها تن از جداشدگان از منافقین که مقیم اروپا هستند، بعد از ظهر روز شنبه ۱۳ ژوئن ۲۰۱۵ برابر با ۲۳ خرداد ۹۳ در پاریس  تجمع گسترده‌ای در اعتراض به حضور و فعالیت فرقۀ تروریستی رجوی در فرانسه برپا کردند.

 
تظاهرات علیه منافقین

 

شرکت کنندگان با شعارهای کوبندۀ "رجوی داعشی" و "رجوی تروریست" و حمل پلاکاردهایی در افشاء و محکومیت اعمال تروریستی فرقۀ رجوی و حمایت‌هایش از داعش، در این تجمع حاضر شدند.

این افراد همچنین حضور سیاستمداران خارجی در شوی سالانۀ رجوی در پاریس جهت فریب افکار عمومی را به باد انتقاد گرفتند و توجه شهروندان فرانسوی و جهانگردان خارجی را به ماهیت تروریستی و فرقه ای تشکیلات سرکوبگر رجوی در فرانسه و عراق جلب کردند.

از پوشش خبری گستردۀ این مراسم از طرف رسانه‌های فرانسوی‌زبان مانند "فرانس 24"، "لوریان لو ژور"، "خبرگزاری AFP" و "فرانس پرس" کاملاً مشهود است که فرانسه، به طور مثال نسبت به آلمان، اتریش و ایتالیا همواره سیاست دوستانه‌تری نسبت به منافقین در پیش داشته و دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا بارها و بارها به بهانه‌های مختلف آغوشش را به روی باند رجوی گشوده است، اما چرا از بین همۀ کشورهای اروپایی، فرانسه همیشه تریبونی آماده دارد که در مقابل رجوی‌های منفور و منزوی قرار دهد؟

فارغ از اینکه برای یاوه‌گویی‌های پوسیدۀ سرکردۀ رجوی‌ها کسی جز دار و دستۀ خودش کف و سوت نمی‌زند، این سؤال مطرح است که چرا در اغلب اوقات، این پاریس است که پذیرای جشن سالانۀ رجوی‌هاست؟

 
حمایت فرانسه از منافقین

 

چرا در فوريه 2013 پس از انفجار در کمپ لیبرتی/اردوگاه آزادی (مستقرگاه منافقین در عراق)، دولت فرانسه مشتاقانه نسبت به پذیرش ساکنان آن، یعنی اعضای به جای مانده از این "فرقۀ مرگ" اعلام آمادگی کرد؟

در این تاریخ، ده‌ها تن از منافقين ساکن در کمپ پناهندگان ليبرتي (Camp Liberty) در نزديکي بغداد، طي اصابت چندين موشک و گلوله کشته و زخمي شدند.

سپس حیاط خلوت فرقه تروریستی رجوی از رئيس‌جمهور آمريکا و همچنين "بان‌کي‌مون" دبيرکل سازمان ملل خواست تا ترتيبي دهند که ساکنان کمپ ليبرتي، امکان ورود و استقرار مجدد در پادگان اشرف را داشته باشند. با توجه به عدم تمايل دولت و ملت عراق به حضور، استقرار و فعاليت منافقين در اين کشور، رجوی‌ها با کوبيدن بر طبل حقوق بشر، خواستار پشتيباني حاميان غربي و آمريکايي- اسرائيلي خود شدند.

در این میان، فرانسه یکی از معدود کشورهایی بود که حاضر شد اعتبار پوشالیِ دموکراتیک‌اش را به باد دهد و پناهندگی ساکنان لیبرتی را بپذیرد.

این در حالی است که دولت‌هایی مانند آلمان، ایتالیا و حتی انگلیس که قدرت اعمال نفوذشان در اتحادیه اروپا کاملاً تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است، با احتیاط بیشتری نسبت به فرانسه و مسلماً آمریکا، از رجوی‌ها حمایت کرده‌اند (حداقل به صورت لفظی).

به نوشته روزنامه انگلیسی "هیلینگ دان تایمز" مریم رجوی از سال 1997 به انگلیس ممنوع‌الورود است.

در آبان 93 که 15 تن از نمایندگان برجسته پارلمان انگلیس دعویی شده خود در دادگاه عالی این کشور در زمینه بازنگری در حکم عدم مجوز ورود به سرکرده گروهک منافقین خلق در ورود به انگلیس مطرح کردند که ناکام ماند.

با وجود اینکه فرقه رجوی معمولاً برای برگزاری جشن‌های سالیانه‌اش به کاخ الیزه دلگرم است،  "رومن نادال" سخنگوی وزارت خارجه فرانسه قبل از برگزاری مراسم، به نمایندگی از دولت این کشور در موضع‌گیری بی‌سابقه‌ای، فرقۀ رجوی را "دارای افکار خشونت‌آمیز و کارزار فشرده برای تحریف اطلاعات" خواند.

این نخستین باری بود که دولت فرانسه با لحنی چنین تند از سازمان مجاهدین خلق انتقاد کرد.

بنابراین شاید بتوان گفت پاریس از تقلای گروهک منافقین برای باج‌گیری‌های اقتصادی و همچنین تبعات سیاسیِ حمایت از تروریست‌ها به ستوه آمده و قرار است در آینده نزدیک، سیاست‌های جدیدی در قبال فرقۀ رجوی در پیش گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار