کد خبر: 723695
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
با عدم برگزاري نمايشگاه ضيافت در سال جاري، يارانهاي كه دولت هرساله و به طور غيرمستقيم براي عرضه كالاهاي اساسي ارزان قيمت به قشر ضعيف جامعه در آستانه ماه رمضان پرداخت ميكرد، حذف شد.

به گزارش تسنيم، نمايشگاه طرح ضيافت به عنوان مكاني كه عموماً قشر ضعيف جامعه را به خود جلب ميكرد و براي حمايت از قشر ضعيف جامعه در قالب ارائه كالاهاي مصرفي مردم در ماه رمضان با حمايت يارانهاي دولت برپا ميشد، در سال جاري با استدلال اينكه توليد انواع كالا در كشور مناسب بوده و رفت و آمد مردم به اين اماكن به دليل بعد مسافت دشوار است حذف شد.

نمايشگاه ضيافت در سالهاي گذشته به حدي مورد توجه مصرفكنندگان قرار ميگرفت كه برخي از مردم علاوه بر خريد مورد نياز خود در ماه مبارك رمضان، به دليل قيمت مناسب اجناس در اين نمايشگاه، مايحتاج چندين ماه خود را نيز ذخيره ميكردند. اين امر علاوه به اينكه به اقتصاد خانوار آسيبپذير كمك ميكرد باعث رونق كسب و كار اصناف و توليدكنندهها ميشد.

با اين حال عدم اجراي طرح ضيافت يا تعلل در طرحهاي مشابه آن نارضايتي هايي را باعث شده است، به طوري كه خسروتاج، قائم مقام وزير صنعت در واكنش به اين امر گفت: چندين بار گفته ام تنظيم بازار محصولات كشاورزي پس از قانون انتزاع بر عهده وزارت جهاد كشاورزي و تنظيم كالاهاي صنعتي و معدني بر عهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است. اين موضوع واكنش وزير جهاد كشاورزي را به همراه داشت، به طوري كه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح ضيافت گفت: جلسات ستاد تنظيم بازار برگزار شده و مقرر شد علاوه بر سهميه عادي، تأمين كالاهاي برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن و شكر به دستههاي ذي ربط ابلاغ شود اما گزارشي از مشكل تنظيم بازار نداشتيم.

بنابراين گزارش تنظيم بازار كالاهاي مورد نياز مردم در ماه رمضان در حالي با استدلال فراواني كالا توجيه ميشود كه عدم توجه به اين امر زمينه سوء استفاده برخي ازعرضهكنندگان را در اين ماه فراهم كرده و به قشر ضعيفي كه به خريد ارزان كالا در اين ايام دلخوش كرده بودند، فشار مضاعف وارد ميكند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار