کد خبر: 723355
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
فقط مشمولان طرح سبد مي‌گيرند
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حالي از ادامه اجراي سياست‌هاي رفاهي دولت براي توزيع اقلام طرح حمايت غذايي بين مشمولان طرح از روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ خبر داد كه سخنگوي دولت نيز اين خبر را در نشست خبري خود مورد اشاره قرار داد.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حالي از ادامه اجراي سياست‌هاي رفاهي دولت براي توزيع اقلام طرح حمايت غذايي بين مشمولان طرح از روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ خبر داد كه سخنگوي دولت نيز اين خبر را در نشست خبري خود مورد اشاره قرار داد.
علي ربيعي در رابطه با توزيع اقلام طرح حمايت غذايي بين مشمولان طرح گفت: در اين مرحله كساني كه در دوره قبل مشمول طرح حمايت غذايي بوده‌اند، مي‌توانند با در دست داشتن كارت بانكي كه يارانه نقدي دريافت مي‌كنند به فروشگاه‌هاي مشخص شده قبلي مراجعه و اقلام طرح را دريافت كنند. وي در مورد مشمولين طرح افزود: اين طرح با جهت‌گيري مبارزه با فقر مطلق اجرايي شده و از آغاز طرح به مرور افراد داراي سوء‌تغذيه شناسايي و مشمول طرح شده‌اند و در روند شناسايي افراد توانمند‌سازي شده از چرخه طرح خارج و افراد جديد شناخته شده جايگزين خواهند شد. از سوي ديگر محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري خود از پرداخت يارانه خردادماه براي ۷۶ميليون و ۵۷هزار و ۴۳۰ نفر خبر داد و تصريح كرد: يارانه غيرنقدي به صورت سبد غذايي به مناسبت ماه مبارك رمضان از شنبه قابل دريافت است.
سخنگوي دولت تصريح كرد: همچنين يارانه غيرنقدي به‌صورت سبد غذايي به‌مناسبت ماه مبارك رمضان از شنبه قابل دريافت است‎. ستاد تنظيم بازار براي كنترل قيمت‌ها در ماه رمضان فعاليت مي‌كند و دولت با هرگونه افزايش قيمت موافق نيست و اساساً قابل تحمل نيست كه با وجود فشار تحريم، عده‌اي هرچند معدود نسبت به تشديد فشارهاي اقتصادي به خانوارها اقدام كنند. نوبخت در پاسخ به سؤالي در خصوص علت تأخير در پرداخت يارانه‌ها به مردم نيز گفت: التفات داريد كه يارانه مربوط به خرداد است و تا پايان خرداد هنوز زمان باقي است و اين پرداخت در صورتي است كه حقوق كاركنان را هنوز پرداخت نكرده‌ايم. وي گفت: تعويق دو سه روزه در راستاي اجراي قانون است و مطابق قانون نسبت به پرداخت يارانه‌ها اقدام خواهيم كرد.
محمدباقر نوبخت گفت: روز گذشته 7هزار و 296 ميليارد تومان از اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي از سوي سازمان مديريت به خزانه‌داري براي پرداخت ابلاغ شد كه پس از پرداخت حقوق خردادماه متناسب با وصولي‌ها و پرداخت‌هاي طرح‌هاي عمراني آغاز شود‎. وي افزود: همچنين 2هزار و 700 ميليارد تومان از 5هزار و 400 ميليارد تومان از طرح‌هاي عمراني به 31 استان تخصيص داده شد‎. يارانه خردادماه نيز براي 76ميليون و 57هزار و 430 نفر واريز شد و امروز قابل برداشت است‎. وي همچنين اظهار داشت: با بيش از 500 ميليارد تومان اعتبار، امكان استخدام 38 هزار جوان را در دستگاه‌هاي دولتي فراهم كرديم‎.
«استيضاح فاني تنها طرح استيضاحي نيست كه در مجلس مطرح است، متأسفانه با خبر شديم در ماه‌هاي پاياني عمر مجلس، تعداد طرح‌هاي استيضاح رو به افزايش است. ما تا آخرين روز با نمايندگاني كه در كسوت نمايندگي مجلس باشند، به اقدامات قانوني آنان احترام مي‌گذاريم‎.»
وي با اشاره به صحبت‌هاي اخير رئيس‌جمهور در بجنورد مبني بر اينكه تحريم‌ها كالاها را 15 درصد گران‌تر كرده است، گفت: همواره رئيس‌جمهور در تمامي صحبت‌ها و سخنراني‌هايشان تلاش كرده‌اند دو نكته را مورد توجه قرار دهند. به هر حال كسي ترديد ندارد كه تحريم‌ها براي ما محدوديت ايجاد كرده و در چنين شرايطي كه ما تنها از چند كشور مي‌توانيم كالا بگيريم، ناچاراً آن كالا را بايد گران‌تر وارد كنيم كه آقاي رئيس‌جمهور در بيان خودشان بر اين نكته تأكيد دارند. وي اضافه كرد: تأكيد رئيس‌جمهور بر اين است كه وضع تحريم‌ها براي تسليم ملت ايران است اما اين تحريم‌ها يك روز لغو خواهد شد پس بيان آثار تحريم‌ها افشاي ظلم تحريم‌كنندگان است.
سخنگوي دولت ادامه داد: بايد از مردم عذرخواهي كنيم اينكه ما تورم 40 درصد را به 15 درصد رسانديم، بايد و شايد به عنوان يك رفاه، به محضر ملت ايران نرسانديم چراكه ما اين كار را براي خود يك تكليف مي‌دانستيم. به هر حال تحريم‌ها آثار خود را دارند اما با تدبير تلاش مي‌كنيم اينها را رفع كنيم.
سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سؤالي در خصوص برنامه‌هاي دولت در جهت عدم توافق هسته‌اي و اداره كشور با اين وضع گفت: براي استمرار وضع موجود برنامه داريم. اگر مذاكرات به نتيجه نرسد، برنامه داريم و اگر به نتيجه هم برسد براي استفاده از منابع آزادشده برنامه خواهيم داشت اما قطعاً اداره كشور با 300 هزار بشكه نفت، با صادرات يك ميليون بشكه نفت متفاوت است اما ما براي عبور از اين شرايط هم برنامه داريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار