کد خبر: 723109
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
فرمانده حفاظت سپاه:
ساختار تروريسم در قديم هرمي بود اما ساختار امروزي تروريسم سلولي شده است. استفاده از شيو‌ه‌هاي نوين از طريق اينترنت و به صورت غيرحضوري از روش‌هايي است كه مي‌توان در تروريسم امروزي نام برد.
ساختار تروريسم در قديم هرمي بود اما ساختار امروزي تروريسم سلولي شده است. استفاده از شيو‌ه‌هاي نوين از طريق اينترنت و به صورت غيرحضوري از روش‌هايي است كه مي‌توان در تروريسم امروزي نام برد.
به گزارش تسنيم، سردار علي‌اصغر گرجي‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه پاسداران در سلسله نشست هم‌انديشي نخبگان دومين كنگره 17هزار شهيد ترور كه ديروز در دانشگاه امام حسين (ع) برگزار شد، با اشاره به معاني ترور و اهداف ترور اظهار داشت: ترور به معاني ايجاد ترس و ترميم عملي است كه منجر به ترس مي‌شود.
وي با اشاره به كاربردهاي ترور گفت: كاربرد سيستماتيك ارعاب و خشونت ضد حكومت، مردم و افراد براي دستيابي به خواسته‌هاي سياسي از كاربردهاي استفاده از ترور محسوب مي‌شود.
وي افزود: به طور كلي تروريسم به دنبال ترس و اجبار اراده خود است و عملاً با حذف افراد به شكل هدف‌دار طوري قدرت‌نمايي مي‌كند كه بتواند فرمول‌هاي خود را به حكومت ارائه دهد، به عنوان مثال مي‌توان به رژيم منفور صهيونيستي اشاره كرد كه با ترور متولد شد. فرمانده حفاظت سپاه پاسداران در ادامه به ويژگي‌هاي مشترك تروريسم اشاره كرد و گفت: در هر عمل تروريستي يك قصد، هدف و معنا وجود دارد، ايجاد رعب و وحشت را مي‌توان دومين ويژگي تروريسم محسوب كرد و سومين ويژگي آن اين است كه تروريسم براي موفقيت، قلعه جغرافيايي يا فكري براي عناصر خود ايجاد مي‌كند و آنها را تحت آموزش قرار مي‌دهد و به سوي هدف خود مي‌فرستد. سردار گرجي‌زاده با بيان اينكه براي تروريسم تقسيم‌بندي‌هاي مختلفي صورت گرفته است، گفت: تروريسم قديمي، عمداً اهداف را مورد هدف قرار مي‌دهد و هدفش درون يك سرزمين بسته مي‌شود و از كشتار مردم به عنوان فشار بر حكومت استفاده مي‌كند و از اقدام تروريستي خود به يك هدف سياسي مي‌رسد. نوع بعدي تروريسم، تروريسم مدرن است كه ما شاهد اين نوع تروريسم هستيم.
وي گفت: در كالبدشكافي تروريسم امروزي يا مدرن به چند ويژگي مي‌رسيم. اولين ويژگي استفاده ابزاري از مذهب است. در نوع دوم جنگ‌هاي تروريستي، ملت و دولت‌ها مورد هدف قرار مي‌گيرند. فرمانده حفاظت سپاه پاسداران استفاده از روش‌هايي كه پيام‌هاي ديني، مذهبي و سمبليك دارد، از روش‌هاي سوم تروريسم امروزي يا مدرن نام برد. وي افزود: قبلاً گروه‌هاي تروريستي وارد مسائل اقتصادي و قاچاق نمي‌شدند اما امروز براي بقاي خود به اين مسائل نيز ورود پيدا مي‌كنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار