کد خبر: 722960
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
برنامه‌هاي شبكه‌هاي مختلف سيما براي ماه رمضان اعلام شد
ويژه برنامه‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني مناسبتي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي مختلف سيما معرفي شدند.
محمد‌صادق عابديني
ويژه برنامه‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني مناسبتي ماه مبارك رمضان در شبكه‌هاي مختلف سيما معرفي شدند.
به گزارش«جوان» ماه مبارك رمضان براي روزه‌داران فرصتي طلايي براي نزديك شدن به خداي متعال و براي تلويزيون فرصتي استثنايي براي يكه‌تازي در جذب مخاطب است. هر ساله در ايام تعطيلات نوروز شبكه‌هاي تلويزيوني همه تلاش خود را به كار مي‌برند تا با توليد برنامه‌هاي سرگرم‌كننده، مخاطبان خود را از پيگيري شبكه‌هاي ماهواره‌اي دور كنند. در اين تعطيلات همه شبكه‌ها اعم از شبكه‌هاي تحت پوشش صدا و سيما و شبكه‌هاي غير‌مجاز فارسي‌زبان تمام تلاش خود را براي بالابردن جذابيت اعمال مي‌كنند. اما در ماه رمضان به يكباره تلويزيون با ميداني مهيا و خالي از رقيب مواجه مي‌شود؛ ميداني كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي به دليل ديدگاه‌هاي ضد‌مذهبي تمايلي براي ورود به آنها ندارند. به همين دليل تلويزيون سعي مي‌كند از اين ميدان بدون رقيب بهترين استفاده را ببرد و حتي راه را براي رقابت شبكه‌هاي داخلي باز مي‌كند. البته امسال با تصميم مديران صدا و سيما، يك برنامه به عنوان سوگلي ويژه برنامه‌هاي ماه رمضان انتخاب شد تا سايرين وقت خود را صرف امور ديگري كنند.

  پايتخت 4 براي شبكه اول

مجموعه تلويزيوني پايتخت كه سه سري از آن در اعياد نوروز از شبكه اول پخش شده بود، امسال به ماه رمضان آمد تا بعد از مجموعه‌هاي 13 قسمتي تجربه سريال 30 قسمتي را داشته باشد. البته سازندگان اين سريال از هم اكنون وعده نوروز 95 را براي سري آتي اين سريال داده‌اند. اين سريال به كارگرداني سيروس مقدم هر شب ساعت 22 پخش مي‌شود. شبكه دوم سيما سريال «گاهي به پشت سر نگاه كن» را هر شب ساعت 23 پخش مي‌كند و شبكه سه سيما سري دوم سريال «دردسرهاي عظيم» را هر شب ساعت 21:10 به روي آنتن مي‌برد. سريال خارجي «خاك و نمك» توليد كشور سوريه و لبنان نيزهر شب ساعت 19:45 از آنتن شبكه پنج سيما پخش خواهد شد.

   ماه عسل با كشتن امشب تنها ماند

شبكه اول سيما قرار بود برنامه «امشب» را براي ماه رمضان به عنوان برنامه دم افطار خود داشته باشد. اما با انتقاد‌هايي كه از كپي بودن اين برنامه به عمل آمد، مديران تلويزيون ترجيح دادند تا همان «ماه‌عسل» را به عنوان سوگلي برنامه‌هاي خود داشته باشند و قيد «امشب» را زدند. امسال دربرنامه‌هاي ويژه افطار، شبكه سه با برنامه «ماه عسل» و اجراي احسان عليخاني و با گفتمان فداكاري، هويت ملي، عشق به وطن و رضايت به تقدير الهي روي آنتن مي‌رود و از شبكه قرآن سيما برنامه «ضيافت» با گفتمان معرفي سلوك اخلاقي علماي بزرگ و شخصيت‌هاي برجسته ديني پخش خواهد شد.
چند سالي هست كه تلويزيون به برنامه‌هاي سحري خود توجه بيشتري نشان مي‌دهد. برنامه ويژه سحر تلويزيون در شبكه يك سيما برنامه «ماه خدا» است كه از ساعت 2:30 تا 4:30 با گفتمان دعوت به خير و با سخنراني كارشناسان مذهبي و وصيت‌نامه‌خواني شهدا و ارتباط تلفني با علما و اساتيد اخلاقي پخش خواهد شد. شبكه دو سيما نيز با برنامه «نوسفران» ساعت 3 بامداد به مدت 60‌دقيقه روي آنتن مي‌رود و شبكه قرآن نيز با برنامه «خلوت‌انس» از ساعت 2:15 الي 4 ارائه مي‌شود.

   سخنراني‌هاي مذهبي در ايام ماه مبارك

با بروز انتقاداتي از تلويزيون درباره توجه بيش از حد به مجوعه‌هاي تلويزيوني و ايجاد مانع براي حضور مردم در مساجد و تكايا براي استفاده از فضاي معنوي ماه رمضان، تلويزيون اقدام به گسترش پخش سخنراني‌هاي مذهبي كرد. شبكه يك سيما هر روز از ساعت 9:30 سخنراني آيت ا... محمد ناصري و از ساعت 18 برنامه «درس‌هايي از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتي را روي آنتن مي‌برد. شبكه دو سيما از ساعت 8:30 صبح سخنراني حجت‌الاسلام عالي و دكتر ابراهيم قنبري و از 13:15 سخنراني حجت‌الاسلام انصاريان را پخش خواهد كرد. شبكه سه سيما قبل از اذان ظهر سخنراني حجج اسلام رنجبر و محمدي و ساعت 3:30 سخنراني آيت‌الله ضياءآبادي و ساعت 7 سخنراني حجج اسلام صديقي، رفيعي و ميرباقري را ارائه خواهد كرد. شبكه چهار سيما نيز سخنراني حجت‌الاسلام حسن رمضاني را ساعت 3:30 بامداد و سخنراني دكتر ابراهيم قنبري ساعت 24 و دكتر رحيم‌پور ازغندي ساعت 15 را در برنامه‌هاي خود گنجانده است. شبكه تهران ساعت 19 سخنراني حجت‌الاسلام پناهيان را دارد و شبكه آموزش در ساعت 13:30 سخنراني آيت ا... آقا مجتبي تهراني را پخش خواهد كرد. شبكه قرآن و معارف نيز از ساعت 6:30 سخنراني آيت‌الله سبحاني (تفسير قرآن)، 13:45 سخنراني آيت الله مكارم شيرازي (شرح صحيفه سجاديه) و 14 سخنراني حجج اسلام جاودان و فاطمي‌نيا را خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار