کد خبر: 722750
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
 دبير شوراي نگهبان گفت كه نبايد برابر آثار تحريم بر اقتصاد كشور به گونه‌اي سخن گفت كه دشمن گمان كند با تداوم تحريم مي‌تواند ما را تسليم كند.
به گزارش فارس، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان در همايش رؤساي دفاتر نظارت و بازرسي انتخابات استان‌هاي سراسر كشور كه روز پنج‌شنبه برگزار شد، ضمن تبريك اعياد شعبانيه و تجليل از مقام شامخ حضرت امام خميني(ره) و شهداي 15 خرداد، حاضران را به بهره‌مندي معنوي از ايام باقيمانده ماه شعبان توصيه كرد و افزود: كليد حل تمام مشكلات توكل بر خداوند متعال است.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به بيانات حضرت امام خامنه‌اي در مراسم چهاردهم خرداد امسال گفت: بايد بيانات معظم‌له و نيز بيانات حضرت امام خميني(ره) به اشكال مختلف در اختيار جامعه قرار گيرد تا راه و خط حضرت امام خميني(ره) فراموش نشود.
حضرت آيت‌الله جنتي، يكي از ويژگي‌هاي بارز خط حضرت امام خميني(ره) را بي‌اعتنايي به قدرت‌هاي استكباري دانست و گفت: دولت‌هاي مستكبر كدام دولت را از فقر و بدبختي نجات داده‌اند؟ آيا آنان جز تأمين منافع خود خير و صلاح ملتي را خواسته‌اند كه خير و صلاح ملت ايران را نيز بخواهند.
وي طمع امريكا و كشورهاي غربي را بي‌پايان توصيف كرد و گفت: هر كشوري در برابر اين دولت‌ها هرقدر عقب‌نشيني كرد، آنها حريص‌تر شدند و مطالبات بيشتري را مطرح كردند.
وي تصريح كرد: راه مواجهه با امريكا و كشورهاي غربي را حضرت امام خميني(ره) معين كرده است. تنها راه ايستادگي در برابر دشمنان با توكل به خداوند متعال است زيرا كليد حل تمام مشكلات همين توكل به خداوند است. آيت‌الله جنتي با تشريح جلوه‌هايي از مصائب اهل بيت(س) و زندگي پرمرارت انبيا گفت: مقاومت، بدون تحمل سختي نيست اما سختي‌ها گذرا‌ست و بعد از آن پيروزي و موفقيت حاصل مي‌شود.  وي با اشاره به اوضاع افغانستان و عراق بعد از اشغالگري امريكا، يادآور شد: ملتي كه تسليم دشمن شد، سختي‌ها و مرارت‌هاي بيشتري نسبت به دوران مقاومت را بايد تحمل كند. اما حضرت امام خميني(ره) به ما ياد داد كه با ايستادگي مي‌توان امريكا را زير پا گذارده و عزت را به اسلام و مسلمانان برگردانيم.  دبير شوراي نگهبان، مقاومت در برابر دشمن را نيازمند توجه به استعدادهاي دروني كشور عنوان كرد و گفت: اگر راه براي سرمايه‌گذار داخلي باز شود و فساد اداري كاهش يابد و رشا و ارتشا و زياده‌خواهي برخي مسئولان نباشد، سرمايه‌گذاران بسياري علاقه‌ دارند به رونق توليد و شكوفايي اقتصاد كشور كمك كنند. دولت بايد ضمن تشويق آنان به فعاليت توليدي خود نيز مصرف كالاهاي داخلي را جدي بگيرد و جلوي واردات غير ضروري را بگيرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار