کد خبر: 722257
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
با حضور مسئولین کشوری و استانی صورت گرفت:
در مراسمی با حضور مصطفی سید هاشمی رییس هیات مدیره شرکت مخابرات، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی،مدیر عامل مخابرات استان مرکزی ،فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی 610 طرح مخابراتی مورد بهره برداری قرار گرفت.
فاطمه قاسمی

مصطفی سید هاشمی رییس هیات مدیره شرکت مخابرات دراین آیین گفت: فرآیند توسعه یافتگی کشورهای در حال توسعه ارتباط تنگاتنگی با مقوله صنعت فناوری اطلاعات (It) دارد به طوری که هم اینک 60 درصد از ارزش افزوده کشور سنگاپور به واسطه فعالیت در بخش فناوری اطلاعات است.

وی افزود: مخابرات و زیر ساخت های صنعت آی تی به عنوان شریان های حیاتی ارتباطات، نقش به سزایی در توسعه یافتگی کشور دارند.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تحقیق و پژوهش رکن جدا نشدنی از حیات مخابرات است و امروز موفقیت های چشمگیر فرزندان این مرز و بوم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سایه اتکا بر سرمایه های علمی و تحقیقاتی میسر شده
تصریح کرد: اگر رویکرد برنامه های مخابرات کشور بر اساس توسعه فناوری اطلاعات باشد، چشم انداز روشنی از افق توسعه کشور ترسیم می شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: این شرکت سال گذشته حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان در قالب مالیات، و ارزش آفرینی پرداخت کرده است.

سید هاشمی تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش های مختلف مخابرات با هدف توسعه فناوری های جدید ارتباطی و به منظور افزایش ضریب نفوذ این خدمات به نقاط مختلف کشور صورت می گیرد.

در ادامه آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی کشور بر مبنای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است گفت : شرکت مخابرات با برنامه ریزی توانسته در این مسیر موفق عمل کندوتحقق اصل اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برساند.

اوی ادامه داد: با توجه به سرعت تولید علم و فناوری در دنیا باید هر روز در شرکت مخابرات شاهد به ثمر نشستن خلاقیت و نوآوری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در شرایط کنونی تلاش برای گسترش تولید علم در کشور به شتاب بیشتری نیاز دارد و توسعه علمی با افزایش تعداد مقالات میسر نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شرکت مخابرات با ارتباط منطقی و تعامل با دانشگاه ها و صنایع باید کارآفرینی مولد، توام با تولید علم را به خدمت بگیرد.

عباس رجایی نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: برنامه ششم توسعه کشور باید بر پایه تولید ثروت بنیان شود.

وی افزود: آموزش به عنوان یکی از اهرم های تولید ثروت و توسعه در جوامع محسوب می شود که شرکت مخابرات با دقت نظر در این مقوله و به کارگیری اولویت های آموزشی می تواند در تولید ثروت جامعه تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم اراک ،کمیجان وخنداب ادامه داد: آموزش عالی کشور نیازمند نقشه راه جدیدی است و در صورت استمرار روند کنونی، حوزه آموزش عالی با بن بست مواجه می شود.

به گفته رجایی، فرآیند جهانی سازی آموزش در کشور و بهره گیری از مزیت های تولید علم در این حوزه از راهکارهایی است که شرکت مخابرات می تواند از آن برای بهبود ارزش افزوده ملی استفاده کند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت پهنای باند اینترنت در کشور نیاز اساسی است و امروز توان رقابتی و علمی کشور در فضای مجازی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا جای دقت نظر بیشتری دارد.

وی ادامه داد: به منظور تسلط بر حوزه مزیت های دنیای فناوری و اطلاعات و علم باید به سرعت بسترهای تقویت زیرساخت ها مهیا شود.

رجایی تصریح کرد: استان مرکزی با ظرفیت های بالقوه خود در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات می تواند به عنوان استان شاخص در استقرار ماهواره میانبرد مطرح شود.


مسعود مشیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: بهره برداری از 610 طرح مخابراتی این استان با اعتباری بالغ بر 697 میلیارد ریال انجام شده است.
وی بیان کرد: کسب عنوان برند خلاقیت و نوآوری شرکت مخابرات استان مرکزی بر اساس ساخت سوییچ های تولید داخل بوده که نسبت به نمونه مشابه خارجی صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی ادامه داد: جایگزینی و ارتقای مرکز سوییچ تلفن همراه استان با یک میلیون شماره، توسعه مرکز BSC خمین، تاسیس و توسعه 24 هزار و 816 ورودی اینترنت پرسرعت در 256 نقطه شهری و روستایی، تاسیس 169 دستگاه ایستگاه BTS، توسعه و بهبود ارتباط از طریق اجرای 103 کیلومتر شبکه فیبر نوری ازدیگر طرح های بهره برداری شده در استان مرکزی است.

همچنین در ادامه این آیین از سوییچ کم ظرفیت NGN رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار