کد خبر: 721668
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
جمهوري اسلامي ايران به كمك‌هاي خود به كشورهاي منطقه ادامه خواهد داد و امنيت كشورهاي منطقه را امنيت خود مي‌داند.
جمهوري اسلامي ايران به كمك‌هاي خود به كشورهاي منطقه ادامه خواهد داد و امنيت كشورهاي منطقه را امنيت خود مي‌داند.
به گزارش ايرنا، علي اكبر ولايتي، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته در ديدار يان كوبيش، نماينده سازمان ملل در امور عراق با بيان اين مطلب افزود: همچنين در زماني كه در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران گروه‌هاي تروريستي فعاليت داشته باشند، ايران حتماً منفعل عمل نخواهد كرد و به مبارزه با تروريسم ادامه خواهد داد. وي داعش را تهديدي براي كل نقاط جهان دانست و گفت: تهديد داعش تنها به خاورميانه منحصر نمي‌شود.
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: ما از انگيزه حمايت كنندگان از داعش و اقداماتي كه انجام مي‌دهند اطلاع داريم؛ فعاليت‌هاي كشورهايي كه اين گروه تروريستي و ساير تروريست‌ها را از نظر سلاح، آموزش و تجهيزات پشتيباني مي‌كنند غيرباور است چراكه موجب كشتار تعداد زيادي از افراد شده است.
ولايتي خاطرنشان كرد: همانطور كه بارها اعلام كرده‌ايم ايران به سوريه و عراق كمك خواهد كرد و اگر كمك‌هاي ايران نبود شايد وضعيت به گونه‌اي ديگر ترسيم مي‌شد. وي افزود: برخي كشورهاي غربي با حمايت بعضي كشورهاي آسيايي منطقه به تجهيز و آموزش گروه‌هاي تروريستي به همراه اعزام آنها به سوريه، عراق و لبنان در جهت كشتار مردم و از بين بردن زيرساخت‌ها و اجراي نقشه‌هاي تفرقه افكنانه اقدام مي‌كنند. وي در اين نشست مشترك اظهار داشت: معتقديم كه اين گروه‌هاي تروريستي خطري براي به وجود آورندگانشان هستند. يان كوبيش، نماينده سازمان ملل در امور عراق نيز در اين نشست ضمن ابراز خرسندي از توجه ايران نسبت به مبارزه با تروريسم گفت: همه بايد بدانند كه خطر گروهك تروريستي داعش خطري بسيار جدي است. وي ادامه داد: نقش ايران در مبارزه با تروريسم قابل توجه و بسيار مهم است. نماينده سازمان ملل در امور عراق با ابراز تأسف از وضعيت پيش آمده در عراق و سوريه گفت: متأسفانه وضعيت اين كشور بسيار پيچيده است و به طور حتم كمك‌هاي ايران براي شكست تروريسم در منطقه، ايجاد ثبات، امنيت و حفظ تماميت ارضي در اين دو كشور بسيار مؤثر و حائز اهميت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار