کد خبر: 721629
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
قرار نيست گويا باري از دوش سرخابي‌هاي پايتخت برداشته شود. در حالي كه فصل نقل و انتقالات آغاز شده، پرسپوليس و استقلال همچنان بلاتكليفند.
دنیا حیدری
قرار نيست گويا باري از دوش سرخابي‌هاي پايتخت برداشته شود. در حالي كه فصل نقل و انتقالات آغاز شده، پرسپوليس و استقلال همچنان بلاتكليفند. در حالي كه وضعيت مديران عامل سرخابي‌ها و هيئت‌مديره آنها نامشخص است، وزارت نماينده تام‌الاختيار خود در واگذاري اين دو تيم را تغيير مي‌دهد تا به جاي حل مشكل، صورت مسئله را پاك كرده باشد؛ تغييري كه مي‌تواند تنها بازي جديد وزارت با سرخابي‌هاي پايتخت باشد و بس.

   نه افشارزاده مي‌ماند، نه نژاد فلاح

«سعي مي‌كنيم امسال دو مديرعامل براي پرسپوليس بگذاريم.» اين وعده‌ را سجادي، نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش در واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مي‌دهد. او حالا جاي خادم را گرفته. گوش شكسته‌اي كه تصميماتش فصلي سياه را براي سرخابي‌ها رقم زد و حالا عقب كشيده تا سجادي شانسش را در اين راه امتحان كند. البته سجادي به بهانه اينكه تازه زمام امور را به دست گرفته؛ نظر خاصي در خصوص تغيير هيئت‌مديره دو تيم نداده و تنها به گفتن اينكه تكليف پرسپوليس و استقلال اين هفته مشخص مي‌شود، اكتفا كرده است. اما بدون شك انتخاب هيئت‌مديره و مديرعامل جديد براي دو تيم محبوب پايتخت آنقدر كار پيش پا افتاده‌اي نيست كه بشود سرسري از آن گذشت و حتماً وزارت ورزش و سجادي پيش از اين بررسي‌هاي خود را در اين زمينه آغاز كرده‌اند كه قرار است طي اين هفته تكليف اين ماجرا را روشن كنند، البته اگر وعده‌اي كه در اين خصوص داده شده عملي شود. آنچه مسلم است نه افشارزاده مي‌ماند نه نژادفلاح و وزارت به دنبال گزينه‌هاي ديگر است.»

   بي‌پولي برانكو را فراري داد

حضور برانكو در پرسپوليس اين دلخوشي را براي سرخپوشان به وجود آورده بود كه از ابتداي فصل در تكاپوي مهياي تيمي قدرتمند براي ليگ جديد باشند و نقاط ضعف خود را پوشش دهند، اما پرداخت نشدن مطالبات برانكو به معضلي جديد براي سرخپوشان تبديل شده است. طبق قرارداد، پرسپوليس بايد 250 هزار دلار به برانكو پرداخت كند و اگر مبلغ قرارداد او را تا سه ماه نپردازد، برانكو مي‌تواند بدون هيچ مشكلي قراردادش را فسخ كند. حال آنكه سرمربي پرسپوليس تاكنون تنها 5 هزار و 400 دلار دريافت كرده و دستيارانش نيز 2 هزار دلار گرفته‌اند. نژادفلاح البته مدعي است پرسپوليس قصد پرداخت پول برانكو را داشته كه او خود مخالفت كرده است. اما مديرعامل پرسپوليس نمي‌گويد كه برانكو در جريان بازي‌هاي آسيايي پرسپوليس ترجيح داد، اندك پولي كه قرار است پرداخت شود به بازيكنان داده شود تا آنها با روحيه بهتري به مصاف حريفان بروند و اين بهانه كافي نيست براي عدم پرداخت مطالبات برانكو؛ مربي‌اي كه تا آخر هفته جاري به پرسپوليس فرصت داده پول او را پرداخت كند و اگر اين اتفاق به‌رغم ادعاي پرسپوليس براي حل ماجرا رخ ندهد، برانكو ديگر به ايران باز نمي‌گردد و پرسپوليس بايد به فكر سرمربي ديگري باشد. هرچند كه سجادي مدعي است برانكو قهر نكرده و به مرخصي رفته، اما كيست كه نداند مشكل برانكو با سرخپوشان چيست. نژادفلاح قبل از آنكه برانكو ايران را ترك كند سعي كرد ليست نفرات مورد نظر او را بگيرد تا حداقل به جذب آنها مشغول شود، اما سرمربي پرسپوليس زير بار دادن ليست نرفت تا قبل از هر چيزي تكليفش روشن شود.

   ماهيگيري از آب گل آلود

اوضاع نيمكت استقلال هم البته تعريفي ندارد. اينكه استقلال قلعه‌نويي را نمي‌خواهد تنها مسئله مشخص در اين تيم است. اما بلاتكيفي هيئت‌مديره و مديرعاملي كه نمي‌دانند فردا سركار هستند يا نه باعث شده عده‌اي از آب گل‌آلود ماهيگيري كنند و در خصوص نشستن روي نيمكت اين تيم، شرط‌هايشان براي استقلال و حتي بازيكنان و دستياران احتمالي خود نيز مصاحبه مي‌كنند. حال آنكه تكليف كادر مديريتي اين تيم هم مشخص نيست و به همين دليل روي تصميم‌گيري آنها نمي‌توان حسابي كرد، چراكه بدون شك هر انتخابي كه امروز آنها داشته باشند فردا توسط مديريت جديد ملغي مي‌شود. شايد به همين دليل است كه افشارزاده ترجيح مي‌دهد در اين خصوص سكوت كند و مدعي است صحبت‌هايي كه شده محرمانه بوده و هيئت‌مديره اين تيم هم كه از بركنار شدن راضي نيستند مدعي هستند همه كاسه كوزه‌ها سرآنها شكسته شده است. سجادي البته مي‌گويد كه انتخاب سرمربي به من ارتباطي ندارد و من دخالتي در اين مسئله ندارم. خود هيئت‌مديره سرمربي تيم را انتخاب خواهد كرد؛ البته هيئت مديره‌اي كه هنوز تكليفش مشخص نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار