کد خبر: 719914
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
در پي تلاش براي همكاري بين رايزني فرهنگي ايران و اتحاديه بازيگران فيلم اندونزي قرار است سريال «مدينه» از تلويزيون‌ اندونزي پخش شود.
حجت‌الله ابراهيميان، رايزن فرهنگي ايران در اندونزي با إوري محمد يوليس، كارگردان و عضو اتحاديه بازيگران فيلم اين كشور (PARFI)در خصوص همكاري‌هاي فرهنگي و هنري و پخش فيلم‌هاي ايراني در اندونزي ديدار كرد.
إوري محمد يوليس در اين ديدار اظهار كرد: متأسفانه بيشتر كارگردانان فيلم‌هاي اندونزي را هندي‌ها تشكيل مي‌دهند و مضامين آن چندان با آموزه‌هاي انساني و اسلامي سازگاري ندارد، اما برخلاف آن مضامين فيلم‌هاي ايراني از معرفت انساني و اسلامي و رشد خانوادگي برخوردار است. بنابراين ما مشتاق هستيم كه در جاكارتا و نيز در ديگر شهرهاي اندونزي به ترويج اين مضامين بلند در قالب نمايش و برگزاري جشنواره‌هاي سينماي ايران، اهتمام بورزيم. وي در ادامه افزود: فيلم‌هاي اندونزي بيشتر به رؤيا توجه دارند تا به واقعيت اما وقتي فيلم ايراني ملك سليمان(ع) يا يوسف نبي(ع) را مي‌بينيم، حقايقي براي مخاطب كشف مي‌شود. در ادامه حجت‌الله ابراهيميان ضمن استقبال از ديدگاه إوري محمد يوليس، اظهار كرد: ايران با قدمت 7 هزار ساله، داراي تمدني عظيم در جهان است كه نمي‌توان در مجموعه گفتمان تمدني، آن را ناديده گرفت. ايران، پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز با پشتوانه آن تمدن غني، در حال ساخت تمدن نوين اسلامي است كه در بعد فرهنگ و هنر نيز ما الزامات اين تمدن نوين را مدنظر قرار مي‌دهيم؛ بنابراين فيلم‌هاي ايراني سرشار از بوي معنويت، معرفت و تعالي انساني-اسلامي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار