کد خبر: 719132
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
در حالي كه نگراني سلفي‌هاي وهابي مصر از فيلم مجيدي ادامه دارد، يك مسئول سلفي وهابي در مصر از تقاضا براي توقف پخش شبكه‌هاي يك و دو از نايل‌ست خبر داد.
پس از اعلام خبر انتخاب فيلم محمدرسول‌الله(ص) ساخته مجيد مجيدي به عنوان افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم مونترال كانادا بار ديگر برخي رسانه‌هاي عربي به دنبال فرافكني و تفرقه‌افكني به بهانه اين فيلم برآمده‌اند. اين رسانه‌هاي خبري به سخنان مسئولان الازهر در گذشته اشاره كرده و آنها را مستمسكي براي مخالفت با اكران در جهان اسلام و عرب قرار داده‌اند. بنابر اين گزارش، اما در آخرين اظهارنظرها درباره اين فيلم، ناصر رضوان مؤسس ائتلاف سلفي‌هاي وهابي مصر موسوم به «ائتلاف آل‌بيت و اصحاب» كه مدعي است پژوهشگر امور شيعيان است، گفته است: پخش فيلم محمد(ص) به تقدس انبيا ضربه زده و شرعاً حرام است.
وي با اشاره به فتواي مشهور الازهر مبني بر حرمت به تصوير كشيدن انبيا و صحابه، خواستار توقف پخش شبكه‌هاي يك و دو ايران شد كه از روي ماهواره «نايل‌ست» پخش مي‌شود.
رضوان همچنين خواستار اتخاذ گام‌هاي جدي از سوي الازهر براي مبارزه با آنچه «انديشه افراطي شيعي» مي‌خواند، شد و افزود: اين خطر تنها از سوي ايران نيست بلكه در مصر نيز برخي به دنبال مباح شدن به تصوير كشيدن انبيا و صحابه هستند و بهانه آن را آثار سينمايي و تلويزيوني ايران مي‌دانند بنابراين براي نخستين گام در جهت مبارزه با اين افكار بايد شبكه‌هاي يك و دو ايران و شبكه كودك «طه» (متعلق به بيت آيت‌الله سيستاني) را كه به كودكان مذهب شيعه را مي‌آموزد، بست. وي عنوان كرد كه لايحه قضايي و شكوائيه‌اي را به دادگاه مصر داده است تا نزديك به ۳۰ تا ۴۰ شبكه ايراني شيعي بسته و از روي ماهواره نايل‌ست حذف شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار