کد خبر: 719091
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
شايد خوشبين‌ترين هوادار سپاهان هم در فاصله هفت‌هفته تا پايان ليگ فكرش را نمي‌كرد كه جام قهرماني در هفته آخر به آنها برسد اما شش پيروزي پياپي اين مأموريت غير ممكن را ممكن كرد تا سپاهان براي پنجمين بار قهرمان ليگ برتر شود. آنها با اين قهرماني پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ هستند و شعار معروفشان يعني «ما سپاهانيم و حالا حالا قهرمانيم» در اصفهان بيشتر از قبل به گوش مي‌رسد. موفقيت سپاهان با مربي‌اي به دست آمد كه فصل قبل هم توانسته بود فولاد را قهرمان ليگ كند. حسين فركي، ‌ سه فصل نشان داد مي‌تواند مربي بزرگي باشد و با نتايج فوق‌العاده‌اي كه با نفت تهران گرفت اين تيم را از آن سال به جمع مدعيان ليگ اضافه كرد. او در ادامه به اهواز رفت و توانست فصل گذشته فولاد را قهرمان ليگ كند و امسال هم در اصفهان روي نيمكت سپاهان نشست و اين تيم اصفهاني را به قهرماني ليگ رساند. حالا فركي با دو قهرماني در ليگ، دومين مربي برتر تاريخ ليگ است. اگر تا چند سال پيش همه تيم‌ها براي قهرماني دنبال مربي‌اي مانند امير قلعه نويي بودند حالا اين حسين فركي است كه مورد توجه باشگاه‌هايي قرار مي‌گيرد كه جام قهرماني مي‌خواهند. سرمربي موفق سپاهان كه دوشنبه شب مهمان برنامه‌نود بود در اين برنامه درباره تازه‌ترين موفقيتش يعني قهرمان كردن زردپوشان اصفهاني در ليگ صحبت كرد، صحبت‌هايش را از دست ندهيد.

شما زماني كه در اهواز بوديد شعار «حيا كن رها كن» عليه‌تان مي‌دادند اما موفق شديد تيم را قهرمان كنيد. در اصفهان هم در مقاطعي انتقاداتي از شما شد و در نهايت باز هم اين تيم را به قهرماني رسانديد. در اين‌باره چه نظري داريد؟
گاهي وقت‌ها به دليل شكست مقابل حريفان فشارها به تيم زياد بود و اين موضوع به خاطر سابقه درخشان سپاهان بود و اينكه طرفداران از ما انتظارات زيادي داشتند. شايد به هر بخشي از فوتبال ايراداتي وارد باشد كه به هر حال اين ايرادات شامل حال هواداران هم مي‌شود اما اين به آن معني نيست كه بگوييم همه چيز خراب است و شايد عده‌اي انگشت‌شمار باشند كه احساسات بيشتري دارند اما بايد در بخش فرهنگي از اين مسائل جلوگيري شود چراكه گاهي اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه باعث مي‌شود ارتباط مربيان قطع شود اما اين مسئله نبايد تكرار شود و من هميشه حساب چند هوادار را از تمامي هواداران جدا مي‌كنم.

با توجه به اينكه تا قبل از شش هفته آخر ليگ رقابت بين نفت و تراكتور بود و سپاهان كمتر شانس قهرماني داشت فكر مي‌كرديد بتوانيد قهرمان شويد؟
اطمينان داشتم در اصفهان موفق خواهم شد و براي همين سپاهان را انتخاب كردم. نقش تك تك بازيكنان در قهرماني تيم تأثيرگذار بود و به خصوص محرم نويدكيا كه پس از بازگشتش به تيم كمك زيادي به ما كرد. ما تا بازي با صبا در هفته بيست و چهارم مشكلات زيادي داشتيم كه ما را از قهرماني دور كرده بود. وقفه‌هاي زياد ليگ و بازيكناني كه به دليل مصدوميت نمي‌توانستيم از آنها استفاده كنيم سبب شد تا به صورت جدي در كورس قهرماني نباشيم اما بعد از آن با توجه به اعتماد و باوري كه بين بچه‌ها براي قهرماني بود همه براي اينكه جام را به اصفهان بياوريم مصمم شديم.

‌ در شش هفته آخر سپاهان فوق‌العاده بود، شش پيروزي متوالي و در نهايت جامي كه به سپاهان رسيد، راز اين موفقيت چه بود؟
پس از بازي مقابل صبا ما مصمم شديم تا عنوان قهرماني را به دست آوريم و پس از آن در ديدار مقابل تراكتورسازي پيروز شديم و در بازي مقابل پرسپوليس هم فقط در انديشه برد بوديم. ما با شايستگي به اين عنوان رسيديم كه اين مسئله هم مرهون تلاش مجموعه سپاهان و هواداران اين تيم است كه در 7-6 بازي پاياني ليگ 6 برد به دست آورديم و فقط 4 گل خورديم آن هم در حالي كه 15 گل به ثمر رسانديم و يك ركورد جديد ثبت كرديم و بازيكنان سنگ تمام گذاشتند؛ 18 امتياز در اين 6 بازي كسب كردند.

در اين بين مثلث تهاجمي سپاهان يعني تركيب خلعتبري، شريفي و لوسيانو هم فوق‌العاده بود و با گل‌هايي كه در هفته‌هاي پاياني ليگ به ثمر رساندند، نقش زيادي در اين موفقيت داشتند، نظر شما چيست؟
تمام موفقيت ما حاصل تلاش تمام بازيكنان است كه توسط اين سه نفر تبديل به گل مي‌شود. همه بچه‌ها در سپاهان زحمت كشيدند و وظايفشان را به خوبي انجام دادند و تلاش همه بود كه سبب مي‌شد تا در نهايت توپي وارد دروازه حريفان شود و نقش همه بازيكنان در اين موفقيت پررنگ است.
البته قهرماني‌تان در رقابت فشرده با نفت و تراكتور به دست آمد؛ دو تيمي كه همه فكر مي‌كردند كه جام به يكي از اين دو تيم برسد اما در نهايت سپاهان قهرمان شد، آن هم با آن حاشيه‌هاي عجيب ليگ در روز پاياني در تبريز!
تيم ما در كنار دو تيم با شخصيت نفت و تراكتور به قهرماني رسيد. موضوعاتي كه در تبريز اتفاق افتاد ارتباطي به ما نداشت. از دقيقه ۸۰ به بعد تراكتور و نفت هر دو موقعيت‌هايي براي گلزني ايجاد كردند و نفت مي‌توانست به دو گل ديگر برسد. متأسفانه جالب نيست كه اين مسائل را به ما ربط بدهند خيلي راحت مي‌شود كسي را كه در تبريز اعلام كرده كه بازي دو دو شده پيدا كرد نبايد با احساس مردم تبريز بازي كرد. ما با شايستگي قهرمان شديم و شش هفته پاياني را با برتري پشت‌سر گذاشتيم. آمار نشان مي‌دهد بازيكنان ما با از خودگذشتگي و شايستگي به قهرماني رسيده‌اند.

اوليويرا پس از بازي با نفت، گفته بود داور بازي يعني فغاني بايد براي شركت در جشن قهرماني به اصفهان مي‌رفت. در اين باره صحبت مي‌كنيد؟
توني يكي از مربيان خوب و باشخصيت فوتبال ماست كه هميشه مصاحبه‌هاي حرفه‌اي انجام مي‌دهد و شايد از روي ناراحتي اين حرف‌ها را گفته اما من خيلي خوب مي‌دانم كه مربيان خارجي نسبت به قوانين پخته عمل مي‌كنند و شب گذشته هم در شبكه خبر نشان داده شد كه چه اشتباهي در تبريز رخ داده و قهرماني ما مشكل فوتبالي نداشت.

البته اشتباهات داوري برخي مواقع هم به نفعتان بود مانند بازي با پرسپوليس در هفته بيست و ششم كه اگر وريا غفوري خطاي پنالتي‌اش گرفته و اخراج مي‌شد شرايط براي تيمتان تغيير مي‌كرد؟
ما بايد داوري‌ها را براي تيم‌ها در كل فصل در نظر بگيريم. سپاهان در طول مسابقات از اشتباهات داوري بيشتر ضرر كرده است به طور مثال ما در بازي با نفت در اصفهان يك بر صفر جلو بوديم و به اشتباه خطاي پشت محوطه جريمه ما گرفته شد و گل تساوي‌بخش نفت به ثمر رسيد. در مجموع آن چيزي كه باعث شد مصمم شديم تا به قهرماني برسيم تلاش بچه‌ها بود.

برنامه‌تان براي فصل آينده چيست؟ در اصفهان مي‌مانيد يا مانند سال گذشته كه فولاد را قهرمان كرديد و از اين تيم جدا شديد، براي سپاهان هم اين اتفاق مي‌افتد؟
هنوز وضعيتم براي فصل بعد مشخص نيست. البته براي مدت يك فصل و نيم قرارداد بسته‌ام اما براي تمديد قرارداد از سپاهاني‌ها فرصت خواستم تا فكر كنم البته در مواردي هم بايد با هم توافق كنيم تا كارم را در سپاهان ادامه دهم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار