کد خبر: 718944
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
مدیرکل صدا وسیمای مرکز استان اصفهان:
مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان به همراه هیئت همراه از شرکت فولادمبارکه اصفهان بازدید نمود و در نشستی با دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان و مدیران این بنگاه اقتصادی راهکارهای گسترش تعامل و همکاری فی مابین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به توانمندی های هلدینگ فولادمبارکه اظهار داشت: گروه فولادمبارکه بالغ بر 50 شرکت است که فولادمبارکه در آنها دارای سهام است و توانسته با مدیریت بهینه به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.

دکتر بهرام سبحانی تنوع محصولات فولادمبارکه را همراه با اقبال عمومی خریداران داخلی و خارجی دانست و افزود: خوشبختانه کیفیت ورقهای تولیدی فولادمبارکه باعث شده تا نه تنها بازارهای داخلی پوشش داده شود بلکه خریداران خارجی نیز روی خوش به محصولات فولادمبارکه نشان دهند تا جاییکه در سال گذشته فولادمبارکه توانست با صادرات 1.5 میلیون تن انواع ورق بالغ بر 700 میلیون دلار آورده ارزی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل فولادمبارکه نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جوامع بشری را تأثیرگذار خواند و خاطر نشان کرد: به یقین ارتباط نزدیک و سازنده رسانه ها با بنگاه های اقتصادی به انتقال واقعیت ها کمک می کند. فولادمبارکه یک مجموعه ملی می باشد که فعالیتها و فواید آن فراملی است.

وی یادآور شد: فولادمبارکه مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و پر واضح است که توسعه زنجیره تولید فولاد، در توسعه کشور نیز دخیل است.

سبحانی گفت: با تأمین زیربناها و زیرساختهای این زنجیره و با توجه به اینکه برای تولید یک تن فولاد نیاز به جابجایی 4 تن مواد میباشد میتوان دریافت که برای تأمین 4 تن مواد مباحث تأمین انرژی، حمل و نقل و تمامی نیازهای تولید باید مهیا باشد تا این مهم به وقوع بپیوندد.

در ادامه مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان با اشاره به نقش صنعت در جوامع سنتی گفت: اقتضائات ما در همه عرصه ها تغییر پیدا کرده که بعضی از اینها طبیعی و بعضی غیرطبیعی است.اصفهان شهری صنعتی بر پایه های سنت است و تنها شهر سنتی است که محصولات صنعتی دارد. تمام شهر معماری سنتی و حریم سنت اسلامی ایرانی بوده و به نوعی اصفهان همچنان زنده است.

دکتر احمدی افزادی بیان داشت: در اصفهان صنعت بر پایه سنت سوار شده یعنی سنت مزمحل نگردیده. همراهی صنعت یا مدرنیسم با سنت یک ضرورت است .ما در دنیای مدرن و پسامدرن وارد شده ایم که به دلیل سرعت بیش از حد مدرنیسم بسیاری از ابزارهای سنت از دست رفته است که در مقابل باید فرهنگ سازی دنیای سنت صورت گیرد،در حقیقت ما به عقب نمی توانیم برگردیم، ما دیگر نمی توانیم برگردیم به دوران پیش از صنعت و نقطه قوت اصفهان نیز تلفیق سنت و صنعت است.

مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان ، شرکت فولادمبارکه را یک بنگاه اقتصادی ویژه خواند و افزود: کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم این بنگاه اقتصادی در سطح کشور مشخص و معین است پس باید خیلی ساده لوحانه نگاه کنیم اگر بخواهیم صنعت را حذف کنیم و نقش آن را در زندگی و جامعه امروزی نادیده بگیریم. البته در این بین رسانه هم الزام دارد که در حرکت فرهنگ سازی نقش صنعت در زندگی روزانه شهروندان سهیم باشد و در واقع این توانمندی را هم دارد.به یقین رسانه می تواند این شهر مدرن را که ریشه در سنت ها دارد را به خوبی معرفی نماید چراکه ما بر این باور هستیم که شرکت فولادمبارکه اصفهان افتخار ایران است.

بنا بر این گزارش پس از این نشست مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان و هیئت همراه ضمن بازدید از استدیو رادیوفولاد با حضور در برنامه لحظه های تلاش به صورت زنده با همکاران فولادمبارکه ارتباط برقرار کردند.

احمدی در این برنامه با مثمرثمر دانستن تلاش تلاشگران سخت کوش فولادمبارکه در همه عرصه های داخلی و خارجی گفت: با اینکه برای بار نخست از فولادمبارکه بازدید میکنم باید بگویم فولادمبارکه اصفهان نتیجه زحمات و تلاشهای جوانهای تلاشگر و دانشمند این مرز بوم است که اوایل دهه 60 راه اندازی شده است.زمانی که در اوج دفاع مقدس، آن هنگام که زحمات و تلاش های سربازان و بسیجیان ما در میدان های عملیاتی شکل گرفت، بسیج سازندگی هم همزمان اینجا و در فولادمبارکه در حال شکل گرفتن بود.قطعاً برای هر ایرانی که ببیند امروز فولادمبارکه چه جایگاه علمی و صنعتی در ایران ، منطقه و حتی در حوزه های بین المللی دارد غرور آفرین است.

وی با اشاره به درخشش های فولادمبارکه در عرصه های علمی و فرهنگی و حضور یک رادیو در این مجموعه صنعتی گفت: زمانی که کارآفرینی در حوزه اجتماعی، صنعتی یا فرهنگی صورت میگیرد اگر میزان افراد از یک حدی کوچکتر باشد با یک کارگاه مواجه هستیم که این کارگاه با همه کوچکی خود، اقتضائاتی دارد هرچه این کارگاه بزرگتر شود اقتضائات آن هم بزرگتر میشود، با بزرگ تر شدن، کارگاه تبدیل میشود به کارخانه، مجتمع یا یک شهر صنعتی ، ما امروز شهر صنعتی فولادمبارکه اصفهان را داریم. بنابر این زمانی که مجموعه ای با 15 هزار اشتغال مستقیم و 60 هزار خانوار، غیر مستقیم ارتباط دارد دیگر یک ارتباط مکانیکال تخت و ساده و حقوق دهی و حقوق بگیری وجود ندارد.

احمدی افزادی در ادامه با لزوم توجه به سنت همگرایی سنت و صنعت و نقش رادیو در این مقوله افزود: ضرورت دارد ما به این نکته توجه کنیم که شهر صنعتی فرهنگی فولادمبارکه تأثیر فرهنگی خودش را بر محیط پیرامون خود یعنی اصفهان و ایران بگذارد. امروز فولادمبارکه اصفهان یک صنعت ملی است بنابراین به راحتی می تواند در بعد ملی تأثیرگذار باشد، یعنی همانگونه که ما به سی و سه پل افتخار می کنیم و جزء خاطرات مانا و ماندگار جای گرفته، باید به فولادمبارکه هم افتخار کنیم. ما باید به صنعتمان افتخار کنیم و برای اینکه به این نقطه برسیم، باید حوزه صنعت در خانه ها راه پیدا کند که برای رسیدن به این مهم باید از رسانه های جمعی استفاده کنیم، رسانه گرم رادیو و نیز رسانه ای مانند تلویزیون میتواند در این راه کارگشا باشند. البته باید به این نکته هم توجه شود که نه بر مبنای تبلیغ و نه بر مبنای تهییج، بلکه بر مبنای میل و نیاز مخاب باید وارد شویم.

مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان در ادامه افزود: صنعت و فولاد باید جزئی از زندگی مخاطب شود. همانطور که ما دغدغه زاینده رود را به حق به عنوان یک رودخانه تمدن ساز داریم می توانیم دغدغه صنعت و فولاد و پیشرفتهای صنعتی را هم داشته باشیم. صنعتی که به عنوان یک جریان تمدن ساز، آینده فرزندان و نسلهای آتی را تأمین میکند. خوشبختانه نقطه اتکای ما این است این صنعت ، سوار بر سنت است، این صنعت بی ریشه نیست ریشه های صنعت فولاد در اصفهانی است که شهر سنتهای اسلامی و ایرانی است.فولادمبارکه سنت ها را له نکرده تا برآمده باشد بلکه با استفاده از ریشه سنت ها رشد پیدا کرده و بنابراین نقش رسانه مهم است رسانه ها باید بیشتر به شهر صنعتی فرهنگی فولادمبارکه توجه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار