کد خبر: 718480
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
يك فيلمساز مطرح كرد
در ادامه محكوميت جنايات سعودي‌ها عليه مردم مظلوم يمن توسط هنرمندان كشورمان، حسين فرح‌بخش ضمن انتقاد از فيلم‌هاي خنثي در سينماي ايران، فضاي روشنفكرنمايي سينما را مانع ساخت فيلمي در مورد يمن دانست.
محمد صادقي
در ادامه محكوميت جنايات سعودي‌ها عليه مردم مظلوم يمن توسط هنرمندان كشورمان، حسين فرح‌بخش ضمن انتقاد از فيلم‌هاي خنثي در سينماي ايران، فضاي روشنفكرنمايي سينما را مانع ساخت فيلمي در مورد يمن دانست.
از زمان آغاز حملات سعودي‌ها و همپيمانانشان عليه مردم يمن، موجي از محكوميت اين اعمال غيرانساني در ميان هنرمندان كشورمان آغاز شده است. در همين راستا حسين فرح‌بخش، تهيه‌كننده و كارگردان سينما در گفت‌و‌گو با «فارس» درباره حمايت هنرمندان از مردم يمن گفت: مسئولان بايد به‌گونه‌اي اقدام كنند كه هنرمندان ما در مسير اينگونه حمايت‌ها قرار بگيرند از طرفي يك فضاي روشنفكرنمايي وجود دارد كه اگر كارگرداني از اين دست فيلمي در ارتباط با يمن بسازد، شايد خودش مشكلاتي را به وجود بياورد كه شبكه‌هاي خارجي از آن سوءاستفاده كنند، به همين دليل فضاي روشنفكرنمايي سينما نمي‌گذارد فيلمي در مورد يمن ساخته شود.
وي با انتقاد از رفتارهاي غلط برخي از مردم براي نشان دادن پز روشنفكري گفت: چطور زماني كه براي سگي در گوشه اروپا اتفاقي بيفتد تمام مردم تظاهرات مي‌كنند و براي حمايت از آن حيوان كار‌هاي عجيب و غريبي انجام مي‌دهند و تمام رسانه‌ها هم اين اخبار را با قدرت پوشش مي‌دهند، اما براي مردم يمن و كشتار انسان‌ها سكوت را سرلوحه خود قرار داده‌اند. نظام و حكومت ما بايد همواره چون گذشته در حمايت از مردم يمن پيش‌قدم باشد تا فيلمسازان ما جرئت كنند به آنجا بروند و مستند‌هاي خوبي بسازند. يمن براي ساخت مستند، سوژه بسيار خوبي است. جوانان خوشفكري داريم كه مي‌توانند از اين فرصت استفاده كنند. فرح‌بخش در پايان درباره فضاي كلي سينما گفت: فضاي سينما را در حال حاضر خوب نمي‌بينم؛چراكه شاهد فيلم‌هاي خنثي هستيم. مسئولاني كه در سينما كار مي‌كنند بايد نترس باشند و به فيلمساز اجازه كار بدهند. اين مسئولاني كه بنده مي‌بينم آن جرئت لازم را ندارند. انتقاد فرح‌بخش از فضاي خنثي و روشنفكرمآبانه سينماي ايران كه مانع از توليد فيلم‌هاي استراتژيك مي‌شود، مي‌توان به عينه در مورد موضوعاتي كه سالانه در اين سينما ساخته مي‌شود، مشاهده كرد. در سينمايي كه فيلم براي جمعيت محدود دوجنسه‌ها ساخته مي‌شود، اما براي جمعيت بيش از يك ميليارد مسلمان، هيچ، داشته قابل توجهي ندارد. اگر هم فيلم «محمد(ص)» ساخته مي‌شود، درگير تنگ‌نظري‌هاي وهابيون مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار