کد خبر: 717823
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
دبيركل خانه پرستار:
عضو شوراي عالي نظام پرستاري، تنها راه برون رفت از بن‌بست كمبود پرستار را در كشور افزايش جذابيت‌هاي حرفه پرستاري دانست.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري، تنها راه برون رفت از بن‌بست كمبود پرستار را در كشور افزايش جذابيت‌هاي حرفه پرستاري دانست.
محمد شريفي‌مقدم گفت: شاخص‌هاي پرستاري در كشور نسبت به ۴۰ سال قبل تغييري نكرده و از اين جهت نه تنها با كشورهاي توسعه‌يافته قابل مقايسه نيستيم بلكه نسبت به كشورهاي منطقه و همسايه نيز عقب هستيم. وي با اشاره به اظهارات صريح وزير بهداشت مبني بر كمبود نيروي پرستاري، تأكيد كرد: عنوان مي‌كنند كه دولت قصد استخدام رسمي نيروي پرستاري را ندارد اما نمي‌گويند چرا سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با استخدام پرستار مخالفت مي‌كند.
دبيركل خانه پرستار به موضوع نسبت تخت به پرستار در بيمارستان‌ها به عنوان يك معيار براي جذب نيروي جديد اشاره كرد و افزود: بر اساس استانداردي كه از قبل از انقلاب تعريف شده است، هر تخت بيمارستاني دو نيرو لازم دارد كه اگر تعداد تخت‌هاي بيمارستاني را ۱۱۰ هزار تخت برآورد كنيم، بايد حدود ۲۵۰ هزار نيرو داشته باشيم كه اين تعداد در حال حاضر به ۳۴۰ هزار نفر رسيده است.
شريفي مقدم ادامه داد: استدلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اين است كه حدود ۸۰ هزار نيروي مازاد وجود دارد كه بايد  تبديل وضعيت شوند تا بتوان پرستار جديد جذب كرد.
وي با اشاره به رشد نيروي وزارت بهداشت در حوزه ستادي، گفت: متأسفانه اين رشد نيرو در حوزه پرستاري متوازن نبوده است، به طوري كه در سال ۱۳۵۰ براي هر تخت بيمارستاني 8/1 نيرو تعريف شد كه 8/0 تا يك نيرو براي پرستاري بود. حالا پس از گذشت بيش از ۴۰ سال، وضعيت پرستاري هيچ تغييري نكرده است. اين در حالي است كه مراقبت از بيماران در سال‌هاي دور، چهار تا پنج ساعت در هر شبانه روز بود اما در حال حاضر و با توجه به پيشرفت علم پزشكي و درمان‌هاي جديد، اين نياز سه برابر شده است، به طوري كه يك بيمار آي سي يو نياز به ۲۰ ساعت مراقبت در ۲۴ ساعت دارد و بيمار پيوند كبد 1۶ ساعت مراقبت در شبانه روز دارد.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري معتقد است كه در اين شرايط تعداد نيروي پرستاري كشور بايد به سه برابر افزايش يابد تا بتوان حداقل مراقبت‌هاي درماني را به بيماران ارائه داد. دبيركل خانه پرستار با اشاره به تصميم اتخاذ شده براي تربيت بهيار يك ساله، تأكيد كرد: مشكل پرستاري با آمدن گروه‌هاي بهياري حل نمي‌شود بلكه بايد علت كمبود كادر پرستاري بررسي شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
اقای وزیر خوب خودتان را زدهاید کوچه اهل چپ.
امیر
|
United States
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
باسلام، نماینده محترم پرستاران عدالتخواه، انشاله این عقب ماندگی ها بعداز انتخابات پرستاری درصورت پیروزی شما در انتخابات سازمان پرستاری حل شده و یا حداقل امید به کمرنگ شدن آن خواهیم بود؟ ؟!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار