کد خبر: 717192
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
رئيس كميسيون عمران در گفت‌وگو با «جوان» عنوان كرد
رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بدقولي مكرر وزارت راه و شهرسازي در خصوص اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر، اظهارداشت: از وزارت راه و شهرسازي خواسته‌ايم ضمن پرهيز از هرگونه فرافكني، جدول زمانبندي دقيق خود جهت اتمام تمامي پروژه‌هاي مسكن مهر را در اختيار كميسيون عمران قرار دهد.
هادي غلامحسيني
رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بدقولي مكرر وزارت راه و شهرسازي در خصوص اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر، اظهارداشت: از وزارت راه و شهرسازي خواسته‌ايم ضمن پرهيز از هرگونه فرافكني، جدول زمانبندي دقيق خود جهت اتمام تمامي پروژه‌هاي مسكن مهر را در اختيار كميسيون عمران قرار دهد.
سيد مهدي هاشمي در گفت‌وگو با «جوان» اظهار داشت: گزارش هايي كه تاكنون وزارت راه و شهرسازي از برنامه خود براي اتمام پروژه مسكن مهر در اختيار كميسيون عمران مجلس قرار داده است فاقد يك چارچوب كلي و مشخص بوده است، لذا از مسئولان مربوطه درخواست كرده‌ايم به طور مشخص و شفاف گزارش كاملي از جدول زمانبندي خود براي اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر را در اختيار كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي قرار دهد.
وي با انتقاد از بد قولي وزارت راه و شهرسازي در اتمام و تحويل پروژه‌هاي مسكن مهر اظهارداشت: بسياري از مردم به اعتبار دولت و طبق زمانبندي اعلام شده وزارت راه و شهرسازي جهت تحويل مسكن مهر، كل دارايي خود را در اختيار دولت قرار داده‌اند، اين در حالي است كه بد قولي وزارت راه و شهرسازي در اتمام پروژه مسكن مهر موجب ناراحتي، نا اميدي و مشكلات جدي براي متقاضيان مسكن مهر شده است.
هاشمي با بيان اينكه مردم تجمع‌هاي زيادي در اعتراض به عدم تحويل به موقع مسكن مهر خود در مقابل مجلس شوراي اسلامي داشته‌اند،  اظهار داشت: متأسفانه برخي پروژه‌هاي مسكن مهر و به ويژه برخي فاز‌هاي مسكن مهر پرديس كلاً متوقف شده است.
 رئيس كميسيون عمران مجلس گفت: قول داده شده پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس تا پايان سال 94 به اتمام برسد، اين در حالي است كه تكميل واحدهاي مسكن مهر پرديس متوقف شده است.
وي با انتقاد از عدم هماهنگي دولتي‌ها در خصوص برطرف كردن موانع موجود بر سر راه پروژه مسكن مهر گفت: « پروژه مسكن مهر يك پروژه بزرگ ملي است و نماينده تام الاختيار وزير راه و شهرسازي كه چه عرض كنم بلكه خود وزير راه و شهرسازي نيز به تنهايي نمي‌تواند اين پروژه را به اتمام برساند، لذا لازمه اتمام هرچه سريع‌تر اين پروژه آن است كه تمامي مسئولان و مديران مربوطه با يكديگرهمكاري و هماهنگي داشته باشند.»
وي با بيان اينكه نگراني‌هاي جدي درخصوص اتمام پروژه مسكن مهر وجود دارد، اظهارداشت: اميدواريم آقاي رئيس‌جمهور و وزير راه و شهرسازي برابر قولي كه در رابطه با پروژه مسكن مهر به نمايندگان ملت داده بودند، هر چه زودتر گام‌هاي جدي را براي اتمام اين پروژه بردارند.
علاوه بر رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، عليرضا خسروي يكي از اعضاي اين كميسيون نيزچندي پيش در گفت‌وگو با همين رسانه عملكرد مسئولان دولت يازدهم در خصوص طرح مسكن مهر را مورد نقد قرار داده بود.
پس از اين اظهارنظر خسروي عضو كميسيون عمران مجلس نيز با بيان اينكه اگر با روند كنوني در طرح مسكن مهر پرديس پيش برويم تا سال 1400 هم نمي‌توانيم واحدهاي آن را تحويل دهيم، گفت: در شهرهاي جديد ايران مشكل مديريت داريم.
خسروي اظهار كرد: به‌صورت ناشناس از پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس بازديد كردم، از ابتدا تا انتهاي اين بازديد 100 نفر كارگر را نديدم كه در پروژه‌هاي مختلف فازهاي مسكن مهر اين شهر كار كنند. اگر با همين روند پيش برويم فكر مي‌كنم تا سال 1400 هم نمي‌توانيم واحدهاي مسكن مهر را تحويل دهيم. هفته گذشته از پروژه‌هاي مسكن مهر پرند نيز بازديدي داشتم، عمده كارها در اين شهر حاضر است اما بخشي از آن بابت امكانات زيربنايي آب، برق، فاضلاب و گاز معطل است.
وي با  بيان اينكه در شهرهاي جديد مشكل مديريت داريم، افزود: عقب‌ماندگي ــ واحدهاي مسكن مهر ــ در پرند كمتر ديده مي‌شود.
در اين بين در حالي شركت عمران شهرهاي جديد ايران توقف پروژه‌هاي مسكن مهر را تكذيب كرده كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و متقاضيان با استناد به بازديد خود بر توقف ساخت و سازهاي مسكن مهر اين شهر تأكيد دارند.
شركت عمران شهرهاي جديد ايران در واكنش به انتشار اين اخبار از پيشرفت فيزيكي 80درصدي پروژه‌هاي مسكن مهر خبر داد و با تأكيد بر اينكه احداث مسكن مهر پرديس متوقف نشده، اعلام كرد: پيشرفت فيزيكي مسكن مهر پرديس 68درصد است.
اين در حالي است كه بازديد‌هاي ميداني و همچنين گزارش‌هاي مكرر مردمي، بيانگر آن است كه كارهاي عمراني در برخي پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس تقريباً تعطيل شده است و تنها چند كارگر از جمله نگهبانان در محوطه‌هاي كارگاه‌ها حضور دارند.
به نظر مي‌رسد در نهايت، بدقولي وزارت راه و شهرسازي در خصوص اتمام به موقع پروژه‌هاي مسكن مهر پشيماني مردم مشاركت كننده در اين طرح ملي را در پي داشته، اين در حالي است كه از دست رفتن اعتماد مردمي كه به اعتبار نهاد دولت در اين طرح مشاركت كرده‌اند، بزرگ‌ترين آسيب اجتماعي است در خلال اين بدقولي‌ها را متوجه دولت تدبيرو اميد كرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
عسکریان
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
2
2
این مسکن ها باید در دوره محمود خان تحویل می شد چون آنها پولشو گرفتند
شمسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
1
2
از نمایندگان می خواهم به وظیقه قانونی خود عمل نمایند و وزیر را برای پاسخگویی به مجلس فرا بخوانند حجت بر آنها تمام است من حدودا 38 میلیون دارایم را برای مسکن پردیس واریز کردیم ولی هروز خبری دال بر عدم اتمام پرزهای مسکن را می شنویم احتمال تجمع در مقابل مجلس برای خرداد ماه زیاد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
1
1
مسکن مهر برای جلب اعتماد عوام الناس بوده و منبع تامین بودجه اونم :خالی کردن جیب پیمانکارای بدبخت بوده که بعد از 5 سال هنوز به اصل پول خودشونم نرسیدن چه رسد سود .هیچ کس راجع به بدهی دولت به پیمانکارن که از دولت قبلی مونده صحبت نمیکنه چرا؟
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
2
متاسفانه اين دولت بجاي اينكه بقيه طرح مسكن مهر را كه تكميل آن مورد تاكيد مقام معظم رهبري هم هست ، را عملا در دستور كار خود قرار دهد ، مسئله مسكن اجتماعي را مطرح كرد تا كينه خود را نسبت به دولت آقاي احمدي نژاد را نشان دهد . وگر نه اگر راست مي گويند كه مي خواهند براي مردم مسكن بسازند پس معطل چي هستند ؟
كار گر بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
2
چرادولت به مسكن مهر اهميت نميدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
ای بابا این دولت کلا با کلمه مهر مخالفه چه برسه به مسکن مهر
معصومه گوهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
1
ماهي يك مليون كرايه ميديم وبا 3تا بچه هنمرز منتظر مسكن مهر
صدیقه موسوی مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
سلام چه کنیم چه کنیم چه کنیم شده کار ما بدماها روتومخمسه گذاشتید اقایون ریس به داد مردم برسید تاخودتون هم مثل مانشدید دنیا این طورنمی مونه
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
شعار دولت قبل مهر بود و شعار این دولت امید . ولی هر دو دولت هیچ کاری در این زمینه انجام ندادن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار