کد خبر: 716918
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
اولاد آدم
خدايا امروز ديگر چه روزي است؟ چرا من اينقدر خوشبختم؟ چرا اينقدر آماج خبرهاي خوب شده‌ام؟ چرا؟ آخر چرا؟
لابد مي‌پرسيد ‌اي اولاد آدم باز خواب بين شده‌اي؟ مي‌گويم نه! به خدا بيدارم. از فرداست كه دست‌هايم را بكنم در جيبم و راست راست راه بروم و به شما چپ چپ نگاه كنم و سوت بزنم و زبان در بياورم و... اصلاً بخندم. قهقهه سر بدهم. مگر هر كسي مي‌تواند با شنيدن اين خبرها، انبساط دروني خود را پنهان كند. برون‌ريزي دارد و نه درون ريزي! كوه آتشفشان درونم منفجر شده و از درون آن، آب يخ در رگ‌هايم جاري شده است. خبرها را ببينيد:
1- با تصويب شوراي پول و اعتبار تسهيلات خريد كالا با افزايش دو برابري، 8 ميليون تومان تعيين شد.
2- سرانجام بعد از گذشت مدت‌ها از وعده بانك مركزي براي افزايش تسهيلات خودرو، شوراي پول و اعتبار به افزايش اين وام تا سقف 15 ميليون تومان رأي داد.
3- مجلس و كميسيون اقتصادي بر اساس وظايف قانوني خود بند بند قانون بودجه 94 را در مسير اجرا پيگيري مي‌كنند و بر اين اساس با جديت موضوع پرداخت يارانه توليد را نيز دنبال خواهند كرد.
مي‌بينيد كه اولاد آدم چقدر خوشبخت است. مثلاً اگر شما بخواهيد وام كالا بگيريد، يعني فاكتور خريد را بگيريد و با احتساب حداقل 25 درصد سود مشترك فاكتور دهنده و بانك بخواهيد ببينيد چقدر ته آن مي‌ماند، مي‌بينيد كه با پولي كه دستتان مي‌ماند مي‌توانيد يك سفر با اهل و عيال برويد دور دنيا و آنجا كالا هم بخريد.
مثلاً حالا كه 15 ميليون مي‌دهند به شما تا برويد يك پرايد بخريد، پرايد 3ميليوني كه بيست تا كشيده‌اند رويش را بايد با احتساب سود وامتان لابد به قيمت پژو بخريد و آن وقت ديگر فكر نمي‌كنيد كه پرايد سواريد، بلكه فكر مي‌كنيد پژو سواريد و از اين طريق امنيت رواني در جامعه به‌وجود مي‌آيد و شما فكر مي‌كنيد كه خيلي مرفه تشريف داريد و دائم در كوچه و خيابان و پاركينگ بوق مي‌زنيد، انگار كه عروسي پدرتان باشد!
مثلاً حالا كه نعمت‌زاده با تمام زورش نتوانسته است يارانه توليد را برساند به دست توليد‌كننده، با كمك مجلس اين كار انجام مي‌شود و از فردا كارخانه‌هاي توليدي چيپس و پفك به جاي هواي زياد، هواي كمتري به ما مي‌فروشند و ما روبه‌راه‌تر از گذشته خود خواهيم شد. (اما اگر داخل آسانسور باشيم و برق برود و داخل بسته چيپسمان هوا نباشد كه خفه مي‌شويم! حتماً مقامات فكري در اين مورد بكنند!)
لابد مي‌گوييد حالا كه با كاهش نرخ بهره بانكي مواجهيم، ديگر نيازي به آن يارانه براي توليد نيست! من نمي‌دانم اما بايد برويد پيش كارشناسش. مثلاً دبير كل خانه صنعت، معدن و تجارت كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي را اقدامي درست و منطقي دانسته و درعين حال گفته: در شرايط فعلي كاهش چهار درصدي اين نرخ نمي‌تواند به رقابت‌پذير شدن بخش توليد كمك كند و بخش توليد همچنان زير بار ارقام دو رقمي بهره‌هاي بانكي فشار زيادي متحمل مي‌شود.
اولاد آدم كه منتظر وام چرب و چيلي بود خدا را شكر مي‌گويد كه دعايش را مستجاب كرده است و به يارانه توليد كاري ندارد. تنها چيزي كه اولاد آدم اين روزها توليد مي‌كند، فكر و خيال است... فقط خوانندگان عزيز اگر پارتي دارند يا زيرميزي بگير دارند يا هر چيزي، لطفا به اولاد آدم كمك كنند تا دستش به يك بانك آويزان شود. شب جمعه است. خير از جواني‌تان ببينيد....

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار