کد خبر: 716623
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در شرايط فعلي ايران تنها لنگر مطمئن منطقه است كه مي‌تواند نقش اساسي در حفظ و ثبات آن ايفا كند، گفت: امريكا براي رسيدن به اهداف خود به دنبال تجزيه كشورهاي منطقه است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در شرايط فعلي ايران تنها لنگر مطمئن منطقه است كه مي‌تواند نقش اساسي در حفظ و ثبات آن ايفا كند، گفت: امريكا براي رسيدن به اهداف خود به دنبال تجزيه كشورهاي منطقه است.
آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز گذشته در مراسم گراميداشت مقام استاد در دانشگاه صنعتي اميركبير به تشريح اوضاع منطقه و جهان پرداخت و با بيان اينكه وضعيت دنيا به گونه‌اي كه امريكايي‌ها، اروپايي‌ها و به طور كلي استعمار و استكبار مي‌خواسته، نشده است گفت: از همين رو آنها تفكراتشان را به شكل ديگري هدايت كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه يك كشور قوي، نيرومند و بزرگ در منطقه به نفع آنها نيست، به خصوص اگر اين كشور آزادمنش و روي پايه گذاري‌هاي صحيح باشد. وي همچنين به ناآرامي‌هاي سال‌هاي اخير در منطقه اشاره كرد و گفت: امروز شرايط عراق، سوريه و يمن را مي‌بينيم؛ عربستان در خدمت آنها (امريكا و غرب) است، مصر نيز كه قبلا دژي در مقابل اسرائيل بود امروز اينگونه نيست. پاكستان هم در داخل خودش گرفتار است، كنگره امريكا براي رسيدن به اهداف گفته شده از سال‌ها پيش طرحي داشت تا منطقه را به كشورهاي كوچك تقسيم كنند. وي يادآور شد: در روزهاي اخير صحبت هايي از تبديل كشور سوريه، عراق و يمن به كشورهاي كوچك‌تر علني شده و اينكه از ايران حرفي زده نشده به دليل اين است كه ايران كشوري مستحكم است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به مذاكرات بين‌المللي ايران در موضوعات هسته‌اي اشاره كرد و گفت: دولت، مبارزه جدي را در اين راه آغاز كرده و اكثر كشورهاي دنيا فهميده‌اند كه منطق ما در مسائل هسته‌اي، منطق جنگ نيست، بلكه منطق صلح است و استفاده صلح آميز را دنبال مي‌كنيم. البته اين كار مزاحمان زيادي هم دارد. هاشمي رفسنجاني از كنگره امريكا و لابي اسرائيل به عنوان مهم‌ترين مزاحمان و مخالفان مذاكرات هسته‌اي ايران ياد كرد و افزود: در اين شرايط نبايد در داخل براي افرادي كه مذاكره مي‌كنند مزاحمت ايجاد كنيم، بلكه بايد همدل و همراه آنان باشيم. البته اين به معناي آن نيست كه نظرهاي مخالف ناديده گرفته شود، بلكه بايد منطق حاكم باشد تا از دل اين اختلاف‌نظرها، مسائل اجتماعي حل شود. هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اينكه مشكلات واقعي كشور، بيكاري و تورم است، تأكيد كرد: بيكاري و تورم كه حقيقتا بيش از تحمل مردم طبقات متوسط به پايين است مشكلات واقعي كشور هستند چراكه فساد از اينها بيرون مي‌آيد و خانواده‌ها متضرر و مايوس مي‌شوند.

حاشيه‌هاي حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در دانشگاه اميركبير‌
* يكي از محوري‌ترين اعتراضات دانشجويان متوجه برخورد تبعيض‌آميز رئيس دانشگاه براي صدور مجوز طيف خاصي از سخنرانان در اين دانشگاه بود. در هفته‌هاي پيش دانشگاه اميركبير، شاهد سخنراني شخصيت‌هاي تنش زا چون محمدرضا خاتمي، اصغر فرهاد زاده و علي مطهري بوده، اين در حالي است كه رياست دانشگاه به برنامه‌هاي سخنراني افرادي چون حسين‌شريعتمداري، بذرپاش (نماينده مجلس) و سعيد زيباكلام به علت تنش زا خواندن برنامه‌ها مجوز نداده بود.
* هاشمي‌رفسنجاني به دعوت رئيس دانشگاه براي سخنراني در مراسم بزرگداشت روز معلم در اين دانشگاه حضور يافته است.
* در بدو ورود هاشمي‌رفسنجاني به دانشگاه صنعتي اميركبير، تعدادي از دانشجويان تجمع‌كننده له و عليه وي شعار دادند.
* دانشجويان تجمع‌كننده پلاكاردهايي با تصاوير مهدي هاشمي و مربوط به برخورد با مفاسد اقتصادي در دست داشتند.
* جمعي از دانشجويان موسوم به انجمن ترقي‌خواه نيز در گوشه‌اي از دانشگاه در حمايت هاشمي‌رفسنجاني تجمع كردند. آبشخور فكري اين دانشجويان همان جريان موسوم به دفتر تحكيم وحدت است كه در  دهه اول انقلاب هرگاه هاشمي رفسنجاني در جمع‌هاي دانشجويي حضور پيدا مي‌كرد با شعار «مرگ بر اسلام امريكايي» از او استقبال مي‌كردند!
* عفت مرعشي، همسر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز وي را در اين مراسم همراهي كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار