کد خبر: 715682
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
اولين المپياد سبدگرداني دانشجويان كشور برگزار مي‌شود
به منظور شناسايي و حمايت از دانشجويان نخبه رشته‌هاي مالي، ‌حسابداري و اقتصاد با شرايط ورود به بورس اولين المپياد سبد گرداني دانشجويان كشور با همت شركت بورس اوراق بهادار تهران، ‌شركت فرابورس، ‌بنيادمستضعفان، ‌شركت كارگزاري بهگزين و دانشگاه‌هاي مطرح كشور برگزار مي‌شود.
 به منظور شناسايي و حمايت از دانشجويان نخبه رشته‌هاي مالي، ‌حسابداري و اقتصاد با شرايط ورود به بورس اولين المپياد سبد گرداني دانشجويان كشور با همت شركت بورس اوراق بهادار تهران، ‌شركت فرابورس، ‌بنيادمستضعفان، ‌شركت كارگزاري بهگزين و دانشگاه‌هاي مطرح كشور برگزار مي‌شود.      
 به گزارش «جوان» بهزاد كلكار مدير عامل شركت مالي و سرمايه‌گذاري سينا در يك نشست خبري با بيان اين مطلب گفت: با توجه به كمبود مهارت فارغ‌التحصيلان دانشگاهي براي ورود به بازار كار به خصوص در رشته‌هاي علوم انساني هلدينگ سرمايه‌گذاري سينا از زير مجموعه‌هاي بنياد مستضعفان اقدام به برگزاري اين المپياد كردكه مجموعه‌هاي دانشگاهي و دست اندركاران بازارهاي مالي از اين موضوع استقبال خوبي كرده‌اند. 
 وي با تأكيد براين نكته كه به هيچ وجه در اين باره موضع انتفاعي دنبال نمي‌شود و در جهت مسئوليت‌هاي اجتماعي و ايجاد اشتغال چنين المپيادي را برنامه‌ريزي كرده‌ايم، گفت: اين المپياد به نوعي آموزش علمي – كاربردي واقعي است‌ وافراد در رقابت با يكديگر و در قالب آموزش‌هاي حين مسابقه نحوه سبد گرداني در بورس را براساس مؤلفه‌هاي اثرگذار تجربه مي‌كنند. 
به گفته مدير عامل شركت مادر تخصصي مالي و سرمايه گذاري سينا، تقويت فرهنگ سرمايه‌گذاري و كار آفريني با استفاده از آموزش و توسعه مهارت‌هاي دانشجويان، توسعه مهارت‌هاي كاربردي دانش مالي و سرمايه گذاري در بين دانشجويان، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در رشته‌هاي مالي و اقتصادي، حمايت اشتغالزايي با شناسايي دانشجويان نخبه و مستعد و همچنين جذب و به كارگيري آنها در كسب و كار‌ها از اهداف نخستين دوره المپياد سبد گرداني دانشجويان كشور است. 
در ادامه نشست مجتبي شهبازي دبير اين المپياد اعلام كرد: تمامي دانشجويان رشته‌هاي مالي، حسابداري و اقتصاد، مديريت و صنايع دانشگاه‌هاي مورد تأييد وزارت علوم و فناوري مي‌توانند با حداقل سرمايه 10 ميليون تومان در اين المپياد شركت كنند. اين در حالي است كه حمايت مالي براي دانشجويان نخبه و برتر معرفي شده از واحد‌هاي دانشگاهي از سوي شركت كارگزاري بهگزين صورت گرفته و سرمايه اوليه آنها نيز پرداخت مي‌شود. 
 وي يادآور شد: بازده سبد گرداني افراد به صورت سه ماهه، شش ماهه و سالانه ارزيابي شده و جوايزي نفيس در پايان هر دوره به برندگان سبد‌هاي سهام با بازدهي برتر اهدا خواهد شد. 
مجتبي شهبازي تصريح كرد: بر اساس پيشنهاداتي كه از سوي دانشگاه‌ها ارائه شده است، ‌اين مسابقات به شكل تيمي و دانشگاهي نيز براي شناختن دانشگاه برتر در اين حوزه برگزار خواهد شد. 
وي يادآور شد: به غير از دانشجوياني كه شخصي در المپياد شركت مي‌كنند، اعتبار اوليه حداكثر يكصد نفر از متقاضيان توسط حاميان مالي المپياد تأمين شده و علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به تارنماي  www. olympiadbourse. com مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار