کد خبر: 715561
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
قائم مقام وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه کشور امروز در حوزه کار با مشکلاتی مواجه است و وضعیت کار در کشور مناسب نیست.
سیدابوالحسن فیروزآبادی در بیست و ششمین جشنواره امتنان از کارگران و کارآفرینان نمونه استان اصفهان، با اشاره به اهمیت کار و کارگر در جامعه و تاکید آن در متون دینی و مذهبی، افزود: مشارکت کار در کشور کمتر از ۴۰ درصد است و این آمار اصلا مناسب کشور نیست .
وی به فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۲۰ ماهه گذشته با توجه به شرایط خاص کشور و همچنین رکود جهانی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه بخشی از بازار ایران در منطقه و به خصوص در کشورهای همسایه درگیر آشوب است.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم در آغاز فعالیت خود مشکلات دولت گذشته را به ارث برده بود، تصریح کرد: در این راستا دولت به دنبال مهار تورم بود همچنین بعد از آن خواستار مهار رکود است که در این راستا وضعیت صادرات تا حدودی بهبود یافته اما در داخل، کشور همچنان با رکود مواجه است.
وی ابراز امیدواری کرد کشور تا پایان سال ۹۴ و در نهایت سال ۹۵ از رکود خارج خواهد شد.
فیروزآبادی با بیان اینکه در سال جدید و در شرایط رکود ۶۰۰ هزار نفر عضو جدید تامین اجتماعی شدند، یادآور شد: در شرایط رکود کشور ۶۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرد همچنین سال گذشته افراد تحت پوشش صندوق بیکاری ۱۰ درصد کاهش یافته اند.
وی در ادامه به حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال گذشته طرح تحول سلامت در کشور پیاده سازی شد همچنین شاهد افزایش کیفیت دفترچه های درمان به خصوص در بحث بیماری های خاص بودیم.
قائم مقام وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به پیاده سازی طرحی برای بیمه کردن تمام ایرانیانی که بیمه نیستند اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح بیش از ۸ میلیون نفر مراجعه و تمام این افراد بیمه شدند.
وی همچنین گفت: در نظر داریم تمام ایرانیان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند و هم اکنون در حال طراحی لایحه نظام بیمه هستیم.
فیروزآبادی تاکید کرد: اگر زودتر مشکلات اقتصادی کشور حل شود شاید این طرح امسال اجرایی شود در غیر این صورت در برنامه پنج ساله ششم توسعه قابل اجرا خواهد بود.
وی در خصوص موضوع یارانه ها، بیان داشت: با قطع یارانه ثروتمندان به دنیال برقراری عدالتی تولید محور هستیم.
قائم مقام وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در پرداخت یارانه ها قرار است افرادی که در دورافتاده ترین نقاط کشور هستند در شرایط یکسان از خدمات بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: پرداخت یارانه به تمام آحاد جامعه به صورت مساوی کار درستی نیست و طبق مصوبه مجلس باید یارانه ۶ میلیون نفر قطع شود و در این خصوص حرکت هایی انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار