کد خبر: 715247
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
نرگس آبيار «نفس» را در يزد كليد زد
آبيار چند روزي مي‌شود كه سومين فيلم خود «نفس» را نيز بر مدار سينماي داستان‌گو و البته با تكيه بر سوژه‌اي بكر و دست نخورده كليد زده است.
حامد مظفري
آبيار چند روزي مي‌شود كه سومين فيلم خود «نفس» را نيز بر مدار سينماي داستان‌گو و البته با تكيه بر سوژه‌اي بكر و دست نخورده كليد زده است.
«نفس» كه در لوكيشن‌هايي حوالي شهر تاريخي يزد روزهاي آغازين فيلمبرداري خود را مي‌گذراند، داستاني كمتر ديده شده در سينماي ايران را به تصوير مي‌كشد؛ داستاني درباره آدم‌هايي كه تك‌تك ما مي‌توانيم يكي از آنها باشيم!
«نفس» روايتي است از زندگي چهار كودك با نام‌هاي «بهار»، «نادر»، «كمال» و «مريم»؛ كودكاني كه به همراه پدرشان «غفور» و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشيدي نفس مي‌كشند! دنياي اين كودكان دنيايي است پر از رؤياهاي زيباي كودكانه كه قرار است رنگ حقيقت به خود بگيرد اما... همين «اما» است كه نقطه عطف درام تازه آبيار را كليد مي‌زند و اتفاقات مختلفي را پيش‌روي مخاطب قرار مي‌دهد.
نرگس آبيار فيلمنامه «نفس» را خودش نگاشته است و به مانند دو فيلم قبلي‌اش اين زوج محمدحسين قاسمي و ابوذر پورمحمدي هستند كه تهيه‌كنندگي كار را برعهده دارند. مهران احمدي، سيامك صفري، گلاره عباسي، پانته‌آ پناهي‌ها، بهنوش بختياري، ساقي زينتي و جمشيد هاشم‌پور بازيگران بزرگسال كار هستند. در كنار اينها چند كودك مستعد در بازيگري از جمله محمدرضا شيرخانلو نيز ايفاي نقش‌هاي كودكان را برعهده دارند.  مهران احمدي بازيگري كه پيش از اين در «شيار۱۴۳» هم سابقه همكاري با آبيار را داشت، نقش پدر چهار كودكي را ايفا مي‌كند كه در مركزيت داستان قرار دارند.
پانته‌آ پناهي‌ها بازيگر سرشناس تئاتر نيز نقش مادربزرگ اين كودكان را ايفا مي‌كند. پناهي‌ها در كنار فعاليت‌هايش در حيطه تئاتر از اوايل دهه 80 به عنوان منشي صحنه در سينماي ايران فعاليت داشته و در اين حيطه با چهره‌هايي چون فريدون جيراني، ابراهيم حاتمي‌كيا و البته بهرام بيضايي همكاري داشته است. ساعد نيك‌ذات كه سابقه فيلمبرداري آثاري چون «تنهاي تنهاي تنها»، «زماني براي مستي اسب‌ها» و «آتشكار» را دارد، مدير فيلمبرداري «نفس» است. مهرداد ميركياني چهره‌پرداز آثاري چون «آژانس شيشه‌اي»، «درباره الي»، «من مادر هستم» و «اعترافات خطرناك ذهن من» طراحي چهره‌پردازي «نفس» را برعهده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار