کد خبر: 714335
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
مفسر استراليايي: بيشاپ با حجاب مضحك شد
يك مفسر حزب محافظه‌كار استراليا روز گذشته با انتشار مطلبي از حجاب ‌«جولي بيشاپ »، وزير امور خارجه استراليا در سفر به ايران و احترام او به قوانين و عرف پوشش اسلامي در كشورمان انتقاد كرد و...
سميرا سروش
يك مفسر حزب محافظه‌كار استراليا روز گذشته با انتشار مطلبي از حجاب ‌«جولي بيشاپ »، وزير امور خارجه استراليا در سفر به ايران و احترام او به قوانين و عرف پوشش اسلامي در كشورمان انتقاد كرد و با مضحك خواندن ظاهر او نوشته است كه بيشاپ بايد پاي ارزش‌هاي غربي مي‌ايستاد.
 
به گزارش «جوان»، اكثر كشورها قوانين خاص خود را دارند كه عدم پيروي گردشگران و مهمانان خارجي از آنها نشانه بي‌احترامي به ميزبان است اما بولت بي‌آنكه بخواهد به كدهاي قانوني ساير كشورهاي دنيا اشاره‌اي كرده باشد با اين اظهارات خود طغيان عليه هنجارهاي اجتماعي و كدهاي قانوني فرهنگ‌ها و كشورهاي مختلف را تبليغ كرده است. روزنامه گاردين انگليس در بازتاب اين اظهارنظر اخير بولت در ادعايي كم و بيش عجيب نوشته است كه بيشاپ از ضرورت‌هاي قانوني در ايران پيروي كرده كه طي آن زنان بايد به محض ورود به ايران هم كلاه ! روي سر بگذارند و هم روسري.
 
اين نويسنده محافظه كار در ادامه گفته است كه وزير امور خارجه استراليا در اين پوشش بسيار مضحك شده است؛ با تمام اين اوصاف وزير خارجه استراليا كه ديدار او با رئيس‌جمهور كشورمان اولين ديدار رسمي مقامات بلند پايه كشور در 12 سال گذشته را رقم زده است، نظر ديگري درباره حجاب دارد. بيشاپ پيشتر در جايي گفته بود كه حجاب پديده‌اي تحميلي نيست و خودِ او نيز گاهي در زندگي روزمره‌اش از كلاه، روسري يا سرپوش‌هاي ديگر استفاده مي‌كند. اخيراً برخي در تلاش براي مجاب كردن بيشاپ از سفر به ايران بودند آن هم به دليل آنچه كه «تحميل حجاب» خوانده شده است.
 
در عين حال اين اظهارنظر و توهين اخير بولت درباره مضحك‌شدن چهره بيشاپ منجر به بالا گرفتن بحث بين اين مفسر محافظه‌كار و ‌«اريك آبتس»، وزير اشتغال استراليا شده است. آبتس از بيشاپ به خاطر حفظ حجاب دفاع كرده و گفته است: ‌«ظاهر خانم بيشاپ حتي با آن كلاهي هم كه سرش كرده خوب به نظر مي‌رسد.»
 
بولت اما در پاسخ به او گفته است: «‌آيا نبايد بيشاپ با اجتناب از پوشاندن سرش پاي ارزش‌هاي غربي مي‌ايستاد؟‌» آبتس در پاسخ به او گفته است: «ضرورت‌هاي قانوني ديگري هم وجود دارد و به نظر من اگر رعايت آنها نشان دهنده احترام به نظرات ايراني‌ها باشد، رعايتشان كار خوبي است. مثلاً وقتي به عنوان مهمان به كشور ديگري مي‌رويد اگر فرهنگشان مي‌گويد براي ورود به خانه كسي بايد كفش‌هايتان را در آوريد بايد همان كار را انجام دهيد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار