کد خبر: 709295
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
پيروزي تدبير مقام معظم رهبري در مقابل موج اسلام‌هراسي
به دنبال حادثه نشريه هتاك شارلي‌ابدو در فرانسه، موج اسلام‌هراسي كه در اروپا و امريكا به راه افتاده بود، با تدبير مقام معظم رهبري كمرنگ شد و در مقابل موج گرايش به دانستن درباره اسلام گسترش يافته است.
محمدصادق عابديني
به دنبال حادثه نشريه هتاك شارلي‌ابدو در فرانسه، موج اسلام‌هراسي كه در اروپا و امريكا به راه افتاده بود، با تدبير مقام معظم رهبري كمرنگ شد و در مقابل موج گرايش به دانستن درباره اسلام گسترش يافته است.
به گزارش «جوان» حادثه مشكوك حمله تروريستي به مجله هتاك فرانسوي و متعاقب آن اوج‌گيري حركات نژادپرستانه عليه مسلمانان در اروپا و امريكا، اكنون با موج ديگري در حال خنثي شدن است؛ موجي فراگير كه بعد از دعوت مقام معظم رهبري از جوانان غربي براي مطالعه بي‌واسطه اسلام به وجود آمده است. اين دعوت بازتاب‌هاي جهاني فراواني را به همراه داشته است و تاكنون انديشمندان زيادي در سراسر جهان در پاسخ به اين درخواست، از تمايل خود براي شناخت اسلام خبر داده‌اند. حركتي فرهنگي بر مبناي شناخت صحيح اسلام در مقابل اقدامات برخي از احزاب و گروه‌هاي تندرو اروپايي براي ترويج نفرت مذهبي، شكل گرفته است. تندرو‌هاي نژادپرست در اروپا كه ضديت‌شان با مسلمانان مسبوق به سابقه است، براي ايجاد جنبش‌هاي اجتماعي عليه مسلمانان، با مخالفت‌هاي مردم اروپا به حاشيه رانده شده‌اند.
«خيرت فيلدرز» سازنده فيلم موهن ضداسلامي «فتنه» قرار بود در همايشي با عنوان «اروپاي تهديد شده توسط اسلام‌گرايي» در قصر تاريخي هوفبورگ در شهر وين سخنراني كند اما احزاب سوسياليست و سبزهاي اتريش برگزاري اين همايش را تحريم كرده و آن را «تبليغات ضداسلامي» خوانده و خواستار عدم‌استفاده از قصرهاي تاريخي اين كشور براي اين منظور شده‌اند. اين در حالي است كه در فوريه گذشته تظاهراتي از سوي جنبش «بيگيدا» يا «اروپاي ضداسلامي شدن» در وين و با حضور تنها ۳۰۰ نفر برگزار شد و در مقابل جريان‌هاي چپ و مسلمان تظاهرات 7 هزار نفري برگزار كردند كه منجر به درگيري شد. موج تمايل به شناخت اسلام را مي‌توان در گزارش روزنامه فيگارو مشاهده كرد. اين روزنامه طي گزارشي مي‌نويسد: «حملات ژانويه ۲۰۱۵ فرانسه تقاضاي زيادي درباره كتب اسلامي ايجاد كرده» به گونه‌اي كه به نوشته اين روزنامه فرانسوي فروش قرآن ترجمه شده به زبان فرانسوي «به شكل قابل توجه در سايت آمازون بالا رفته است.»
اين روزنامه با تيتر «افزايش خريد قرآن در فرانسه ادامه دارد» نوشت: ترجمه قرآن به زبان فرانسوي اثر «مالك شبل» در سايت آمازون در ليست كتاب‌هاي ديني در جايگاه ششم پرفروش‌ها قرار گرفته و كتابفروشي «سورامبس» در شهر مون‌پوليه از حوادث شارلي‌ابدو ۱۵۰ نسخه از قرآن را به فروش رسانده است در حالي‌كه در حالت عادي ۱۰ تا ۱۵ نسخه قرآن در ماه به فروش مي‌رسيده است. به گزارش لوفيگارو، كتابفروشي لاپروكور در يكي از خيابان‌هاي پاريس روزي شش تا هفت نسخه كتاب اسلامي فروخته است در حالي‌كه قبلاً هفته‌اي دو نسخه كتاب اسلامي مي‌فروخته است. در اين حال مهم‌ترين كتاب‌هاي فروخته شده كتاب‌هايي كه «مدخلي درباره دين اسلام» باشد بوده و از جمله آنها كتاب‌هاي طارق رمضان و كتاب عبدالنور بيدار بوده است كه اخيراً با عنوان «شفاعت براي برادري» توسط انتشارات «البان ميشل» در فرانسه منتشر شد.
مدير يك كتابفروشي در پاريس به فيگارو مي‌گويد: «از زمان حملات پاريس شاهد افزايش فروش قرآن هستيم و اين يعني مردم دوست دارند به منابع مستقيم و بي‌واسطه دست پيدا كنند و براي همين است كه از كارمندان ما خواستار بهترين ترجمه‌ها هستند» و اين در حالي است كه اين فروشگاه ترجمه‌هاي قرآن توسط «دنيز ماسون»، «ژاد پيرك» و «مالك شبل» را در اختيار خريداران قرار مي‌دهد. نقشه‌اي كه با طراحي حمله تروريستي به نشريه شارلي‌ابدو و در پي آن انتشار مجدد كاريكاتور‌هاي موهن به راه افتاده بود و پرچم ضديت با اسلام را در غرب برافراشته بود، حال و با پيام رهبر انقلاب به جوانان غربي در موضعي منفعلانه قرار گرفته است و اتفاقات در جهت معكوس و به سمت گسترش اسلام در غرب در جريان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار