کد خبر: 707251
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
رؤساي قوا:
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه در مذاكرات به دنبال توافقي هستيم كه به نفع ايران، منطقه و همه جهان باشد، تصريح كرد: اميدواريم كه با آينده‌نگري و در نظرگرفتن منافع ملت‌ها و ثبات منطقه بسيار حساس خاورميانه، شاهد رويكرد منطقي از طرف 5+1 در مذاكرات باشيم.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه در مذاكرات به دنبال توافقي هستيم كه به نفع ايران، منطقه و همه جهان باشد، تصريح كرد: اميدواريم كه با آينده‌نگري و در نظرگرفتن منافع ملت‌ها و ثبات منطقه بسيار حساس خاورميانه، شاهد رويكرد منطقي از طرف 5+1 در مذاكرات باشيم.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري، دكتر روحاني روز گذشته در جلسه هيئت دولت گفت: دنيا از پيشرفت در مذاكرات ميان ايران و 5+1 خرسند است، چراكه ثمره اين پيشرفت و توافق به نفع منطقه، جهان و به نفع توسعه، تجارت، اقتصاد و فرهنگ و حل و فصل معضلات و تهديداتي است كه امروز افراطي‌گري در منطقه و جهان به‌وجود آورده است.
   مسئله هسته‌اي راهي جز مذاكره ندارد
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه اين رژيم پيوسته از صلح و ثبات منطقه‌اي نگران است، گفت: شما مي‌بينيد كه گروهك تروريستي النصره با اين همه جناياتي كه انجام مي‌دهد مورد حمايت اين رژيم جنايتكار است. رئيس‌جمهور تصريح كرد: آنهايي كه آينده بهتر را براي منطقه و جهان مي‌خواهند، بايد بدانند براي توسعه و پيشرفت منطقه، مسيري جز استقرار ثبات و امنيت وجود ندارد، ضمن اينكه براي مسئله هسته‌اي هيچ راهي جز مذاكره وجود ندارد. روحاني جهان امروز را عصر اطلاعات دانست و افزود: مردم جهان و همچنين مردم امريكا هوشيارتر از آن هستند كه رژيمي كه همواره كارش آتش‌افروزي بوده، حالا بخواهد با زبان نصيحت صحبت كند. آن هم رژيمي كه برخلاف مقررات بين‌المللي و دور از چشم ناظران بين‌المللي به دنبال تسليحات اتمي بوده، بمب اتم توليد كرده، تعداد زيادي بمب اتم را ذخيره كرده و با عدم امضاي معاهده منع گسترش تسليحات اتمي ( ان. پي. تي)، به بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم اجازه نمي‌دهد از تاسيسات اتمي‌اش بازديد كنند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: ايران اسلامي همواره در سازمان ملل متحد به دنبال طرح خاورميانه عاري از تسليحات اتمي بوده و هست.
   رژيم صهيونيستي بزرگ‌ترين خطر منطقه
دكتر روحاني افزود: اتهامات عليه ايران از سوي رژيمي مطرح مي‌شود كه در طول سال، بارها و بارها به كشورهاي همسايه‌اش تجاوز مي‌كند، مردم بي‌گناه را به خاك و خون مي‌كشد و رژيمي كه در غزه كودكان را هدف گلوله قرار مي‌دهد. اين رژيم كه خودش جنايتكارترين و در واقع يك دولت تروريستي است، امروز دم از صلح و خطرات آينده مي‌زند، در حالي كه ايجادكننده بزرگ‌ترين خطر براي منطقه بوده است.
دكتر روحاني گفت: اينگونه حرف‌ها هيچ تأثيري در اراده ملت‌ها و دولت‌ها نخواهد داشت. اساس مذاكرات ما با دنيا بر مبناي حسن نيت در برابر حسن نيت، صداقت در برابر صداقت، اطمينان در برابر اطمينان و اعتماد در برابر اعتماد است.
   تحريم و فشار نمي‌تواند مانع توسعه ايران شود
دكتر روحاني با اشاره به اينكه+1 5 به خوبي مي‌داند دو گزينه پيش‌رو دارد، گفت: +1 5 يا بايد با جمهوري اسلامي ايران در چارچوب منطق و مقررات بين‌المللي به توافق و تفاهم برسد كه اين كار هر چه سريع‌تر انجام بگيرد به نفع همه خواهد بود، يا اينكه دنبال انكار واقعيت باشد كه در آن شرايط نيز ناگزير بايد پيشرفت سريع‌تر برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران را شاهد باشد. رئيس‌جمهور افزود:گزينه دوم، گزينه‌اي است كه ديده‌اند تحريم و فشار طي سال‌هاي گذشته، تأثيري نداشته و ما راه خودمان را به خوبي ادامه داده‌ايم. اگر مبناي اين مذاكرات شفافيت بيشتر باشد ما شفافيت بيشتر را مي‌پذيريم اما اگر مذاكرات به دنبال آن باشد كه ملت ايران را از حق مسلم خود يعني پيشرفت در علم و فناوري بازدارد، خيلي طبيعي است كه ايران زير بار چنين تفاهم و توافقي نخواهد رفت.
   حقوق هسته‌اي ملت ايران قابل عبور نيست
رئيس قوه قضائيه نيز با بيان اينكه مذاكرات هسته‌اي تا به حال توفيقاتي داشته است، اظهار اميدواري كرد تيم مذاكره‌كننده مانند هميشه با استقامت از حقوق هسته‌اي ملت دفاع كند و تأكيد كرد: مذاكره‌كنندگان بايد بدانند تا زماني كه در چارچوب راهبردهاي ترسيم شده حركت مي‌كنند، مستظهر به حمايت مردم، مسئولان و مقام معظم رهبري هستند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به در جريان بودن دور جديدي از مذاكرات هسته‌اي اظهار كرد: عصبانيت دشمنان ما از مذاكرات نشان مي‌دهد كه فرزندان اين مرز و بوم در تلاش براي حفظ حقوق هسته‌اي كوتاهي نكرده‌اند. وي در واكنش به زياده‌خواهي‌هاي طرف غربي در مذاكرات گفت: امروز خيلي بهتر از چند سال پيش فرمايش مقام معظم رهبري را كه فرمودند كشورهاي غربي و خصوصاً امريكايي‌ها قابل اعتماد نيستند، درك مي‌كنيم؛ همچنين امروز بسيار بهتر از گذشته علت تجويز اصل مذاكره از سوي ايشان را فهم مي‌كنيم.
   تقدير از راهبردهاي هسته‌اي هوشمندانه رهبر انقلاب
رئيس قوه قضائيه با تشكر از راهبردهاي هسته‌اي هوشمندانه‌اي كه مقام معظم رهبري ترسيم كرده‌اند و همچنين ميزان وقت و فكري كه معظم‌له براي هدايت مذاكرات اختصاص مي‌دهند، افزود: اگر اصل مذاكرات ممنوع مي‌شد، كشورهاي غربي ايران را به بستن مسير مذاكرات و همكاري نكردن در اين باره متهم مي‌كردند، اما اكنون براي همگان معلوم شده است كه جمهوري اسلامي ايران مسير مذاكرات را با منطق عقلايي دنبال مي‌كند و اگر احساس كند طرف‌هاي مذاكره از سر حقيقت و نه وقت‌كشي خواستار گفت و گو هستند، طبيعتاً مذاكرات را از سر جديت دنبال خواهد كرد. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در طول مذاكرات با زياده‌خواهي از جهات مختلف رو به رو بوده است، تصريح كرد: طبيعي است كه ايران از داشته‌هاي دانشمندان هسته‌اي و از حقوق ملت در توسعه دانش هسته‌اي دفاع مي‌كند و از ابتدا به زبان‌هاي گوناگون تعهد خود را در به كارگيري صلح‌آميز اين دانش نشان داده است. رئيس دستگاه قضا با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران ضمانتي بالاتر از تعهدات ديگر كشورها در پايبندي به استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي به جهان ارائه كرده است، اين تضمين را چنين معرفي كرد: فتواي يك مرجع ديني كه رهبري اين كشور را بر عهده دارند مبني بر حرام دانستن توليد و به‌كارگيري سلاح‌هاي هسته‌اي بالاترين ضمانتي است كه مي‌توان در اين زمينه ارائه كرد.
   تحريم‌ها نمي‌تواند ايران را به عقب براند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني اين فتوا را با «صلابت» مردم ايران در حفظ حقوق هسته‌اي خود توأمان دانست و گفت: ما از يك سو اعلام كرده‌ايم كه به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم و از سوي ديگر، از حقوق خود در به‌كارگيري دانش صلح‌آميز هسته‌اي و توسعه آن دفاع مي‌كنيم. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه طرف‌هاي مذاكره‌كننده بايد بدانند حقوق هسته‌اي ملت ايران «قابل عبور» نيست، اظهار كرد: اميدواريم توفيقات تيم مذاكره‌كننده كشورمان كه تاكنون تلاش‌شان خوب بوده است، ادامه پيدا كند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني تأكيد كرد كه تحريم‌ها نمي‌تواند ملت ايران را به عقب برگرداند و افزود: ملت ما با حضور در صحنه‌هاي گوناگون نشان داد‌ه‌اند كه خوفي از تحريم‌ها ندارند و مسلماً تحريم نمي‌تواند كشورهاي غربي را به مطامع‌شان برساند.
   سخنراني نتانياهو نمايش تلويزيوني بود
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش، حضور ديروز نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در كنگره امريكا را يادآور شد و سخنراني نتانياهو را يك «نمايش تلويزيوني» كه حاوي هيچ نكته جديدي نبود، توصيف كرد.  رئيس دستگاه قضا برخي حمايت‌ها و تشويق‌ها از مواضع نخست‌وزير رژيم صهيونيستي دركنگره را در زمره اقتضائات سياست داخلي امريكا دانست و افزود: چقدر بايد نخست‌وزير اين رژيم كودك‌كش سفيه باشد كه گمان كند ملت ايران با تهديد، از حقوق خود دست برمي‌دارد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأكيد بر اينكه زمان تهديد گذشته است و ملت ايران از اين تهديدها نمي‌هراسد، تصريح كرد: واكنش نيروهاي مسلح ايران به هر تعرضي چنان قاطع خواهد بود كه ديگر مجالي براي ادامه حيات اين رژيم باقي نمي‌گذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار