کد خبر: 705921
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
از امروز ستون «دالان» كه منتهي به اتاق بازرگاني مي‌شود تا 18 اسفند زمان برگزاري انتخابات اتاق بازرگاني و به منظور انعكاس اخبار حاشيه انتخابات اتاق در خدمت خوانندگان فعال در حوزه اقتصادي خواهد بود. اين ستون سعي دارد اخبار كوتاه و پشت پرده، ‌لابي‌ها و نگراني‌ها‌، تخلفات و... كه در جريان انتخابات رخ مي‌دهد و انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، منعكس كند.
از امروز ستون «دالان» كه منتهي به اتاق بازرگاني مي‌شود تا 18 اسفند زمان برگزاري انتخابات اتاق بازرگاني و به منظور انعكاس اخبار حاشيه انتخابات اتاق در خدمت خوانندگان فعال در حوزه اقتصادي خواهد بود. اين ستون سعي دارد اخبار كوتاه و پشت پرده، ‌لابي‌ها و نگراني‌ها‌، تخلفات و... كه در جريان انتخابات رخ مي‌دهد و انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، منعكس كند.
   هجوم هلدينگ‌ها به اتاق
حريري رئيس كميسيون واردات اتاق بازرگاني گفته است: مي‌خواهند در انتخابات آتي ‌صداي بنگاه‌هاي كوچك را خفه كنند و براي همين منظور بانك‌ها و پتروشيمي‌ها براي غصب كرسي‌هاي اتاق هجوم آورده‌اند. اين درحالي است كه فعاليت‌هاي ناسالم بانكي با انتقادهاي مقام معظم رهبري هم روبه‌رو شده است.
 وي گفته است: هفته آينده ليست تمامي ائتلاف‌ها منتشر مي‌شود و در اين ليست‌ها نام برخي از آقازاده‌ها، بانك‌ها، خصولتي‌ها و پتروشيمي‌ها را خواهيد ديد.
    فعاليت دولتي‌ها در اتاق
عضو اتاق بازرگاني ايران با انتقاد از عضويت همزمان برخي از اعضاي دولت در اتاق بازرگاني به نسيم تصريح كرده است: دليل اصلي اين مسئله ضعف در هيئت رئيسه اتاق است و متأسفانه به غير از آقاي خسروتاج معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت كه بعد از انتصاب در دولت از اتاق خارج شدند، آقاي بازرگاني معاون وزير نفت، آقاي اسلاميان، آقاي نهاونديان و چند عضو ديگر از دولت همچنان در اتاق بازرگاني حضور دارند.
   دخالت كاركنان اتاق در انتخابات
شنيده شده كه يك گروه مطرح انتخاباتي در اتاق بازرگاني با استفاده از كاركنان اتاق بازرگاني ايران اقدام به جذب تشكل‌ها مي‌كند. اين گروه با استفاده از آقاي «ه. ح » اقدام به اعمال فشار براي همراهي تشكل‌ها مي‌كند.
 گفتني است گروه ديگري از انتخابات نيز با به كار‌گيري برخي از كاركنان وزارت ارشاد و اتاق بازرگاني فعاليت تبليغاتي خود را پيش مي‌برد كه اين موارد از مصاديق بارز خلاف آيين‌نامه انتخابات بوده ولي شوراي نظارت بر انتخابات تاكنون در اين باره واكنشي نشان نداده است.
   شوراي پول و  اعتبار را مي‌خواهم!
يكي از مديران عامل بانك‌ها كه در بخش صنعت نامزد اتاق بازرگاني شده در گفت و گو با يك خبرگزاري به طور تلويحي هدف ورود خود به اتاق را بيان كرده است. وي گفته است: «بايد نقش نماينده اتاق و تأثيرگذاري آن در هدايت مصوبات شوراي پول و اعتبار در جهت حمايت هرچه بيشتر از بخش خصوصي پررنگ‌تر از گذشته شود» اما خبرنگار اين خبرگزاري از وي نپرسيده است كه منظور از بخش خصوصي فعالان اقتصادي در حوزه توليدو كشاورزي است يا بانك‌‌ها! حتي از وي نپرسيده است كه آيا با ورود شما به عنوان هدف غايي به شوراي پول و اعتبار مجموعه تحت مديريتش بيشتراز رانت استفاده مي‌كنند يا در خدمت بخش خصوصي واقعي خواهد بود‌؟
    ما كشاورزيم !
قرار است براي اولين بار در اتاق تهران صندلي هايي به كشاورزان اختصاص داده شود كه به همين منظور 28 نفر كانديدا شده‌اند. در ميان اين نامزدها، ‌افراد مشهور در فعاليت‌هاي معدني، بازرگاني، ‌‌صنعتگران موادغذايي و حتي حقوقدان ديده مي‌شود. همين موضوع از بعد از ثبت نام باعث شده تا منتقدان در گروه‌هاي مختلف همين موضوع را دستمايه حمله به يكديگر قرار دهند و نامزدهاي اين صندلي‌هاي اتاق بازرگاني بيشتر از آنكه به ارائه برنامه‌هاي خود در حوزه كشاورزي بپردازند به اثبات اين نكته مي‌پردازند كه: ما كشاورزيم‌!
براي اين منظور نيز يكي عكس‌هاي باغ انگور خود را در فضاي سايبر منتشر مي‌كند، ‌يكي سند زمين‌هاي كارخانه‌اش را كه در منطقه محروم بناشده و در حقيقت زمين‌هاي اطراف يك چشمه و نزديك به روستاست را به عنوان فعاليت كشاورزي نشان مي‌دهد و...
   بخش خصوصي نماينده توليدكنندگان نيست
در نظرسنجي برنامه تلويزيوني پايش كه با مشاركت 200 نفر از نمايندگان مجلس، اساتيد و كارشناسان اقتصاد، كارآفرينان و خبرنگاران اقتصادي انجام شد، در مجموع 85 درصد از شركت‌كنندگان، 80 درصد نمايندگان مجلس و 85 درصد اساتيد و كارشناسان اقتصادي معتقد بودند اتاق‌هاي بازرگاني نماينده توليدكنندگان كشور نيستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار