کد خبر: 705602
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
روزنامه‌ اعتماد:‌
حمله تجديدنظرطلبان به باورهاي مذهبي مردم در سايه تساهل و تسامح مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت تدبير و اميد گويي تمامي ندارد و روح و روان افكار عمومي را هر روز به بهانه‌اي مي‌آزارد.
حمله تجديدنظرطلبان به باورهاي مذهبي مردم در سايه تساهل و تسامح مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت تدبير و اميد گويي تمامي ندارد و روح و روان افكار عمومي را هر روز به بهانه‌اي مي‌آزارد.
در آخرين نمونه از اين قبيل حملات مشمئزكننده روزنامه تجديدنظرطلب اعتماد به بهانه واكاوي سبك زندگي و فعاليت دانشجويي دهه 50 به سراغ ابراهيم اصغرزاده رفته و با او به گفت‌وگو نشسته است. در اين گفت‌وگو كه با عنوان «‌ما خيلي رمانتيك بوديم» در صفحه 9 شماره يك‌شنبه اين روزنامه منتشر شده است، خبرنگار اعتماد مدعي رنگ‌باختگي سيدالشهدا(ع) به عنوان يك اسطوره براي جوانان شد(!؟).
اصغرزاده در بخشي از اين مصاحبه مي‌گويد: «نمي‌توان از نقش اسطوره در فرهنگ جامعه دست كشيد. در اين باره ما امام حسين(ع) را داريم به عنوان نمونه و به عنوان فرهنگ مذهبي و سياوش را در فرهنگ ملي كه هيچ‌يك از اينها را نمي‌توان از جامعه گرفت» اما در ادامه اين خبرنگار اعتماد است كه ادعا مي‌كند: «اما اين اسطوره‌ها هم به نظر مي‌رسد رنگ باخته‌اند و براي نسل امروز آنقدري كه شما مي‌گوييد اهميتي ندارند...‌».
 اصغرزاده گرچه در سطور پيشين به ادعاهاي مضحك و مشمئزكننده خبرنگار پاسخ داده و تصريح كرده امام حسين را نمي‌توان از جامعه گرفت، اما در مقابل ادعاي اخير خبرنگار موضع منفعلانه‌اي اتخاذ كرده و تنها به اين جمله كه «‌ما به دنبال اين سؤال نيستيم...» بسنده مي‌كند.
 خبرنگار «اعتماد» همچنين در ادامه اين گفت‌وگو از فتنه‌هاي سال ۷۸ و ۸۸ با عنوان يك نوستالژي و رخداد تراژيك براي نسل جوان! ياد مي‌كند.
روزنامه اعتماد، چندي پيش هم با شبهه‌اي كه به نتيجه انتخابات سال ۸۸ وارد كرد، مورد انتقادات فراوان واقع شد كه در پي آن، مديرمسئول اين روزنامه طي يادداشتي، اقدام به عذرخواهي تلويحي كرد.
البته حمله به باورهاي مذهبي مردم از سوي جماعت تجديدنظر‌طلب مسبوق به سابقه است و سابقه آن به دوران موسوم به اصلاحات باز مي‌گردد كه صراحتاً در مطبوعات آن روز نوشتند: « به خدا هم مي‌توان اعتراض كرد و عليه او راهپيمايي كرد، دولت امام حسين را هم مي‌توان استيضاح كرد، فرهنگ شهادت خشونت‌آفرين است، عاشورا نتيجه خشونت پيامبر در صدر اسلام بود»  و در نهايت در فتنه 88 بود كه ضمن هتك حرمت امام حسين به عزاداران عاشورا حمله شد و بعدها به «‌مردم‌خداجو‌» تعبير شدند!‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار