کد خبر: 700693
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
يكي از كارگردانان ايراني كه اخيراً با اصرار يكي از نشريات براي نگارش يادداشتي در نقد اهانت نشريه فرانسوي به مقدسات مسلمانان مواجه شده چند ماه قبل تلاش‌هاي فراواني انجام داد براي دريافت پناهندگي فرانسه!
محمدصادق عابديني
يكي از كارگردانان ايراني كه اخيراً با اصرار يكي از نشريات براي نگارش يادداشتي در نقد اهانت نشريه فرانسوي به مقدسات مسلمانان مواجه شده چند ماه قبل تلاش‌هاي فراواني انجام داد براي دريافت پناهندگي فرانسه!
 اين روزها و به سبب توهيني كه يكي از نشريات فرانسوي به مقام شامخ پيامبر اسلام(ص) انجام داده است همه از ارائه كار فرهنگي براي پاسخ دادن به اين حركت دم مي‌زنند.
البته كم نيستند تهيه‌كنندگان سفارشي‌سازي كه با طرح‌هاي كوتاه و بلند درباره رويارويي با اين توهين راهروهاي ارگان‌هاي مختلف سينمايي را گز مي‌كنند بلكه بتوانند رديف بودجه‌اي براي طرح‌هايشان دريافت كنند.
اين اتفاق در شرايطي مي‌افتد كه هرازگاه اخباري ناراحت‌كننده درباره علاقه سينماگران شِبه‌روشنفكرمان براي پناهندگي در كشورهاي اروپايي و از جمله فرانسه به گوش مي‌رسد.

درخواست پناهندگي رد شد تا اينكه…

از جمله اين سينماگران كسي است كه چندي قبل و براي ساخت يك فيلم بلند به فرانسه رفت و هرچند كوشيد كه با جمع‌آوري شماري از گفت‌وگوهاي ضدنظام خويش و ارائه آنها به اداره پناهندگي فرانسه، امتياز لازم براي پناهندگي را جمع‌آوري كند اما بعد از چند هفته بالا و پايين كردن در نهايت درخواست وي رد شد.

درگير فضاي ابزورد

از اينجا به بعد وضعيت اين سينماگر كاملاً به مانند فضاي ابزوردي پيش رفت كه در فيلم‌‌هايش به نمايش مي‌گذارد؛ وي كه ديده بود بد نيست از نمد روي كار آمدن دولت جديد براي خود كلاهي ببافد به عنوان يك كارگردان منتقد دولت احمدي‌نژاد وارد ايران شد و در همان هفته‌هاي ابتدايي حضورش از اين سخن گفت كه به‌خاطر رويكردهاي معتدل وزير تازه ارشاد تصميم گرفته به ايران بيايد و فيلم بسازد.
البته كه وي خيلي زود هم كار ساخت فيلم خود را در داخل آغاز كرد و بعد از پايان كار براي اينكه از فضاي تبليغاتي جشنواره به نفع خويش بهره گيرد، فيلم را تا زمان جشنواره نگه داشت اما از آنجا كه وارد شدن مميزي به برخي سكانس‌هاي فيلمش، اكران بدون سانسور آن در جشنواره را ميسر نساخت، چاره‌اي نديد كه از جشنواره كنار بكشد.

اصرار يك نشريه براي گرفتن يادداشت از اين سينماگر، اسرار را هويدا كرد

اينكه آينده چنين فيلمسازي چگونه رقم خواهد خورد، معلوم نيست. اما جالب اينجاست كه اين كارگردان كه تلاش فراواني براي جلب پناهندگي در فرانسه داشت و تلاش‌هايش به نتيجه نرسيد اخيراً با اصرار بسيار يكي از نشريات اصلاح‌طلب مواجه شده است كه در صورت امكان يادداشتي در نقد اهانت نشريه فرانسوي در اختيارش قرار دهد.
اين كارگردان نيز مدام امروز و فردا مي‌كرده و از ارائه يادداشت طفره مي‌رفته تا بالاخره غيرمستقيم به گوش اين خبرنگار درباره ماجراي پناهندگي‌اش اطلاعاتي ارائه كرده است و البته كه همين افشاي اسرار، ماجرا را به گوش بسياري ديگر هم رسانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار