کد خبر: 700028
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
رهبر انقلاب اسلامي همواره به افق‌هاي بلندي مي‌انديشند و اين نمايشگاه مي‌تواند در راستاي مطالبات ايشان جهت‌گيري مناسبي را در دانش‌آموزان، معلمان و مربيان ايجاد كند.
محمدصادق عابديني
رهبر انقلاب اسلامي همواره به افق‌هاي بلندي مي‌انديشند و اين نمايشگاه مي‌تواند در راستاي مطالبات ايشان جهت‌گيري مناسبي را در دانش‌آموزان، معلمان و مربيان ايجاد كند.
جمشيد جعفرپور، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «جوان» با اعلام اين مطلب افزود: كتابخواني براي گسترش در سطح جامعه بايد به صورت يك نياز در ميان اقشار مختلف مردم دربيايد.

جعفرپور به اهميت تقويت اين عادت از سنين كودكي اشاره و بيان كرد: در مسائل تربيتي به اين نكته توجه شده است كه  عادت بايد از سنين كودكي و نوجواني ايجاد شود تا به جزء تفكيك‌ناپذيري در وجود انسان تبديل شود.  عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: نمايشگاه ياد يار مهربان بايد در همين راستا حركت كند، زيرا متأسفانه در حال حاضر سرانه مطالعه در كشور ما بسيار پايين است.

وي به اهميت ترويج عادت مطالعه از سنين پايين اشاره كرد و ادامه داد: عادت مطالعه بايد از سنين پايين در دانش‌آموزان نهادينه شود تا نسل آينده به خوبي رشد كند.

جعفرپور با بيان اين مطلب كه ترويج عادت مطالعه در دانش‌آموزان نسل آينده را فرهيخته مي‌كند، خاطرنشان كرد: ما بايد به گونه‌اي دانش‌آموزان را به مطالعه عادت دهيم تا نسل آينده با فرهنگ كتابخواني بيگانه نباشد و  شاهد نسل فرهيخته‌اي در آينده باشيم.

 وي ادامه داد: كار خوبي كه در نمايشگاه ياد يار مهربان دنبال خواهد شد، مي‌تواند در ارتقاي فرهنگ كتابخواني در جامعه دانش‌آموزي مؤثر باشد.  جعفرپور به اهميت تداوم اين گونه نمايشگاه‌ها اشاره و تصريح كرد: از اينگونه نمايشگاه‌ها بايد به وفور ايجاد شود و مخاطبان آن هم بايد به همه اقشار جامعه تسري يابند.  وي افزود: نبايد به نمايشگاه فعلي اكتفا كرد و بايد شرايطي براي دسترسي همه مردم كشور به نمايشگاه ايجاد شود و در كنار اين مسئله اطلاع‌رساني خوبي در مدارس، ميان دانش‌آموزان، اوليا و معلمان ايجاد شود.

 عضو كميسيون فرهنگي مجلس با پر اهميت دانستن طبقه‌بندي كتب در نمايشگاه عنوان كرد: بايد نظم و ترتيبي در نمايشگاه حاكم باشد كه دانش‌آموزان با توجه به شرايط سني‌اي كه دارند در انتخاب و خريد كتاب مشكلي نداشته باشند.  جعفرپور در پايان پيشنهاد كرد مسئولان نمايشگاه در پايان برگزاري دوره دوازدهم، نظرسنجي‌اي در خصوص استقبال اقشار مختلف علمي در نمايشگاه به عمل بياورند تا عيار نمايشگاه مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار