کد خبر: 698316
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
قوچاني هشتمين نشريه‌اش را هم به تعطيلي كشاند ‌
در پي درج مطلبي توهيـن‌آميـز، روزنامـه «مـردم امـروز» به دستور مقام قضايي توقيف شد.
در پي درج مطلبي توهيـن‌آميـز، روزنامـه «مـردم امـروز» به دستور مقام قضايي توقيف شد.
محمد قوچاني سردبير «مردم امروز» در گفت‌و‌گو با تسنيم دليل توقيف اين روزنامه را چاپ مطلبي درباره شارلي ابدو عنوان مي‌كند و مي‌افزايد توقيف به دستور دادستاني تهران انجام شده است.
بعد از حادثه تروريستي در پاريس، روزنامه «مردم امروز» عكس و تيتر يك خود را به جرج كلوني بازيگر امريكايي اختصاص داد كه به كمپين «من شارلي هستم» پيوسته بود. اين روزنامه تنها نشريه ايراني بود كه اين تيتر تعجب‌آور را منتشر كرد در صورتي كه شارلي ابدو سابقه سياهي در توهين به پيامبر(ص) دارد و در آخرين شماره منتشر شده اين نشريه بعد از حادثه حمله به دفتر مجله، نيز كاريكاتوري موهن روي جلد آن نقش بسته بود.
پيش از توقيف روزنامه «مردم امروز»، اعتراض‌هاي فراواني نسبت به بي‌توجهي وزارت ارشاد در قبال مطلب توهين‌آميز اين روزنامه شكل گرفته بود. زهره طبيب‌زاده، نماينده مردم تهران يكي از معترضان به عملكرد ارشاد در قبال «مردم امروز» در مصاحبه با «فارس» اذعان كرد: در صورتي كه برخورد قاطعي با اين روزنامه صورت نگيرد، وزير ارشاد خودش در مظان استيضاح خواهد بود، كما اينكه از گذشته هم در اين مظان بوده است. اين نماينده مجلس ادامه داد: اين تيپ روزنامه‌ها بناي اصلي‌شان بر ايجاد جريان‌سازي عليه نيروهاي خودي و اعتقادات بومي كشور و از سوي ديگر همراهي با بيگانگان است. تكليف اين تيپ روزنامه‌ها كه همواره عقبه غيرعلمي و ديني داشته‌اند، مشخص است.
 به رغم تذكر اين نماينده، وزارت ارشاد اقدام جدي در برخورد با «مردم امروز» انجام نداد تا اينكه روز گذشته مقام قضايي به صورت مستقيم اقدام به توقيف اين روزنامه كرد.
به دنبال توقيف روزنامه «مردم امروز» حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزير ارشاد اعلام كرد:پرونده روزنامه «مردم امروز» در اولين جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات رسيدگي مي‌شود. انتظامي افزود: انجام حوزه وظايف نظارتي هيئت نظارت بر مطبوعات معمولاً نيمي از زمان جلسات را به خود اختصاص مي‌دهد. اداره كل مطبوعات داخلي، هفته پيش و حسب وظايف ذاتي خود به روزنامه «مردم امروز» بابت درج تصوير و تيتري كه درباره نشريه فرانسوي شارلي ابدو داشت، تذكر داد. محمد قوچاني عضو شوراي مركزي حزب سازندگي، يكي از گردانندگان نشريات زنجيره‌اي به شمار مي‌رود كه تا به حال نشريات متعددي را راه‌اندازي كرده و يد طولايي در به تعطيلي كشاندن نشرياتي دارد كه در آن فعال بوده است. وي كه هم‌اكنون سردبير مهرنامه نيز هست، پيش از اين  سردبير نشريات تعطيل شده آسمان، شهروند امروز و ايراندخت بوده، مردم امروز هشتمين نشريه توقيف شده محمد قوچاني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار