کد خبر: 697260
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
تمسخر رسانه‌هاي جهان از حضور نتانياهو در صف اول مخالفان تروريسم
حضور بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در خط اول راهپيمايي فرانسويان براي ابراز همدردي با قربانيان حمله تروريستي به مجله شارلي ابدو و همچنين درخواست وي از يهوديان اروپايي براي مهاجرت به سرزمين‌هاي اشغالي نه تنها باعث واكنش و تمسخر روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشري شد، بلكه در داخل اين رژيم نيز با انتقاد مواجه شد و مخالفان داخلي وي رفتار و اظهارات وي را مايه شرمساري عنوان كردند.
محمد بابايي‌نساز
حضور بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در خط اول راهپيمايي فرانسويان براي ابراز همدردي با قربانيان حمله تروريستي به مجله شارلي ابدو و همچنين درخواست وي از يهوديان اروپايي براي مهاجرت به سرزمين‌هاي اشغالي نه تنها باعث واكنش و تمسخر روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشري شد، بلكه در داخل اين رژيم نيز با انتقاد مواجه شد و مخالفان داخلي وي رفتار و اظهارات وي را مايه شرمساري عنوان كردند.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از شركت در راهپيمايي روز گذشته در فرانسه كه براي همبستگي و ابراز همدردي با قربانيان حمله تروريستي اواخر هفته گذشته برگزار شده بود، مورد حملات شديد مخالفان داخلي خود و همچنين فعالان حقوق بشري به ويژه در شبكه‌هاي اجتماعي در خارج قرار گرفت. مخالفان داخلي بر رفتار سبك وي اشاره و آن را مايه شرمساري توصيف كردند.

تصويري ويديويي كه از اين راهپيمايي منتشر شده نشان مي‌دهد كه نتانياهو تلاش مي‌كند تا به‌هر نحوي خود را به صف اول اين تظاهرات رسانده و خود را در كنار فرانسوا اولاند نخست‌وزير فرانسه و همچنين انگلا مركل قرار دهد. اين ويديو با تركيب موزيك كمدي به صورت گسترده‌اي در شبكه اجتماعي فيس بوك انتشار يافته است. از سوي ديگر ديلي‌تلگراف گزارش داد كه نتانياهو همچنين تلاش كرده تا خود را به صف اول اتوبوسي برساند كه قرار بود مهمانان ديپلماتيك را به محل برگزاري راهپيمايي برساند اما تلاش وي ناكام مانده بود. اما آنچه بيش از هر چيز با واكنش انتقادي مخالفان داخلي نتانياهو مواجه شده درخواست وي براي مهاجرت يهوديان اروپايي به ويژه فرانسوي به سرزمين‌هاي اشغالي است. نتانياهو دليل اين درخواست خود را تهديدهايي كه يهوديان را در اروپا تهديد مي‌كند و امنيتي كه در سرزمين‌هاي اشغالي وجود دارد، عنوان كرده است.

بن كاسپيت، روزنامه سرشناس صهيونيستي تلاش نتانياهو را براي امن نشان دادن اسرائيل به سخره گرفته است. وي در روزنامه معاريو نوشت: «تمام سرزمين‌هاي اسرائيل تحت هدف هزار موشك و راكت سنگين و دقيق قرار گرفته است كه مي‌تواند بر سرمان در جنگ بعدي شليك شود. درست در همين تابستان تل‌آويو شهري بود كه براي پنجاه روز بمباران شد. بنابراين آيا فرانسوي‌ها بايد به اينجا فرار كنند؟» مناخيم مارگولين، رئيس انجمن يهوديان اروپا نيز با انتقاد از درخواست بنيامين نتانياهو تأكيد كرد: «بيشتر يهوديان اروپا دنبال مهاجرت به اسرائيل نيستند و اگر دنبال اين مسئله باشند نيازي به چنين درخواستي ندارند چراكه هر وقت بخواهند مي‌توانند به اسرائيل مهاجرت كنند. » مارگولين افزود: «هر بار كه حمله‌اي به يهوديان در اروپا مي‌شود نتانياهو همين درخواست را در خصوص مهاجرت مطرح مي‌كند.»

روزنامه «هاآرتص»‌هم به نقد سخنان نخست وزير رژيم صهيونيستي پرداخت و نوشت: «روزنامه‌نگاران نشريه فكاهي شارلي ابدو مردند زيرا از نگاه قاتلان‌شان، پيامبر اسلام را تمسخر كرده بودند و ديدگاه آنها درباره اسرائيل هيچ ربطي به كشتار بي‌رحمانه آنها نداشته است. از اين رو تبديل كردن آنها به موضوع محوري، يعني همان كاري كه بي‌بي‌(نتانياهو) انجام مي‌دهد، نه تنها احمقانه و عوام‌فريبانه است، بلكه نشان‌دهنده ناآگاهي فرد است. »
اما حضور نتانياهو در صف اول راهپيمايي با واكنش گسترده فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران مواجه شد. سازمان خبرنگاران بدون مرز با صدور بيانيه‌اي خشم خود را از حضور رهبران و نمايندگان برخي كشورهاي سركوب‌كننده آزادي اطلاعات در تجمع روز يك‌شنبه پاريس اعلام كرد. شرمين نارواني نويسنده و تحليلگر مسائل خاورميانه در صفحه تويتر خود با انتشار عكس نتانياهو در صف اول راهپيمايي، نوشت: «تروريست‌ها به خيابان‌هاي پاريس آمدند، اين بار برجسته‌تر از هر زمان ديگر.» يك فعال ديگر در اينترنت نوشت: «در دنياي فاسد و پيچيده‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيم، يك جنايتكار جنگي مثل نتانياهو، راهپيمايي ضدتروريسم در پاريس را رهبري مي‌كند. » فعال ديگري نيز اينگونه نوشت: «راهپيمايي پاريس را بزرگ‌ترين تروريست روي زمين، نتانياهو، رهبري مي‌كند.»

«عبدالباري عطوان» سردبير روزنامه رأي اليوم در مقاله‌اي به بررسي اين تظاهرات نمايشي پرداخت. وي در ابتداي مقاله خود اين سؤال را مطرح كرد كه چرا مقامات عربي در تظاهرات پاريس براي همدردي با قربانيان فرانسه در صف اول اين تظاهرات همراه با بنيامين نتانياهوي گرگ در لباس ميش ديده مي‌شوند، اما ما آنها را هرگز در تظاهراتي براي همبستگي با قربانيان كشتارهاي جمعي عراق، غزه، و قاناي لبنان نمي‌بينيم. در اين مقاله آمده است: «يكي از برجسته‌ترين اين حقايق اين است كه بيشتر مسئولان عرب و خارجي كه در صف اول اين تظاهرات ديده مي‌شوند، خود از بزرگترين سازندگان تروريسم حقيقي هستند. از بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي كه به تازگي 2200 انسان را در غزه قتل‌عام كرد و همچنان صد هزار نفر از خانواده اين قربانيان امروز در معرض طوفان برفي كشنده قرار دارند گرفته تا احمد داوود اوغلو كه دولت وي به فراهم كردن گذرگاه امن و سريع، براي هزاران تكفيري عرب و مسلماناني كه امروز به دست داشتن در حمله پاريس متهم هستند و فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه و دوستان انگليسي و امريكايي وي كه هواپيماهاي با خلبان و بدون خلبان آنها در اين لحظه در حال قتل عام مردم بيگناه در افغانستان، عراق، سوريه و يمن هستند.»

  نتانياهو مهمان ناخوانده پاريس
اين واكنش‌ها در حالي عليه نتانياهو صورت گرفت كه رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش داده‌اند رئيس‌جمهوري فرانسه تمايلي به حضور نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در مراسم راهپيمايي سران كشورهاي دنيا عليه «تروريسم» نداشته و تلاش كرده وي را از سفر به پاريس منصرف كند. به گزارش تسنيم، كانال 2 تلويزيون اسرائيل گزارش داد همزمان با فرود هواپيماي نخست‌وزير اسرائيل در پاريس، دلايل بيانيه‌هاي متناقض روز شنبه دفتر وي، فاش شد. دفتر نتانياهو، شنبه بيانيه‌اي صادر و اعلام كرد نخست‌وزير اسرائيل به دلايل امنيتي در راهپيمايي پاريس مشاركت نمي‌كند ولي اين دفتر چند ساعت بعد در بيانيه‌اي ديگر، از سفر نتانياهو به پاريس براي حضور در اين راهپيمايي خبر داد.

در گزارش اين منبع ذكر شده است كه سفر نتانياهو با ابهامات و سردرگمي‌هايي انجام شد، نتانياهو شنبه در تماس‌هاي تلفني با مقامات فرانسوي از قصد خود براي مشاركت در راهپيمايي محكوميت تروريسم در پاريس خبر داد ولي كاخ اليزه اين درخواست نتانياهو را رد و تأكيد كرد ترجيح مي‌دهد نتانياهو در آن شركت نكند. كانال 2 تلويزيون اسرائيل در ادامه گزارش خود افزود: اليزه در توجيه عدم مشاركت نتانياهو تصريح كرد كه حضور نخست‌وزير اسرائيل در اين راهپيمايي، محور تمركز را از وحدت اروپا به درگيري عربي- اسرائيلي تبديل مي‌كند. به دنبال اين تماس، دفتر نتانياهو در پاسخ به اين درخواست فرانسه، طي بيانيه‌اي اعلام كرد «امكان مشاركت نتانياهو را بررسي مي‌كند ولي وي تصميم گرفته است به دلايل امنيتي در آن شركت نكند.»

پس از اين بيانيه معلوم شد «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه و «نفتالي بنت» وزير دارايي اسرائيل به پاريس سفر خواهند كرد. سپس دفتر نخست‌وزير اين رژيم تماس‌هايش را با مقامات فرانسوي از سرگرفت و آنها را تحت فشار قرار داد تا ترتيب سفر بنيامين نتانياهو به فرانسه و مشاركت وي در اين راهپيمايي اعتراضي را صورت دهند. روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم اين خبر را از قول يك مقام اسرائيلي گزارش داده است.

 به نوشته اين روزنامه رئيس‌جمهور فرانسه پيامي به نتانياهو فرستاده و از وي خواسته به پاريس نيايد. اين منبع مي‌گويد بعد از تصميم دولت فرانسه براي ارسال دعوتنامه به سران كشورها ژاكوئس اوديبرت، مشاور امنيت ملي آقاي اولاند با يوسي كوهن همتاي اسرائيلي‌اش تماس گرفت و به وي گفت كه اولاند ترجيح مي‌دهد نتانياهو در اين مراسم شركت نكند. وي همچنين گفته يكي از نگراني‌هاي فرانسه كه آن را به مقامات تل‌آويو انتقال نداد اين بود كه نتانياهو از اين مراسم براي اهداف تبليغاتي خود استفاده خواهد كرد و به سخنراني درباره يهودي‌هاي فرانسه خواهد پرداخت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
1
جالب است رژيم كودك كش مخالف تروريسم شده است
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
0
این مردک "با این حرکات "به دنبال ایجاد
محبوبیت "برای خود"و بدست اوردن رای برای نخست وزیری اینده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار